Pakket samenstellen wat erin?

Discussion in 'De lounge' started by Ellen291982, Jan 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik wil voor een bekende voor me heel graag een pakket samenstellen met lekkere evt leuke dingen erin omdat ze van zo weinig rond moet komen. Hebben jullie tips wat ik erin kan doen?

2. A2CA

A2CA Niet meer actief

Dingen wat ze meestal zelf niet kan kopen? Veel groenten, lekkere langere houdbaar dingen, chips, brood, flesjes vruchtensap, toastjes, paté dat soort dingen, een zak theelichtjes erbij? Ik noem maar wat.

3. evi83

evi83 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doe er in ieder geval dingen in die ze niet zo snel zelf zal kopen, chocolaatjes, lekkere koffie, koekjes.
    Daarnaast kun je er ook nuttige dingen in doen zoals een pak rijst, macaroni, blikgroente.

4. lovekees

lovekees Bekend lid

Oct 8, 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    je kan er rijst macoronie spullen waar je wat mee kan bijv koffie nog wat lekkers zoiets?

5. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Hier een ervaringsdeskundige hihi, dus waar ik blij mee zou zijn:

-lekkere zeep/doucheschuim
    -koffie
    -smaakjesthee
    -chocolade
    -lekkere dingen voor de kids (chips/snoep)
    -lekker vers fruit

Wat ontzettend lief dat je dat doet!
    Ik weet zeker dat ze er enorm blij mee zal zijn!

6. minon

minon Niet meer actief

Een helf met nuttig en helft "niet nuttig"??
    Leuk kaarsje of bakje met iets van de action dat ze wat leuke nieuwe deco heeft voor in huis. Lekkere douchegel/shampoo/badspulletjes (ook bij de action veel lekkere merkdingen te krijgen) Een mooi dik tijdschrift of boek. Een kappersbon.
    Afhankelijk wat ze drinkt koffie of lekkere smaakjes thee, luxe koek, wasmiddel is een dure aanschaf als je weinig geld hebt.
    Houdbare ingredienten voor een wat luxere bijvoorbeeld oosterse maaltijd. Vaak zijn deze potjes en kruiden best prijzig als je een klein budget hebt. Toastjes met wat lekkers, chips.

7. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    Wat lief van je!
    Ik zoubook bovenstaande in het pakket doen....

8. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    wasmiddel
    schoonmaakmiddel
    zeep enz.
    Dat zijn dingen die vaak op zijn wanneer het net even niet uitkomt.

Verder wat voorraaddingetjes en lekkers.
    Denk aan blikken groenten en soep enz.

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    veel is al genoemd zie ik, je zou er nog een leuk tijdschrift bij kunnen doen, en misschien een dvdtje of cd waar de persoon van houd
    ( of een bioschoop bon erbij ? )

10. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Oh wat ontzettend lief! Wat een fijne vriendin ben jij!

Ik heb zelf ook erg weinig te besteden dus ik zal wat opnoemen:
    - kaas en vlees zijn duur evenals wasmiddel
    - dingen zoals een tijdschrift op bloembolletjes koop ik nooit maar vind ik wel erg leuk
    - als ze veel leren schoenen heeft die wat ouder zijn geworden heb ik ook nog een tip. Voor 7,50 kun je bij de schoenmaker verf kopen en dan zijn ze echt weer als nieuw en glimmend. Je kunt met 1 flesje wel 5 paar doen, je schildert je schoenen dan met een kwastje.
    - hier ook douchegel /shampoo
    - smaakjesthee
    - voor de kinderen smarties (lekker maar duur en zo kun je leuke toetjes maken!)
    - houdbare dingen omdat je er dan op terug kan vallen als het einde van de maand in zicht is.

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Dank jullie wel meiden.
    Voor de tips. Hier kan ik heel veel mee.

Ze heeft me haar verhaal pas verteld en dat deed me zeer. Ik weet dat er mensen zijn die zo krap zitten en elke cent om moeten draaien, als het dan zo dichtbij is doet dat extra zeer. Daarom wil ik haar verrassen.

Vind het ook zo erg dat ik nu in dit topic ook meiden lees die het zwaar hebben. Dikke knuffel meiden.

12. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    hoi,

heb dit ook eens voor vrienden gedaan toen zij heel moeilijk zaten.
    heb er toen ook gewoon basics in gedaan,
    1kg kip filet
    een zak aardappelen,
    een zak rijst
    een zak macaroni
    blikjes tomaten puree
    gehakt
    en pistoletjes, vond dat weer net wat leuker dan een brood
    ook wat fris en limo erbij, ik geloof een deo en tandpasta en wat lekker dingen.

ik was toen 70 euro voor hun kwijt, en ze was er echt mega mega blij mee! Ik wist hoeveel moeite ze soms voor het avond eten moest doen om uberhaut iets te kunnen kopen, hoevaak zij maar gewoon een boterham at, en dochterlief een restje kreeg was in een maandje niet meer op 2 handen te tellen.

als ik dit nu weer zou doen voor iemand, zou ik weer zo een zelfde pakket maken, allen dan met producten van de lidl, en niet van de ah. scheeld aanzienlijk veel geld (sommige euroschopper producten dan) en zou dan voor mijn eigenweekbudget (40) een mooi iets samen stellen.

suc 6

13. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik heb dit pas nog voor mijn schoonmoeder gedaan zodat ze rond de feestdagen wat lekkere dingetjes had..ze eet normaal alleen maar spul uit blik en crackers.
    Wat zat er allemaal in:

-Lekkere chocolaatjes
    -Doos zeebanket bonbons
    -Fa douchegel
    -Grote bak Roma tomaten
    -Luxe afbakstokbrood
    -Brie
    -Granaatappelpitten (Ofzoiets? Zitten antioxidanten in)
    -Luxe tapasschotel
    -Karnemelk
    -Verse Jus d'orange
    -Pakje sigaretten

14. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Ellen, wat ben je toch een schat!!
    Ik zou verzorgingsproducten doen en wat luxe dingen zoals bijv toastjes, kaasjes. Wasmiddel en wat doorgaanse dingen zoals rijst etc.

15. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Wat ONTZETTEND lief van je zeg!! Daar zal ze vast onwijs blij mee zijn!

Ik zou de wat luxere dingen er in doen, dingen die ze normaal niet zo snel zou kopen.

Succes met samenstellen!

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    De wat duurdere boodschappen zoals groot pak koffie, lekker flesje wijn maar ook dingen als pot groente, houdbare melk, fles ranja of fris, zakje aardappels en misschien iets om te wassen of te poetsen zoals allesreiniger, wasmiddel , shampo en tandpasta etc. Dure dingen die vaak onderaan het lijstje staan. Pasta saus en doosje spagheti

17. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ook hier leven we van weinig, af en toe komt er hier van een heel lief iemand een doos, en dan vooral veel groente zit er in, verse groente, ben daar zo blij mee.
    verder iets voor de kids, spul voor onder de douche, thee, en koffie inderdaad, gezonde dingetjes,
    weet je ze zal overal blij mee zijn, je kent haar, waar houd ze van. pas het daar op aan,

lief dat je het doet, zal der vast goed doen.

18. Fireangel

Fireangel Bekend lid

May 12, 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Wat aardig van je!! Wij hebben met school na de kerst ook vaak inzamelingsacties gehouden. Mensen hebben dan veel spullen over uit het kerstpakket wat ze toch niet lekker vinden of niet eten. Maar anderen kun je er heel blij mee maken!!

19. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    heb je een bepaald bedrag in je hoofd?

Ik heb het ooit voor me schoonvader gedaan, hij heeft een zeer krap budget en wij hadden het toen nog redelijk goed...

Wij hadden toen gekeken naar 'complete maaltijd' dus:
    *gehakt, bertolliepastasaus,macaroni
    *zak aardappelschijfjes/aardappelen, vlees,groente
    *erwtensoep: soepgroente, spliterwten, roodworst, aardappelen

verder misschien wat heerlijke dingen: cotedor bonbonbloc ofzo, vind je al snel te duur met een krap budget ook al heb je de neppe van de lidl/aldi!
    En voor de kids idd iets van smarties ofzo...
    Of een heerlijek douche gel van de niveau ipv de hele hele goedkope...

Verder is het misschien een idee om har 1x per 2 weken ofzo uit te nodigen om te komen eten? Tenminste als je dat wil he.

en dit nog ff: WAT SUPER GEWELDIG DAT JE DIT DOET!!!!!!!!!!!

20. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    weetje wat msisschien ook een leuk idee is:
    Je kunt zelf heel makkelijk wasmiddel maken, geef haar hier alles voor, maak er een mooie blaadje met een recept bij en klaar! Ik denk dat ze dit wel kan waarderen {je komt uit op 20 cent voor 2.5 liter en gebruikt 200 ml om te wassen per keer}
    Verder kan dit ook met wasverzachter, dit komt uit op 50 cent per fles ongeveer!

Als je dit allemaal koopt heeft ze voor de eerste 2 maand denk ik wel genoeg wasmiddel en heeft ze een mooi idee hoe ze voor weinig nieuw kan maken!

Share This Page