Mjn dochter weigert de 2e fles?!

Discussie in 'Voeding' gestart door Iwish, 11 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iwish

Iwish Niet meer actief

Hallo,

Zit even met een probleempje. Mijn dochtertje van net 1 weigert sinds vorige week woensdag haar flesje melk tussen de middag. We zijn langzaam overgegaan op gewone melk. Vorige week had ze nog een flesje met 120ml gewone halfvolle melk en 60ml opvolgmelk. Maar ze wilde hem na 1 slokje niet meer. Ze duwde hem weg en kreeg hem er niet meer in. Wil het niet forceren, maar wanneer moet ik me zorgen maken?

Dit is haar schema op dit moment:

07.30u Papfles (180ml gewone melk met 3 flinke scheppen Bambix)
    09.30u Fruithapje
    12.00u Fles met 180ml gewone melk (Deze laat ze dus staan)
    12.30u 2 Boterhammen met halvarine en beleg (zonder korstjes)
    Omdat ze haar melk dus niet drinkt geef ik haar na haar broodje maar wat Roosvicee (150ml)
    15.30u Flesjes Roosvicee (170ml)
    18.00u Warm eten en een flinke bak magere yoghurt met Roosvicee
    19.15u Voor het slapen gaan half flesje Roosvicee (90ml)

De avondfles hebben we in augustus afgeschaft omdat ze die niet meer wilde. Deze hebben we dus vervangen door een beetje sap.

Enig idee wat ik moet doen?

Groetjes,
    Iwish

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Je hoeft vanaf een jaar nog maar aan zo'n 300cc zuivel te komen. En geloof me, daar zit je zò aan. Boter, kaas, toetje en alle andere zuivel tellen ook mee. Dus lukt de melk tussen de middag niet, biedt dan iig een boterhammetje kaas aan. Mss de melk op een ander tijdstip aanbieden of niet uit de fles maar uit een (tuit)beker, mss vind jou kindje dat wel razend interessant. Geef je het warm? Probeer eens koud of andersom..

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Je kindje krijgt genoeg zuivel binnen zo. Ik zou alleen de magere yoghurt vervangen door volle of halfvolle, de goede vetten die daarin zitten hebben ze echt nodig om te groeien. Ik zou het flesje melk tussen de middag bij de boterham geven en niet daarvoor. In principe hoeft ze die niet meer te hebben, mijn zoontje drinkt gewoon water of een sapje bij zijn boterham.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat mamavanukkie al zegt: geen magere yoghurt geven, maar volle. Ook geen halfvolle (zo die al bestaat..), want de vetten in volle yoghurt (en melk!) hebben ze nodig om vitamine D op te kunnen nemen uit het voedsel.
    Verder zal het wel loslopen, maar ik vind dat je kleintje wel veel zoetigheid krijgt. Daarvan pakt ze ook een hoop energie, maar de suiker in roosvicee is natuurlijk niet erg gezond... (roosvicee bevat een hoop gewone suiker (dus naast de vruchtensuikers!). Je zuo bijvoorbeeld ook diksap kunnen geven: dat bevat alleen de vruchtensuikers).
    Ik zou toch 1 flesje roosvicee eens vervangen door water. Mogelijk dat ze dan ook weer wat meer trek heeft in melk?

Deel Deze Pagina