Narcose

Discussie in 'De lounge' gestart door MamsieM, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hoi,

weet iemand hoe lang het duurt voordat een narcose uit je lichaam is? Ik ben vorige week geopereerd, 40 min onder narcose geweest. Alles is verder prima gegaan. Heb ook weinig last van de wond. Ben alleen nog zo ontzettend moe..... als ik iets gedaan heb, moet ik daarna een half uurtje "bijkomen". Voelt me net een oud w*f

En stel dat we komende maand voor een 2e kindje gaan en ik ben direct zwanger, zou de narcose dan nog van invloed kunnen zijn op het vruchtje? Tussen de narcose en eisprong zit dan ong 3 weken.

groetjes MamsieM

2. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Het heeft denk ik geen invloed op een vruchtje, maar ik weet wel dat ik na beide operaties lang last heb gehouden van de narcose, zeker wel een maand.
    Heel moe, weinig eetlust, niet op kunnen staan 's morgens en vage misselijkheid.

Heel vervelend maar uiteindelijk gaat het over;)
    Succes.

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.879
    113
    Noord-Holland
    Ik heb na een narcose van ruim 3 uur nog ongeveer 3 weken last gehad. Heel erge vermoeidheid, net wat je zegt. Denk dat het de combinatie was van narcose en pijn van de wond.
    Het gaat over, echt :)

4. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Fijn dat het over gaat!
    Moet dus gewoon geduld hebben ;)

5. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Of het invloed heeft op je eitje weet ik niet. Denk het eigenlijk niet anders had je wel het advies gehad om even te wachten.
    Ik ben zelf vorig jaar bijna 1.5uur onder narcose geweest en tot wel 6 weken daarna heb ik daar last van gehad. Ik was erg slaperig en vergeetachtig. Ook was m'n concentratie minder. Kon niet lang achter elkaar lezen of achter de laptop. Gelukkig daarna nergens geen last meer van.

6. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    O ja, daar heb/had ik ook last van.
    Maar ja TS, het gaat over, vanzelf,maar met geduld.:)

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    dat verschilt per persoon. ik heb er totaal geen last van gehad maar een collega van mij had er een jaar later nog last van. was volgens arts ook normaal.

8. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Ik ben nu 16mnd verder en heb er nog last van. Na m'n werk slaap ik altijd een 2uurtjes ongeveer, anders kom ik de rest van de dag niet door.
    Heb vandaag en morgen vrij. Vandaag lig ik vooral op bed en doe ik niks, morgen ga ik in huis aan de gang en zaterdag weer werken.

Ik hoop voor je dat je er niet zolang last van houdt als dat ik heb.

9. Triskele

Triskele Niet meer actief

ik heb op zich op de dag zelf nooit last van de narcose, ik spring (bij wijze van ) meteen mn bed uit en ben klaarwakker maar daarna heb ik nog wel 6 maanden moeite met concentratie, lange stukken lezen, snel moe e.d. dus blijkbaar duurt het toch wel iets langer maar voor een zwangerschap zou ik hier niet mee zitten hoor, wel zou ik zelf liever in een beste conditie een zwangerschap willen ingaan in plaats van al moe en niet zo fit.

10. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik ben een aantal jaar terug voor een operatie zo'n 5 uur onder narcose geweest.
    Van de wond ben ik relatief vlug hersteld... Ook het revalideren ging eigenlijk best rap... Maar die narcose! Poe... die heeft me lang dwars gezeten! Ik denk dat ik er na driekwart jaar/een jaar pas echt vanaf was...

Of het van invloed is op de vrucht... Ik denk het niet, maar je zult het gepaard met de vermoeidheid die je voelt van de prille zwangerschap wel wat pittiger hebben misschien.

11. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Iedereen reageerde anders.
    Ik heb een kaak operatie van 8 uur gehad, na 8 maand tot een jaar kon ik eindelijk zeggen dat het goed met me ging.
    Bij de KS van mijn dochter heb ik zeker een half jaar moeten herstellen van die troep in mijn lichaam.

12. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik heb ook een korte narcose van 45 minuten gehad en daarna zijn wij ook meteen aan de klus gegaan. Volgens mij zat er ook een week of 3-4 tussen. Ik heb het toendertijd aan zowel mijn KNO arts als de anesthesist gevraagd en beide zeiden dat het geen kwaad kon.

Succes meid!

En ow ja, bij mij duurde het ongeveer een week voordat ik weer helemaal fit was.

13. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Is niet zozeer de narcose maar meer de ingreep ook hoor.
    Niet vergeten dat iemand je lichaam aardig heeft toegetakeld...herstellen en pijn kost energie !

Narcose is allang uit lichaam en heeft geen invloed op het eventuele vruchtje.

14. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Bedankt meiden! Fijn om te horen.
    Dus gewoon nog even geduld hebben en mijn rust pakken. Hopelijk snel de oudea,

Deel Deze Pagina