bijna 1 en niet willen slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Athina, Jul 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    M'n dochter Fae wordt volgende week 1 jaar. Feest dus! Maar helaas is ze deze week niet zo vrolijk...
    Ze kan sinds 2 weken zelf gaan staan in haar bedje en weigert nu dus te blijven liggen.
    Op zich prima, als ze moe is, gaat ze uiteindelijk weer wel liggen, ware het niet, dat ze alles bij elkaar schreeuwt en brult, alsof ze woedend is!

Als je haar wil troosten, wringt ze zich bijna uit je armen en is het erg moeilijk om haar vast te houden. Uiteindelijk valt ze dan van uitputting in slaap.

Dit is begonnen op onze vakantie (gisteren terug gekomen) , 3 avonden achter elkaar ging het zover dat ze breath holding spells had (net zolang de adem in houden/niet doorhuilen tot ze blauw zag en helemaal slap werd). Gelukkig gaat het nu niet zover meer (was zo eng!) , maar het slapen blijft een strijd!
    Zowel overdag, als s avonds, als snachts. Afgelopen nacht, werd ze om 24.00 uur wakker en kregen we haar pas om 01.30 weer in slaap.

Nu komt er ook een (6e) tandje door, maar zou dat zo heftig zijn? Of is het toch een fase van uit proberen?

We hebben eerder fases gehad, dat ze wat vaker wakker werd. Maar dan was ze altijd vrij snel getroost en sliep weer verder. Maar nu gaat het wel erg moeizaam.

Geeft dit herkenning bij anderen? Fae heeft overdag nooit veel geslapen, maar snachts sliep ze altijd zo'n beetje het klokje rond. Maar zoals het nu gaat, is wel erg uitputtend!

groetjes
    Athina

2. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    Jeetje joh! je zou je toch kapot schrikken als ze de adem inhoud!!

Anoeska heeft sinds een paar dagen ook dat ze minder snel in slaap komt en overdag slapen pffffff hou maar op!!

Is het niet het sprongetje waar ze weer in kunnen zitten?

Heb helaas geen gouden tip voor je! Succes!

3. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Heej,

Ja, herkenbaar hier!
    Ook van dat breath holding spells (heeft ze heel lang gedaan, nu wordt het gelukkig wat minder).
    Las net een info brief van pampers. Hierin staat dat baby's rond deze leeftijd zeer actief zijn en niet willen worden gescheiden van hun favoriete speelgoed en ook niet van hun ouders. Dus doen ze er werkelijk alles aan om te zorgen dat pappie of mammie hen weer uit bed halen.
    Wat wij doen is dit:
    We laten haar deur op een kiertje zodat we haar nog net kunnen zien. Zodra ze gaat staan en het op een brullen zet, lopen we er heen, leggen haar terug, maar zeggen verder helemaal niks.
    Deze strijd duurde in het begin zeker een uur, maar wordt nu al korter.

Succes dr mee
    En het is dus weer zo'n fase....

4. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Hey Athina :D

Wat gaat de tijd snel he, onze kindjes alweer een jaar! Vorig jaar zaten wel allemaal in spanning :D

Wat naar zeg van dat adem inhouden, daar krijg ik bij de gedachte al helemaal de kriebels van :(

Wessel heeft afgelopen weekend een paar avonden gehad dat hij helemaal over de rooie was in zijn bedje :( eerst ging hij slapen, maar na een uurtje werd hij dan huilend wakker. Afgelopen zaterdag was ik zelfs de hele avond met hem bezig geweest, niks was goed en hij was helemaal over zijn toeren.

Je zou even met Fae naar de dokter kunnen gaan om uit te sluiten dat haar oortjes geen pijn doen. Tandjes kunnen ook last veroorzaken inderdaad.

En verder doen wat bij jezelf het fijnst voelt! Ik weet wel toen Wessel zich had geleerd op te trekken, ging hij staan als hij naar bed ging en ging dan huilen. Ik legde hem dan weer neer. Maar op een gegeven moment had ik zoiets van: je gaat zelf staan, dus ga je ook maar zelf weer zitten. Dus ik heb hem even laten huilen en hij ging na een tijdje zelf weer zitten/liggen, hij gebruikte mij echt dus, hahaha. Maar ik begrijp uit je verhaal dat Fae wel zelf weer gaat zitten.

Ik neem Wessel iig mee of ik zet hem in de mc om hem te wiegen als hij helemaal overstuur is.

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Herkenbaar!
    Benthe heeft dit vanaf een maand of 10.
    's nachts wakker worden en niet meer willen slapen. Het is wel heel wisselend hier, dan weer een paar weken doorslapen en dan weer 3/4 nachten feest. Ze zet het ook op een brullen en ze is ook een volhouder daarin en ze kan dus uren doorgaan.
    Wat wij doen is wanneer benthe gaat staan, leggen wij haar neer en zeggen alleen 'benthe gaat nu lekker slapen' of zoiets. Dat resulteert meestal tot nóg harder schreeuwen en ze wordt iid ook witheet, maar we laten haar dan maar even uitrazen en meestal is ze na 5 a 10 min stil. (om vervolgens na 3 kwartier weer te beginnen:() Maar verder weten wij ook niet wat je hiermee moet, ik zeg ook steeds, zijn vast tandjes of misschien is het dit of dat...) Een duidelijke reden is er niet, maar zeker is wel dat het iig niet ernstig is.
    Maar je wallen gaan hierdoor wel steeds lager hangen, erg vermoeidend idd.
    Wij houden het er maar op dat het een fase is... wel een lange dan, pfff.. ;)

Van dat adem inhouden ken ik niet, wat vreselijk lijkt me dat zeg! gelukkig is dat nu over.

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bedankt meiden voor jullie reacties! Die herkenning had ik even nodig!
    De reden trouwens dat Fae weer wel gaat zitten in haar bedje is waarschijnlijk omdat ze zo verknocht is aan haar speentjes :) . Ze gaat zitten om die op te rapen (er liggen er meestal 3 in bed) . Maar liggen kan ze dus echt nog niet.

@bloem: Ja gek he... Ik spiek af en toe wel in het juli-mama topic, maar het is te druk. Dat kan ik echt niet bijhouden. Maar het was wel erg bijzonder, met zoveel (toekomstige) mama's in afwachting van de geboortes van onze kindjes.

Share This Page