welke trampoline

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanDdjim, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanDdjim

mamavanDdjim Actief lid

21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    Mijn zoontje wordt 4 in mei, en wil hem een trampoline geven. onze tuin is niet heel groot maar ook niet heel klein. zat te denken aan 1.80 maar iemand zei me dat ik dat niet moest doen , gevaarlijk om dat hij klein was en gaat niet lang mee. is er iemand van jullie bekend met deze maat? of zal ik maar gewoon voor die van 2.44 gaan?

2. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wij hebben vorig jaar ook voor zoons vierde verjaardag een trampoline gekocht en we zaten toenmet hetzelfde dilemma. We zijn uiteindelijk voor de grotere gegaan van 2.44. IK ben erg blij met die keuze. Als kindjes kunstjes gaan uithalen, zoals de koprol enzo, dan is 1.80 wel te klein denk ik.
    Het is wel een doorn in het oog hoor, de trampoline op zich gaat wel, maar met dat net erbij... pff... is niet gezellig om tegenaan te kijken, maar het is niet anders.
    Zoonlief is dolgelukkig met zn trampoline, elke dag dat het lekker weer is, wordt hij gebruikt.
    Onze buren hebben zelfs nog een maar groter, 3.15. Zo cool... Maarja, die wonen in een hoekhuis en hebben een veel grotere tuin, die maat hadden wij niet kwijtgekund in ons achtertuintje.

3. Storm

Storm Niet meer actief

Wij hebben ook die van 2.44M. Ik denk dat wanneer je kleiner gaat het ook lastiger wordt om samen met een vriendje te springen. Op den duur zal dat sowieso niet meer gaan, maar dan ben je wel weer een paar jaartjes verder.
    Als ik nu kijk naar de ruimte om te springen als beide jongens op de trampoline staan hebben ze hier niet genoeg aan tot hun tiende. Op 1.80 zouden ze nu al niet samen kunnen springen (ivm vallen en weer opstaan).
    En nee, het staat niet mooi in de tuin, maar het geluid wat eraf komt klinkt wel heel gezellig.

4. adi

adi Niet meer actief

Wij hebben een van 3,2m. Met het net is het een heel aanwezig ding in de tuin, maar heerlijk ruim voor 3 kinderen + een aantal vriendjes.

Vriendje van mijn zoontje heeft een trampoline van 1,8m. Op zich wel prima, maar wordt erg krap als 2 of meer kinderen erop gaan springen.

En jij hebt zelf al 2 zoontjes, de jongste zal ook mee willen springen. Als er nog een kind op visite komt is het al een beetje te krap.

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wij hebben er 1 van 3.05. Onze tuin is op het breedste deel zo'n 5 meter breed en de gehele lengte bedraagt 13 meter. Maar hier staat ook de aanbouw op, die is denk ik zo'n 5 meter lang, dus uiteindelijk is het brede stuk tuin zo'n 5 bij 8 meter. Op dit stuk staat dan ook nog de tuinset. Als alles in vol ornaat staat, kan het best, maar 't is wel aardig vol.. Neemt niet weg dat ik het er graag voor over heb, als ik zie hoe ontzettend veel lol ze van de trampo hebben. Beste aankoop ever. In de winter ruimen we hem op, zodat ze er in de lente echt naar uitkijken om hem op te zetten. Zo blijft hij ook aantrekkelijk en heb ik een paar maanden een ruime tuin, zo is het ook beter vol te houden;)

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij hebben een trampoline van 305cm. Tuin is 10x6 meter, maar de trampoline neemt wel bijna het hele stuk gras in beslag.

Tja, dochter vindt het geweldig, en we hebben em voor een schijntje kunnen kopen.

Hebben vroeger zelf een trampoline gehad van 3x6 meter zo ongeveer. Daar kon je makkelijk met 2 man op, beter dan op een ronde. Maargoed. Ik zou ook zeker geen 1.80 kopen, veel te klein voor als er vriendjes komen spelen enzo.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Mijn dochter wordt in mei ook 4 en krijgt ook een trampoline (of eigenlijk: hij staat sinds vanavond al in de tuin :eek:). Wij zijn voor die van 2,44m gegaan, omdat iedereen zegt dat je daar zoveel meer aan hebt. En ik moet zeggen: ik denk dat dat ook zo is.

8. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij hebben er 1 van 1.80 en ik vind hem groot zat voor mijn dochter en ook met zn tweeen, zo'n hele grote vind ik niet nodig dan kan ik nergens meer zitten :D

9. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    mag ik even reageren, ik geef les in trampolinespringen, ja echt als sport. Het is al weer een tijdje een olympische sport.
    Ik vind zowiezo alle tuintrampolines eng, omdat de gebruikers vaak niet goed weten wat ze doen. Maar goed dat moet een ieder voor zich weten, maar wil jullie wel graag op het hart drukken, hoe groot je trampoline ook is laat er nooit meer dan 1 kindje tegelijk op springen. Wanneer er meerdere kinderen tegelijk springen kan de een de ander opveren waardoor ze naar de rand gelanceerd worden en lelijk kunnen vallen.
    Leer ze ook altijd als eerst om te remmen, dit kan je doen door diep door je knieën te zakken als je neer komt op de trampoline.

ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met deze post wil, maar wil het gewoon even gezegd hebben. Iedereen mag dit gewoon naast zich neerleggen of er wel iets aan mee doen.

veel veilig springplezier gewenst!

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    euhm...in mijn gebruiksaanwijzing en op de bijgevoegde waarschuwingslijst en in de montage beschrijving..overal stond vermeld...niet meer als 1 persoon op de trampoline!! Staat zelfs op de rand.......dus hier komt er niet meer als 1 persoon op.

We hebben er dus een van 1.83 en dat is groot zat voor ons meisje alleen......

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    heb ik mijn dochter ook meteen geleerd...kan ze al heel goed! Ik heb in het winkeltje gewerkt in het ziekenhuis...en wat wij in het weekend of met mooi weer wel niet per dag langs zagen aan kids die van de trampoline waren gedonderd...en ook weer terug zagen komen voor een knuffel of snoepje omdat ze zoooo goed hun gips hadden ontvangen ;) Dat wil je niet weten!!! zoveel zeg.....daarom twijfelde ik zo om er een te kopen voor haar, maar omdat ze overgewicht heeft en veel sporten en lopen enz moeilijk is voor haar ivm haar lichamelijke beperkingen........Springen kan ze wel, of in ieders geval proberen, ze word er flink bezweet en rood van in ieders geval dus ze 'sport' flink hahahaha:p

12. Storm

Storm Niet meer actief

Zijn wij dan de enige die een net om de trampoline hebben?

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    oh nee hoor, hier ook...maar zelfs met net kunnen kinderen gevaarlijk vallen ;)

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hoe dan? Over het het vliegen?

Hier 1 van 3.05 met net.
    Wat een hit! Vooral met elkaar op de trampoline. Ze kunnen er uuuuuuren op spelen.

15. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou ook voor de grote gaan, dan kunnen ze er nog lekker lang mee vooruit. Die van 1.80 wordt op een gegeven moment toch te klein denk ik.

Wij hebben er zelf eentje van 3.60 (ingegraven en met net), en hier springen we er regelmatig met z'n 3en op (of met 4 als er nog een vriendje komt). Inderdaad een grote hit!!

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    nou...je hoeft maar voorover te vallen door de kracht van de sprong kom je harder aan.... ik zeg niet dat kinderen altijd op de grond vallen...het ging over vallen...soms tussen de veren vast zitten en idd tegen het net aan vallen en dat het net eraf scheurt of los laat.....(goedkoop is niet altijd een goede koop)

17. Storm

Storm Niet meer actief

Daar heb je wel gelijk in, maar: ze vallen van de fiets, de trap, over de bal, van het randje van de zandbak, van de glijbaan in de speeltuin. Mijn zoon valt zelfs om als hij een denkbeeldige lijn volgt. Als ik hem tegen alles moet beschermen...

18. adi

adi Niet meer actief

maar dat is toch niks aan voor het kind? Als er nog een kind is moet die aan de kant staan kijken?

en kinderen staan de eerste jaren niet te turnen op de trampoline, maar spelen heel anders (achter elkaar rennen, ballen over gooien, 1 springt en de ander zit en huppelt omhoog enz)
    daarnaast neem ik aan dat iedereen een veiligheidsnet heeft, zodat niemand eraf kan vliegen.

19. adi

adi Niet meer actief

ik weet niet wat voor trampolines er allemaal zijn, maar bij degene die ik ken zijn de veren volledig afgedekt met beschermende zeil (en die zwaait of scheurt echt niet zomaar) en is het net stevig genoeg om 100kg op te vangen.

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wij hebben een rechthoekige trampoline, mét net. ;)
    Die van ons is 3.60 lang en nog wat breed, weet het niet precies.

Deel Deze Pagina