kersteten

Discussie in 'De lounge' gestart door guppekop, 23 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    wat gaan jullie allemaal eten met de kerst? Ben nog beetje zoekende in wat ik wil en aan wim heb ik niks, die vind dat ik maar moet kijken...
    Dus, wat komt er bij jullie op tafel (zowel brood als warme maaltijd)

2. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Bij ons vrij simpel :).
    Eerste kerstdag komen m'n ouders, schoonouders en zwager eten, ik heb als voorgerecht zelfgemaakte tomatensoep, hoofdgerecht pommes duchesse, schouderkarbonade en worteltjes. Ik zet voor het vlees er kruiden bij (zijn kruiden voor erna over het vlees) en waarsch. een champignonsausje oid, dan kunnen mensen zelf pakken. Reden dat ik simpel kook is omdat m'n schoonpa gewoon niks lust haha. En dit is simpel maar wel lekker. Voor 's avonds bij de borrel ga ik bladerdeeghapjes maken.

En voor tweede kerstdag (dan zijn we met ons gezinnetje samen) kook ik waarschijnlijk gewoon zoals ik op een normale doordeweeksedag zou doen, voor onszelf hoeft het allemaal niet zo fancy en Valerie mag toch nog niet te gekruid eten hebben :).

Ben wel nieuwsgierig naar wat anderen op tafel zetten :D. Dus ik lees mee!

3. Milaa

Milaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.310
    0
    0
    Bij mijn ouders hebben we als lunch altijd crosantjes, broodjes, pasteitjes ed. en als avond eten voor-hoofd-na; Voor; soep of carpattio of salade o.i.d.
    Hoofd; Varkenshaas of biefstukje (met peper of jacht saus) met aardappelkroketjes/groente/ bijgerechten ed.
    Na: ??? Dat is elke jaar een verrassing!!

4. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik heb van die danerolles croissantjes gehaald, en lekkere afbakbroodjes (al heb ik het laatste altijd wel in huis). Het ene is voor de ene ochtend, en die andere doen we dan de andere ochtend.
    Eerste kerstdag gaan we gourmetten bij mijn schoonvader, standaard elk jaar.
    Voor 2e kerstdag heb ik een beenham, snijboontjes en krieltjes. Tja gaan culinaire hoogstandjes, dit eten we regelmatig doordeweeks of op zondag, maar wel iets wat we alledrie heel erg lekker vinden.

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    eerste kerstdag ga ik een brunch maken.

Heb tot nu toe bedacht:

kleine sandwiches, met zalm, met komkommer en met pate
    bakjes met ragout
    gevulde eieren
    warme broodjes
    croissants

denk dat het eigelijk wel voldoende is al

avondeten:
    wij maken een tussengerecht met bladerdeeg en gorgonzola en het dessert, zelfgemaakte chocolademousse
    De rest is nog een suprise...

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

oh eh niks bijzonders hahaha

eerste kerstdag smiddags een gewone boterham met beleg of een krentebol haha

savonds eten we boerenkool met worst en gehaktballen bij moeders en vader.

tweede kerstdag ook gewoon brood en savonds maar net waar ik zin in heb uit de diepvries, voorraadkast of afhaaltent

7. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Kerstavond; Grieks eten bij schoonmoeder.

1e kerstdag
    's morgens; croissantjes, afbakbroodjes met kaas, vleeswaren en zoet beleg.

's Avonds;
    komen mijn vader, broertje en schoonvader eten, we eten dan frietjes/aardappelkroketjes, gebraden kip of rollade (ik lust niet graag kip) en verse groenten. Bedenk me net dat ik die morgen nog moet halen.. ;) En ijs na.

2e kerstdag;
    's morgens; croissantjes, afbakbroodjes met kaas, vleeswaren en zoet beleg.

's avonds bij mijn moeder eten.

En voor na het eten allerlei lekkers; chips, nootjes, toastjes etc..

8. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

1e kerstdag tapas en 2e kerstdag gaan we brunchen...

9. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    dag 1:

Garnalen of zalm cocktail.
    Soep (tomaten creme)
    Groentes, aardappel kroketjes en kalkoen
    Dessert: iets van ijs, chocola, slagroom en halve perzikken.

Dag 2:

carpaccio van ossenhaas met kaas en een lekkere pesto dressing

En daarna gaan we lekker gourmetten

Als we nog plek overhebben, witte en bruine chocolade ijs, met stukjes chocolade koekjes na.

10. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    1ekerstdag
    Gebakken aardappeltjes met rozemarijn thijm en knoflook. Met rollade en asperges en haricot verts
    Na IJs

2e kerstdag
    Gourmetten !

11. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier 2 dagen gourmetten:) 1e dag met vrienden, 2e dag met mn ouders...

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    1e kerstdag eten we lekkere pasta's enzo. Ik maak deze keer het voorgerecht. Maak een amuselepel van rucola, carpaccio, pijboompitten, parmezaanse kaas en een drupje dressing. En nog een schaaltje met kerstomaatjes, feta en tapenade met een prikkertje erdoor.

1e kerstdag gaan we brunchen bij schoonouders. Geen idee wat we krijgen.

13. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    1e kerstdag krijgen we varkenshaasje met aardappeltjes, stoofpeertjes, sla, enz. bij mijn schoonoudes.

2e kerstdag eten we bij mijn ouders. Daar gaan we teppanyaki eten. (Op een plaat eten maken) Mijn zusje maakt dan ook fingerfood. #jammie

14. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    vanavond kerstavond dus hebben we een lekkere gemarineerde rollade met patatjes en sla.
    1e en 2e kerstdag gaan we lekker gourmetten;) en toe een ijstaartje als het er nog in gaat dan haha:p

15. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Vanavond eten we een kant en klare varkenshaas met brie en rode port-saus ofzoiets, uit de oven. Vooraf maak ik carpaccio (hoop dat ik pijnboompitjes heb) en als toetje eten we een smeltend chocoladecakeje <- lekker kant en klaar :D

Morgenvroeg ontbijten we simpel, 's middags brunchen we hier met de hele familie. Iedereen heeft een of twee gerechtjes bedacht en dat gaan we hier maken en opeten. Wordt aangevuld met broodjes en salade.

Tweede kerstdag gaan we gourmetten, lekker en simpel.

We hebben wel wat te schnabbelen voor erbij gehaald, maar ik denk niet eens dat het op komt. Bewaren we dan dus mooi voor oudejaarsavond!

16. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    ff kijken hoor

vanavond: verse kippensoep met zelfgemaakte kaas uienbrood en ciabatta steak.

morgenochtend ons traditiegetrouwen kerstontbijt: warme afbakbroodjes, quasantjes ( hoe schrijf je dat) je kerstbrood.

s'middags gewoon brood

s'avonds: ook traditiegetrouw ( ter herdenking van mijn overleden moeder) haar rollade met aardappelen uit de oven met stoofpeertjes en erwtjes met worteltjes. en ijs met gestoofde en vruchten toe.

tweede kerstdag een normaal ontbijt en een normaal middagbroodmaaltijd.

s'avonds sudderlappen met aardappelen en verse zelfgemaakte rode kool met appeltjes.

17. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Wij gaan BBQen :D ( soort van ;) )

Weer of geen weer ;)

Daarbij hebben we een vis salade en een vlees salade, stoofperen ( was een verzoek :D ), witlofrolletjes in ham en kaas, stokbrood met kruidenboter, wraps die ze zelf kunnen maken, bladerdeeg hapjes voor de kids met worstjes, zalm, spinazie en fetta, al het vlees wat we hebben gaat op de bbq, we hebben knoflook garnalen spiezen, sate, kipfilet, turkse gehakt ballen, champignon spiezen etc etc

Overdags hebben we gewoon de 1e verjaardag van mijn zoontje dus we mixen het een beetje.

18. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    we zijn er hier ook uit.
    Morgen eten we kippensoep, gebakken aardappeltjes, schnitzel met sausje en pudding na
    maandag gaan we grillen met schoonouders, schoonzusje+man en zwagertje die straks al komt. Hamburger, frikandel, kipfilet, shoarma, stokbrood + kruidenboter, uitje, paprika, lekkere sausjes, salade (kan je dat trouwens met "slagroomspuitzak" mooi op een schaal/bord spuiten?) En wim wou groentesoep vooraf, maar dat weet ik nog niet

Bij het brood extra dingen, eitje, ragout, knakworstjes, verse sinaasappelsap etc. Nog even kijken wat wanneer.

19. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    Kerstavond (vanavond dus) hapjes:
    Sushi
    Gevulde eieren
    Ham met asperges
    Ham met roomkaas en ui
    Cherrytomaatjes gevuld met garnalen
    Zalmrolletjes (zalm met philedelphia kruidensmeerkaas en beetje citroensap)
    Toastjes met kaasjes en met pate
    Prikkertjes met kaas, worstje en zilveruitje
    Coctail van noorse en hollandse garnalen

Morgen gaan we met mijn ouders uiteten en 2e kerstdag gaan we met mijn ouders gourmetten bij ons thuis.

20. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Vandaag (bij ons):

-Tomatensoepje
    -Varkenshaas met blackwell saus, groenten en aardappelnootjes
    -Ijsstronk in de vorm van een champagnefles (lidl)

Morgen (bij schoonmama):

-groentesoepje
    -ragout
    -varkensgebraad met kroketjes, champignonsaus en groentenmix
    -Witte en bruine chocolademousse (gemaakt door moi :D )

2e Kerstdag wordt hier in België niet zo gevierd, dat zal dus waarschijnlijk iets lekker makkelijks worden. ;)

Deel Deze Pagina