Wie weet wat dit kan zijn, kale plek hond

Discussion in 'De lounge' started by sara1988, Aug 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sara1988

sara1988 Bekend lid

Jun 3, 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Onze hond heeft al een tijd deze plek, sinds kort is die groter, het is niet kapot en ze zit er niet zelf aan maar onze andere hond zit er telkens aan.
    Het lijkt wel of de andere hond de haren eruit trekt bij haar.
    Het doet geen pijn denk ik want we kunnen er gewoon aanzitten.
    Nu doen we sinds deze week onze andere hond naar boven of de beagle een pakje aan zodat de andere hond er niet aan kan komen.
    Nu gaan ze volgende week samen naar t pension en vraag me af of de hond straks niet kaal thuis gaat komen..
    De haartjes beginnen wel weer aan te groeien zoals je kunt zien op de foto.
    Iemand dit ooit meegemaakt?

2. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Misschien even naar je dierenarts bellen of langsgaan,,
    Want als het wel iets anders is dan gewoon een kale plek dan moeten ze dat wel weten in het pension, stel je moet het smeren met zalf ofzo..

3. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    Als het zeer doet, dan ga je toch zowieso naar de dierenarts.
    Misschien is het wel besmettelijk.

4. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83
    Het kan schurft zijn. Dat is ook erg besmettelijk geloof ik. Naar de dierenarts ermee zou ik zeggen!

5. Sifra

Sifra Niet meer actief

Onze hond begon met een kaal plekje op zn kop wat steeds groter werd.
    Naar de dierenarts geweest en hij zat vol demodex mijten.
    Deze mijten vreten de haarzakjes aan waardoor kaalheid ontstaat. Het kan voorkomen bij honden in de groei, honden met een verminderde weerstand of oude honden. Het is een natuurlijk iets voor een hond om mijten te hebben, ieder hond heeft ze. Maar onder invloed van bepaalde omstandigheden kan er een uitbraak komen van de demodex mijt. Niet vies, niet besmettelijk, wel vervelend voor mn. de hond. Onze hond lijkt gelukkig geen last van jeuk te hebben, maar dit kan wel.
    We wassen hem nu ( vrij recent ontdekt ) om de 5 dagen met ectodex om de mijt te doden.
    Dus ik zou zeker even langs gaan bij de d.a., w.s. zullen er huidafkrabsels gedaan worden voord onderzoek on der de microscoop.
    Het lijkt naar mijn idee erg op mijt, maar kan ook een allergische reactie zijn.

Succes!

6. draco

draco Nieuw lid

Dec 5, 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd even mee naar de dierenarts gaan. Mijn hond had ook een kale plek, zo uit het niets.
    Ben er mee naar de dierenarts geweest, toen bleek het hotspot te zijn.
    Zalfje mee gekregen en met een week was het weer weg.
    Succes !

7. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    inderdaad even naar de DA gaan en het na laten kijken. kan best zijn dat het iets is en dat de andere hond er daarom aan zit te likken. maar het kan ook zo zijn dat het niks is en dat de andere hond gewoon een "liktik" heeft. ik heb in een pension gewerkt waar ook 2 honden zaten waarvan de 1, steeds de ander zat te likken. apart zetten was geen optie dus hebben we er een vies ruikend iets op gespoten zodat de ander er geen trek meer in had. we hebben het toen eerst geprobeerd met tea tree druppels. ruikt sterk en voor de meeste honden niet echt lekker om aan te likken. voor de hond met de kale plek is dit spul niet erg. het werkt juist ontsmettend.

8. IngeM

IngeM Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Hotspot of schimmel? Dit soort plekken kunnen erg besmettelijk zijn, echt even naar láten kijken, het kan áelfs zo zijn dat hij zo niet wordt toegelaten in het pension!

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Onze hond had ook demodex, was echt binnen een paar dagen van een mini plekje naar meerdere grotere plekken op haar lichaam, direct naar de dierenarts gegaan en heeft wat pipetjes gekregen, elke maand moest ze er 1 hebben en is compleet over gegaan. Maar met demodex (schurft) zou de hond ook echt jeuk moeten hebben want onze hond krabde zich helemaal stuk dus lijkt me toch sterk als dat het is.

Wat het ook is, je kan toch niet je hond naar het pension doen wetende dat ze iets heeft? Een kale plek is nooit normaal dus gewoon even naar de dierenarts en misschien is het wel heel simpel te verhelpen.

10. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik denk aan of kaalplukken of mijt.
    Omdat je het niet aangeeft ga ik ervan uit dat je hond er ook geen jeuk aan heeft?

Ik zou het wel even laten nakijken bij de dierenarts voor de zekerheid. Schurft zie je niet altijd aan de buitenkant.

11. kim90

kim90 Actief lid

Oct 8, 2013
    466
    174
    43
    Female
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Kan ook een schildklierafwijking zijn.. ik Ou even langs de dierenarts gaan

12. potjesoep

potjesoep Bekend lid