Ik begrijp je heel goed. Ik zou ook zwaar geshockeerd zijn als ik erachter kwam dat mijn moeder in de prostitutie zat. Ik zou wel het gesprek met haar aangaan om erachter te komen of ze het echt vrijwillig doet, of omdat ze misschien gedwongen wordt door haar vriend.
Zelf zou ik het zelf eerst een tijd laten bezinken voor je er (voorzichtig) met je moeder over probeert te spreken. Maar ik zou het toch ook echt wel héél heftig vinden als ik dit zou ontdekken van mijn moeder.
Ik zou het wel vertellen dat je hebt gelezen waar ze haar brood mee verdiend... Zou dit niet voor me kunnen/willen houden. Maar ik praat overal over met m'n moeder dus dat is misschien ook een andere relatie dan ts met haar moeder heeft. Maar toch als het je opvreet van binnen zou ik samen met je zus naar haar toe gaan en hier toch een gesprek (niet veroordelend!) over aangaan.
Misschien moet ik er als ze nog eens bij mij is er gewoon rustig over beginnen dat ik het ontdekt heb, zonder te oordelen. Dan hoop ik te weten of ze het zelf wil of niet. En dan kan ik het aanvaarden of als het gedwongen is haar dan helpen...?? Even laten bezinken zal ook goed doen denk ik.