Cyclus ineens langer dan normaal

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Petite, 18 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi,

Ik ben nieuw hier, maar heel nieuwsgierig naar jullie reacties.
    Ik ben in maart van dit jaar gestopt met de pil omdat wij graag een kindje willen. Ik ben een jaar of 10 aan de pil geweest en heb geen idee meer hoe mijn cyclus was voordat ik aan de pil ging.
    De eerste maand duurde 34 dagen, daarna netjes 28 dagen, toen 30 dagen en vorige maand 31 dagen. Vorige maand was officieel ronde 1 omdat ik eerst graag wilde ontpillen. Deze maand is ronde 2 en hebben wij netjes om de dag 'geklust' van dag 9 t/m 21.
    Rekening gehouden met mijn laatste cyclus van 31 dagen, had ik mijn NOD op 9 augustus ingesteld. Nu voelde ik op 4 augustus en 5 augustus een steekje net onder mijn navel, iets naar rechts. Een zwangere collega zei dat ze dat ook gevoeld had in de maand dat ze zwanger was. De innesteling dacht ze. Ongeduldig als ik ben heb ik op 6 augustus al een testje gedaan. Negatief natuurlijk. Op mijn NOD nog een test gedaan. Weer negatief helaas. Nou afwachten maar dacht ik. Op 13 augustus weer een test gedaan, weer negatief maar ook nog niet ongesteld. Ik zat inmiddels op dag 36. Op dag 38 heb ik de huisarts gebeld, de assistent zei dat ik nog moet afwachten, maar ik wordt daar echt heel onzeker van. Op dag 39 weer een test gedaan, weer negatief. Nu zit ik op dag 41 en nog steeds geen ongesteldheid..

Herkent iemand dit?

Ik heb nog na zitten denken over een late eisprong (bijv. 4-5 aug toen ik het steekje had), maar dan had ik nu toch ook wel ongesteld moeten zijn? Of zou het klussen van dag 21 dan nog t eitje bevrucht hebben? Maar dan zou ik al een positieve test gehad moeten hebben toch?

Haha, eh.. help? :D

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Je kunt altijd aan uitschieter er tussen hebben zitten. Ik zou nog even een weekje afwachten en daarna weer testen als je nog niet ongi bent geworden.
    Hopelijk toch nog een mooie roze test:)

3. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Vervelend dat je ongi uitblijft en de testen negatief. Je bent best wel lang aan de pil geweest, misschien duurt het nog even voordat je cyclus weer regelmatig wordt. Misschien kan je met goedkope ovutesten de eisprong in je cylus beter bepalen. Bij mij zeggen steekjes en krampjes niets, het zijn vaker mijn darmen dan een eisprong. Over een week weer testen en bij negatief toch weer contact opnemen met je huisarts. Maar hopelijk ben je gewoon zwanger van een verlaat eitje;)Succes!

4. Bedankt voor jullie reacties :)
    Ik wacht komende week in ieder geval nog maar af idd.. Lastig joh!

5. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Lastig zeg. Als je goedkope testen hebt zou ik om de dag ofzo een testje wagen. Althans denk dat ik dat zelf zou doen. Als je niet zeker weet wanneer je eisprong is geweest is het ook lastig te zeggen wanneer je nod is. Hopelijk een posi test!

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Lastig en frustrerend.
    Cyclus kan toch wat langer zijn, late innesteling. Sommige vrouwen maken niet zo snel hcg aan, en testten daarom negatief, dus zou nog maar even door gaan met testen om de paar dagen.

7. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Ik begrijp wat je bedoelt, ik heb hier hetzelfde.
    Eind april gestopt, eerste maand cyclus van 29 dagen maar nog niet geprobeerd, 2e maand 30 dagen en nu in de 3e maand zit ik al aan 37 dagen.
    Nog geen ongesteldheid te bekennen maar de testen blijven negatief. Ik denk dat ik maar aan het ontpillen ben maar is wel vervelend. Ik kan niet door naar de volgende ronde, weet niet wanneer ongeveer de eisprong zal zijn, je wacht eigenlijk op niks. Nu maar met temperaturen begonnen, hopen op wat duidelijkheid.

Hoop dat je snel duidelijkheid heb, is wel zo fijn

8. nic25

nic25 Actief lid

15 okt 2012
    431
    0
    16
    invalleerkracht basisonderwijs
    Limburg
    Hoi hoi,

Ik zal even mijn ervaring delen. In 2012 maart gestopt met de pil. ook na 10 jaar trouw geslikt te hebben. In september 2012 gingen we voor "het eggie" en mijn cyclus was eerst normaal en steeds langer en langer. zie handtekening! Toen in januari naar de huisarts en die vertelde doodleuk dat als je zo lang aan de pil bent geweest je hypofyse lui is geworden. Stukje wat de hormonen afgeeft en het ongeveer een jaar kan duren voordat mijn cyclus weer in "orde" zou komen. Dit zou ik kunnen oplossen met een "hormonen shot" maarja daar was ze niet zo;n fan van. Ik ben in december wel begonnen met ovulatie testen die zijn er al heel goedkoop en die mocht ik gewoon verder gebruiken van de huisarts. Ik moest er alleen rekening mee houden dat vanaf maart 2013 ik dus zwanger kon raken. Maar dat er altijd wel een kans bestaat dat het eerder is maar dat zou wel lastiger worden. Ik heb rond 14 15 16 januari mijn eisprong gevonden met de ovulatie test en ben nu 33 weken zwanger hahahah nog voor maart 2013 dus :D
    Ik denk dat het er aan gelegen heeft als ik kijk naar mijn cyclus dat ik soms een eisprong oversloeg en daarna weer een van ongeveer 31 dagen had. Ook omdat ik zoiets had van deze twee maanden doen we voor spek en bonen heeft mijn gedachten anders gezet en vaak als je niet meer probeert dan wordt je zwanger. hoe meer dat je wilt hoe langer het duurt wordt er wel eens gezegd. Dus... ik weet niet of het klopt maar ik ben in ieder geval zo ontzettend blij dat het gelukt is en wens het iedereen ook zo snel toe!! Succes!

9. Het is inderdaad zo lastig omdat je niet weet waar je op wacht. Natuurlijk hoop ik nog op een positieve test, maar ik reken er niet op. Maar dan wil ik ook gewoon ongesteld worden nu. Dan kan ik door, en de ovulatie testen gebruiken die ik van mijn, inmiddels zwangere, collega heb gekregen! Daarmee heb je in ieder geval een bevestiging dat je het op de goede dagen doet.

@crol vanaf wanneer ben je begonnen met temperaturen? Maakt dat niet uit op welke dag je daarmee begint?

@nic25 weet jij nog hoeveel verschil er in de lengte van je cyclus zat?

Ik vind het toch wel fijn dat ik niet de enig ben. Werd er helemaal onzeker van! Sommige vrouwen zijn in een scheet zwanger (mijn zus en collega) en dan is het zo frustrerend dat het bij ons niet in 1x lukt.. Terwijl zij eigenlijk de uitzondering zijn.. Maar toch :)

10. Oh sorry @nic25 ik zie het al!
    Als je het positief bekijkt was je na 4 rondes zwanger! Heel normaal toch? ;)

11. nic25

nic25 Actief lid

15 okt 2012
    431
    0
    16
    Limburg
    Klopt na 4 rondes idd maarja wel met veel onzekerhheid na 62 dage wordt je er niet vrolijker op hahah. Ik zou zeggen gewoon er vanuitgaan dat het wel gaat lukken. De meeste zijn binnen een jaar zwanger dus je hebt nog wel ff te gaan tot maart 2014 om je ongerust te maken. Klinkt heel cliche maar zo werkt het wel want als je eenmaal.met onderzoeken gaat starten is de lol denk ik er ook zo af. Ovulatietesten vind ik een leuk extra'tje gwoon omdat t kan. En ech duurzijn ze niet. Ik heb die van mij die ik had ook al weggegeven. Mocht je de site willen weten stuur je ffeen prive bericbtje want je mag geen reclame maken .
    Laat je wel even weten of je zwanger bent of ongesteld bent geworden. Zou leuk vinden om je te feliciteren of je miss nog andere tips te geven!

12. Zal ik zeker doen! Dankjewel!

13. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Hoe is het ondertussen Petite, Heb je nog geprobeerd te testen?

Ik heb vanochtend mijn laatste test van deze cyclus geprobeerd, weer negatief, aangezien de symptomen ook afgenomen zijn, weet ik bijna zeker dat ik niet zwanger ben.
    Volgens mij moet je beginnen met tempen op dat 1 van de cyclus. Ik ben op 2 dagen overtijd begonnen (dag 30), om een beetje inzicht te krijgen, ik verwacht nog geen eisprong te ontdekken aangezien ik ook nog niet ongesteld ben geweest. Het is in ieder geval beter als niks doen. Ik moet er echt nog niet aan denken dat het ook nog een jaar kan duren

14. Vanochtend getest, wederom negatief. Had eigenlijk niet anders verwacht. We anders gehoopt natuurlijk. Vandaag nog een beetje gezeur gehad zowaar een beetje bruinverlies. Ben benieuwd of het nu door zet. Ik ben voor het eerst ook wel blij om iets van bloed te zien, haha. T is heel dubbel. Jammer, maar toch ook fijn dat ik verder kan.
    Moet het wel ff doorzetten natuurlijk.
    Ik ga denk ik ook maar temperaturen, lees vaak dat dat inderdaad een goede methode is. Maar stomme vraag misschien, hoe pak je dit aan?
    Ik neem aan elke dag zelfde tijdstip ('s ochtends?) enne... Hoe? :D rectaal/oksel/mond/...?

15. nic25

nic25 Actief lid

15 okt 2012
    431
    0
    16
    Limburg
    Rectaal smorgens voordat jr uit bed komt nie.eens es met de voetjes op.de vloer met twee cijfers achter de komma. Zo is mij gezegd. Nooit gedaan...

16. Haha das duidelijk. Dankje!
    Ongi hier nog niet doorgezet, het blijft gewoon bruin slijm eigenlijk.. Lekker smakelijk, sorry ;)
    Morgen nog maar ff aankijken.

17. nic25

nic25 Actief lid

15 okt 2012
    431
    0
    16
    Limburg
    Op hoeveel dagen zit je nu petite?

18. Dag 45 inmiddels.. Geen bruinverlies meer. Morgen naar de huisarts, hoop op een beetje duidelijkheid.
    Vind het erg spannend hoor.

19. nic25

nic25 Actief lid

15 okt 2012
    431
    0
    16
    Limburg
    Ik begrijp die spanning heel goed. Ik gok dat jehuisarts gaat zeggen.

"Dat is heel normaal als je zolang de pil geslikt hebt. Je hypofyse is lui geworden en heeft tijd nodig om weer hormonen aan te maken. Wacht rustig af en dan komt je cyclus vanzelf op gang en anders is er nog een hormonencocktail die ik kan voorschrijven. Helaas kan ik niks anders voor jedoenvoordat je minstens 1 jaar zelf.geprobeerd hebt. "

Maaaar dat wil niet zeggen dat ze dat ook bij jou zeggen. Ben wel benieuwd wat jou huisarts te vertellen heeft en belangrijker nog hoe jij sneller zwanger kunt raken.

Ik kijk morgen weer op t forum

20. Gisterochtend dus naar de huisarts.. 3x raden wat ik gisterochtend ineens werd... Juist. Ongesteld. Opgelucht maar toch ook teleurgesteld. Toch nog even een extra bevestiging dat je echt niet zwanger bent. Ze vertelde inderdaad over de hypofyse, maar moes wel m'n volgende cyclus in de gaten houden. Dat zou mij 6e cyclus zijn en dan moet t wel redelijk op orde zijn. Afwachten maar..

Deel Deze Pagina