hallo meiden, onze dochter is nu 8 weken oud en van de kraamzorg heb ik geleerd om tussentijds ( van de voeding ) luier te verschonen/aan te kleden. (omdat ze in slaap viel, dit heeft ze nu natuurlijk niet meer ) Nu vraag ik me af, ik doe dit nog steeds zo maar vind het wel een gedoe. eerst voeden,dan halverwege de fles eruit trekken om luier te verschonen/om te kleden en dan weer verder voeden. de temp van de melk is dan natuurlijk ook een stuk afgekoeld. mijn vraag is eigenlijk, hoe deden jullie dit? zit er nu aan te denken om gewoon na de voeding te verschonen? Tevens doe ik het ook nog zo met het in bad doen. eerst gedeelte fles, dan in bad en verschonen, vervolgens de rest van de fles. beetje onhandig misschien. Wanneer doen jullie je kind in bad? 's ochtends of 'savonds en voor of na een voeding? ben benieuwd naar jullie reacties Groetjes Lisa
Zo deden wij het inderdaad ook tijdens de kraamtijd en nu nog heel af en toe als ze in slaap valt tijdens de fles. Ik doe het nu eigenlijk altijd na de fles. Vaak plast of poept ze tijdens de fles dus vandaar er na. Toen we nog nachtvoedingen hadden verschoonde ik in de nacht wel van te voren. Ze sliep namelijk tijdens de fles verder en dan kon ik haar lekker in bed leggen zonder haar te wekken omdat ik haar aan het verschonen was. Wat betreft het badje, hier is dat meestal of 's avonds voor de laatste avond fles (heerlijk, lekker fris gewassen in haar pyjamaatje haar laatste flesje drinken) dus dat is dan rond 20.00 uur of op de dagen dat ik niet werk 's morgens voor de 2de fles van de dag, dit is dan meestal rond 11.00/12.00 uur want ze krijgt de fles tussen 11.30 en 12.30. Wij doen haar voor de fles in bad omdat ze anders de fles er weer uitspuugt omdat ze lekker druk aan het spartelen is in het badje
Dat tussendoor voeden is vooral handig in de kraamtijd, of langer als je baby nog de neiging heeft in slaap te vallen tijdens de voeding. Gewoon erna verschonen is prima hoor. Ervoor kan ook, maar dan heb je vaak dubbel werk, want baby's poepen graag tijdens de voeding Badderen is maar net wat jullie fijn vinden. Sommige baby's worden wat misselijk als ze met een hele volle buik gebadderd worden, maar als je na het badje voedt kunnen ze wat onrustiger zijn door de honger. Dus dat zou ik gewoon even proberen en kijken wat het beste bevalt. Mijn dochter gaat om de dag in bad, na een voeding en op het tijdstip dat het me dan uitkomt, dus geen vaste tijd.
Goeie vraag, ik zat het me laatst ook af te vragen. I is inmiddels 4 maanden en ik verschoon nog steeds tussen de voeding door maar inderdaad onhandig, zeker als ze vervolgens de 2e helft van de fles niet meer wil omdat de melk te koud is ze duwt serieus met haar hand de fles gewoon weg maar veel dames verschonen dus gewoon na de fles? Prima, ga ik dan ook doen! Off-topic: hoe doen jullie dat in bad? Had van kraamhulp zo'n manier geleerd om haar onder hoofdje vast te houden als ze in bad ligt. Maar inmiddels is I bijna 63 cm en past ze bijna niet meer liggend in bad. Zetten jullie je kindje rechtop in bad of zo? I kan, als je haar vasthoudt onder de oksels, wel zelf rechtop zitten bij mij op schoot of zo.
Ik verschoon haar eigenlijk wanneer nodig. Uiteraard 's morgens zodra ik haar uit bed haal. Dan moet het altijd na de eerste fles weer, omdat mevrouw poept. Dan kleed ik haar gelijk aan en halen we er een washand overheen. Verder verschoon ik dus wanneer het nodig is. Vaak is dit wel voordat ze naar bedje gaat. Aan het einde van de dag, bij de fles van 23:00 uur verschoon ik haar ook zodat ze iets wakkerder is om de fles leeg te drinken. In badje gaat ze meestal aan het einde van de dag ongeveer een uurtje voor de ena laatste voeding. Dan nog even spelen, voeding en lekker slapen. In het weekend gaat ze vaak lekker douchen met mij of met papa en dit is dan meestal 's ochtends na de fles.
Ik verschoonde eerst voor het voeden, omdat ze vaak nog suf was dan en verschonen activeerde haar dus. Maar tijdens het drinken of vlak erna gaat ze vaak juist poepen, dus dat schoot niet zo op Dus nu verschoon ik meestal een kwartiertje na het voeden. En soms ook nog een keer tussendoor als dat nodig is.
Ik heb hier echt nooit van gehoord om tussen de voeding te verschonen. Ik doe het meestal voor de fles. maar soms ook na ligt er aan. Maar als ze gepoept heeft gelijk. En badje voor de fles durf der niet goed na de fles in bad te doen.
Hier wanneer het uitkomt.. 's nachts voor de voeding (anders is hij te wakker om verder te slapen).. Overdag is een beetje ad-hoc. Vaak uit bed, of juist als hij naar bed gaat. Maar soms heeft hij wat meer/minder geplast, of heeft een poepbroek, en dan doe ik het zoals het uitkomt
Ik doe het altijd voor de fles lekker schoon en aangekleed en dan de fles. Het badje doe ik meestal in de avond. Ik noem dat altijd het BBB moment Bath bottle bed
Wij verschonen altijd na de fles. Inderdaad omdat hij tijdens de fles nogal eens wil poepen en dan blijf je aan de gang.
In het begin verschoonde ik ook halverwege een fles, omdat hij in slaap viel tijdens het drinken. Nu niet meer, nu voor de fles, dan wordt hij wakker, dan de fles. Als hij dan in slaap valt is het vaak een tussendoor dutje. Vaak is hij na 3 min klaar voor de rest van de fles. Meestal gaat hij in de avond onder de douche met papa. Daarna nog even spelen, flesje en slapen. Soms poept hij wel net na de fles, dat is dan wel weer jammer, maar daar doe je niks aan
Ik geef borstvoeding, dus verschoon vaak nog wel tussendoor, omdat ik daarna de 2e kant kan aanbieden. Maar ze valt inderdaad ook niet meer in slaap, dus ben nu ook aan het overstappen om te verschonen voor de voeding. Ik vind na de voeding verschonen vervelend, want ze heeft, als ze plat ligt en ik haar beentjes ook nog optil, de neiging de melk weer terug te geven (en vaak meer dan een mondje). Maar ons meisje poept maar 3 keer per week, dus daar heb ik dan weer geen last van. Badje doe ik meestal zo'n 2,5 uur na een voeding, als ze toevallig wakker wordt.
hier voor de voeding.. En 1 x per dag vaak poept ie tijdens de voeding dus dan na de voeding nog een x extra. Dat is niet anders. In het ziekenhuis deden ze het altijd v oor de voeding (ivm tijd ook, omdat er meerdere baby's achter elkaar gevoed moesten worden) Soms een x tussendoor als hij in slaap viel. Badje of douchen doe ik meestal voor de enalaatste voeding (vaak rond half 7 nu) en dat om de dag vaak (of hij moet last hebben van krampjes dan gaat ie een xtje extra in bad/douche)
Ik deed het in de kraamweek ook tussen de voedingen door, gaf toen nog borstvoeding dus gaf eerst de ene borst, dan verschonen en dan de andere borst. Inmiddels geef ik flesvoeding en verschoon ik gewoon voor de voeding. Badje meestal voor de laatste fles, dus tegen 21.30. Dan lekker insmeren met olie en dan nog flesje en ze slaapt dan heerlijk tot de volgende ochtend
Ik deed het ook altijd voor de voedingen toen ze nog alleen flessen kreeg. Ook omdat ze tussen de voedingen nog bijna alle tijd ertussen sliep. Nu doe ik het wanneer het nodig is en in ieder geval zorg ik dat ze meteen schone luier gaat slapen. Hier poept ze nu meer sinds ze vaste voeding heeft en dan natuurlijk vaker. Maar als jouw kindje niet meer in slaap valt dan kan je rustig ervoor de luier verschonen hoor! Zonde als het koud wordt..!
Ergens tussen voeding en bedje in. Ervoor is niet handig bij hem, want dan is het heeeeeeel hard huilen! En badje hebben we lang 's avonds voor de laatste voeding (bv) van half 8 gedaan, maar nu ik weer werk is hij dan zo moe, dat ik het op mijn vrije ochtenden en in het weekend doe. Daarna slaapt hij heerlijk, dat doet hij niet zo goed overdag, dus mooi meegenomen. 's avonds is slapen hij hem nooit een probleem!
Afhankelijk van of je kindje poept tijdens het drinken, en of ze snel spuugt. Spuugt je kindje: verschonen voor 't drinken Poepen tijdens het drinken: verschonen na de voeding. Badje deed ik tussen voedingen in, bv een uur na een voeding. Niet hongerig en niet met een al te volle buik ivm spugen. Ik badder dochter 3x per week, meestal maandag-woensdag-zaterdag. En dan meestal 's ochtends, want 's avonds is 't zo gehaast om als ze moe word ook nog te badderen.
zoals.jij het doet heb ik nog nooit gehoord hier altijd voor de fles ( ook "geleerd" van de kraamhulp )