geslachtsbepaling 17 weken, of wachten op de 20 weken echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door LPMS, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LPMS

LPMS Actief lid

28 okt 2014
    178
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zoals de titel al zegt, ik twijfel echt enorm of ik een pretecho (geslachtsbepaling) zal doen met 17 weken, of dat ik gewoon geduldig moet afwachten op de 20 weken echo.

aan de ene kant ben ik echt enorm nieuwsgierig, maar bij ons doen ze pas een geslachtsbepaling bij 17 weken en het kost 50 euro..

wat vinden jullie?

2. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Tja vrije keuze ;)

Ik vond het de 50,- zeker waard omdat we ook een hele stapel foto's meekregen en de hele echo op dvd.

Als je het teveel geld vind dan kan je beter nog 3 weken geduld hebben tot de 20 weken echo.
    Is ook weer 50,- die je kan besteden voor de kleine :)

3. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Das heel persoonlijk natuurlijk... Ik zou niet kunnen wachten :p maar ik sta gelukkig niet voor die keus want wij doen geen 20-weken echo en hebben dus vanavond een pretecho voor het geslacht... ;)
    Ik zelf zou niet nog 3/4 wegen willen en kunnen wachten, en had het het geld zeker waard gevonden. Wij moeten 45 euro betalen en krijgen daarvoor idd ook 6 foto's en minimaal 15 foto's op dvd...
    Maar zoals ik zei, het is heel persoonlijk... Succes ;)

4. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Spannend!! Ik kon ook niet wachten :D

Maar als je wat zoekt kun je vaak nog wel een goedkoper echobureau vinden hoor. Hier kost t 25,-

5. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Ik heb op het laatste moment besloten bij de 3e om met 17 weken een pretecho te doen. Wij hadden met 18 weken een guo ivm erfelijke hartafwijking en 50 % kans daarop en ik mij met die echo op zijn gezondheid wou richten en niet zijn geslacht. Kreeg wel bevestigd van de gyn dat het een ventje werd. Daarom toch gekozen voor een echo die ook leuk was en niet medisch en we hadden toen het geld.
    Deze keer doe ik het niet hebben het geld niet en krijg waarschijnlijk zo veel echo's dat ik er gek van word en elke echo op dit moment weer iets nieuws word ontdekt wat niet goed is 😔

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb het wel gedaan. Vond het het geld meer dan waard en kon echt niet meer langer wachten :p

7. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Ik heb het bij 14 weken laten doen en wij vonden het enorm spannend en leuk en zeker het geld waard. Ook mooie foto's meegekregen en de baby heeft ze verder ook helemaal nagekeken. Het kostte 27,50. Misschien kun jij ook een goedkoper echobureau vinden?

8. LPMS

LPMS Actief lid

28 okt 2014
    178
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik heb al rondgekeken maar dit is het enige echo bureau hier in de buurt. andere zijn al gauw meer dan een half uur rijden dus dan ben ik alsnog meer geld kwijt maar dan aan benzine.

Ik denk inderdaad dat wij het toch ook wel gaan doen, ik ben van mezelf al niet zoon geduldig persoon en ik kan ook niet wachten om allemaal leuke spulletjes en kleertjes te kopen!

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wij hebben bij beide zwangerschappen met 16 weken een pretecho gedaan. De 20 weken echo is een medische echo dus het geslacht vind ik dan geen prioriteit. En wij vonden het gewoon prettig om tussendoor nog even naar ons kindje te kijken anders zit er zo lang tussen de echo's.

10. Carolien1981

9 jan 2015
    96
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan a.s zaterdag ook voor de pretecho, ben dan 16 weken en 3 dagen.
    Ben zoo benieuwd en ik kan echt niet wachten tot de 20 weken hahaha.

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ben veel te nieuwsgierig, dus wij hebben het bij alle drie wel gedaan.

12. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Hier ook veel te nieuwsgierig. Kon echt niet wachten tot de 20 weken echo. De keuze is heel persoonlijk. Doe waar jullie je goed bij voelen zou ik zeggen.

13. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar hier was het het zeker waard. Wij wisten met 14 weken al dat we een jongen kregen en dat er tot toen in elk geval alles goed uitzag. Dit is laatst met de 20 weken echo bevestigd :), toch heel fijn om niet zo lang te hoeven wachten.

14. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hier met 17 weken, net als bij de eerste. Bij de tweede wel kunnen wachten tot de 20 weken, maar vond de combi met medisch niet zo leuk. Dit keer dus weet pret en serieus gescheiden :)

15. lemontree

lemontree Niet meer actief

Wij gaan het wel doen. Voornamelijk omdat het er 2 zijn en we al zoveel dingen moeten gaan regelen en kopen (veel 2e hands) vind ik het wel fijn het al vroeg te weten. Oh en ik kan mijn nieuwsgierigheid ook heel slecht bedwingen haha.

16. lemontree

lemontree Niet meer actief

Dat is zeker ook een voordeel! Nu is het echt voor de leuk, en anders is het met super spannende metingen.

17. AvD76

AvD76 Lid

30 mrt 2015
    11
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben blij dat ik bij de 17 weken een pretecho heb laten maken (Ik kon zowiezo niet meer wachten). Ze konden goed zien dat het een meisje was. Toen ik 20 - weken echo had vroeg de echochopiste of ik geslacht al wist en wilde weten. Ik was nieusgierig wat zij zou zeggen dus zei : Nee, maar wil het graag weten. Ze kon het niet duidelijk zien en zei dus het is waarschijnlijk een meisje maar kan het niet 100% garanderen . Nou op de pretecho filmpjes is overduidelijk te zien dat het een meisje is 😉 Nu dus 100% zekerheid en heel mooie ervaring en tientallen foto's en paar filmpjes aan over gehouden.

12 Mei terug (ben dan 27 weken) voor de 3d/4d pretecho. Ik heb een echo pret pakket en kost 110 euro . Best duur maar dit is eerste en laatste keer dat ik zwanger ben en wil zoveel mogelijk beeldmateriaal 😎

18. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Als je wil zou ik doen.
    Want als je wil het iedereen vertellen, kamer verven, spullen in roze kopen wil je geen risicos lopen.

Met 1e wachtte we met 20wk en met 26 3d echo.
    Met 2e was ik dolblij dat we met 16wk gingen naar pretecho want hartje kloppte niet al week en dan zal ik dat pas met 20wk zien dus al ruim mand met overleden kindje lopen.
    Met 3e nu gisteren kregen we medische echo met 16wk en dat was een meisje;))

Btw in principe in ziekenhuis 20wk echo een medisch iets en geslacht zien is niet hun prioriteit. Dat wil zeggen dat ze als zien dan wel maar ze gaan niet specifiek voor zoeken en ze zeggen nooit met 100%.
    1e keer had ik 2x 20wk echo en 1e zei volgens haar meisje maar niet zeker en 2e zei zeker meisje (was GUO)maar zelfs met 26 3d echo vroeg ik nogmaals of dat zekermeisje was:)

Deel Deze Pagina