Pffff. Ik ben er klaar mee hoor.

Discussie in 'De lounge' gestart door Eerised90, 15 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ga af op wat ik zag in gezinnen met een ouder die de fout in gingen. Kinderen moesten zich rustig houden want mama of papa was 'ziek', en kregen daardoor medelijden met iemand die geen medelijden verdiende.
    Nou gaat het hier maar om één keertje, maar TO moet echt heel zeker weten dat het daar bij blijft.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

natuurlijk blijft het niet bij 1 keer...

enige manier om te zorgen dat het niet meer gebeurd is niet meer uit gaan.

maar neemt niet weg dat hij ook ergens anders zn roes kan uitslapen...
    en ik zou mijn kind zeker niet vertellen wat er aan de hand is.. niet als het 3 jaar oud is.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@Dirksmama soms moet je dingen verbergen voor je kids hoor is beter....had gehoopt dat mijn moeder dat iets meer had gedaan vroeger!

4. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Uuh even tussendoor heel lullig maar mocht je niet meer naar Decibel gaan dan zou ik hem van je willen overnemen voor een vriendin van mij.

5. Angela2009

Nu sta ik er heel anders in omdat ik een "keer" drugs gebruiken niet erg zou vinden maar bij jullie is het gewoon de afspraak dat dat niet mag en kan gebeuren.

Maar vind het wel goed van hem dat hij je op de hoogte hebt gesteld door een smsje te sturen. Hij had het ook kunnen verzwijgen, thuis kunnen komen en naar bed kunnen gaan.

Dus hij heeft spijt en heeft het tegen jou gezegd dus ja jullie moeten het er zeker over hebben maar om gelijk drastische maatregelen te nemen tov je relatie vind ik persoonlijk te hoog gegrepen.

Maar gepraat moet er zeker worden en hem duidelijk maken dat je hier niet van gediend bent (al weet hij dat al) en mocht het vaker voorkomen dat je er dan serieus over zal nadenken om een tijdje afstand te nemen.
    Het weegt voor jou heel zwaar ook vanwege je verleden dus hij moet daar gewoon rekening meehouden want je bent een gezin.

6. @Angela, ja daarom.. Hij is eerlijk geweest, en daarom probeer ik er nu samen met hem gewoon voor te zorgen dat er niet nog is iets doms gebeurd wat drank/drugs betreft.
    Ik ben nu heeeel duidelijk geweest, en mocht het nog een x gebeuren, ja dan zal ik afstand nemen, want dan voel ik me totaal niet serieus genomen en vind ik hem gewoon onvolwassen!

7. Saskia78

@angela: mja ik ben niet zo van de lijntjes.. iets te slechte ervaringen mee qua recreatief gebruik dat uiteindelijk vaak toch weer uit de hand loopt. Maar weinig mensen kunnen dat volhouden op de een of andere manier.
    een jointje kan ik overigens niet mee zitten maar dat is een hele andere categorie :)

maar......... asl je afspreekt het niet te doen... dan moet je het gewoon niet doen.
    (en anders.. tja vind ik ook dat je het niet moet doen.. maar mijn mening is niet belangrijk natuurlijk)

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat een nare situatie! Ik vind het ook op zijn minst dom en onverantwoord gedrag, en respectloos naar jou en jullie kindje toe! Je bent vader, dan hoor je toch NEE te kunnen zeggen? En je kunnen inhouden wat drank betreft? Zo erg, zo'n onvolwassen kerel.

Ik had zelf rond mijn 15e, 16e ook een hoop "foute vrienden" die drugs gebruikten waar ik bij was, maar ik heb dat spul nooit aangeraakt. Gewoon omdat ik het niet wilde. Dus "het gebeurt gewoon" is een lulsmoes. Hij wil niet echt veranderen, hij zegt dat omdat hij jou ook niet kwijt wil. Maar het kan niet en en. Hij zou rekening met jou moeten gaan houden, zeker gezien je verleden. En hem hard voor het blok zetten (hem niet binnenlaten of desnoods drastischer stappen nemen) is de enige manier hem dit duidelijk te maken. Anders blijft hij denken dat hij met 1000 excuses het wel weer goed kan maken. Maar wezenlijk verandert er niets... en dat moet juist wel gebeuren.

Veel sterkte!

9. Ja ik ben sowieso niet van de harddrugs en veel drinken.. En blowen vind ik ook niet zo..
    Gewoon omdat ik bijna niemand er echt leuker van vind worden, de 1 wordt agressief, de ander loopt continue beidehand en idioot te doen, de ander kan niet meer lullen en is geen stuiver meer waard, etc etc...
    Doe gewoon normaal, en blijf bij jezelf, maar dat kunnen er maar weinig!

Heb 'vroeger' (zo oud ben ik niet) wel gedronken en toen ik 16 was wat geblowd, maar dat blowen was maar een momentopname, en ik drink al niet meer sinds ik 18 ben. Ja een enkele x een rosetje, maar die kiep ik later leeg in de gootsteen, smaakt niet meer.
    Roken en harddrugs heb ik nooit gedaan.

10. Angela2009

Nou duidelijker kan je dus niet wezen en ik vind dat je helemaal gelijk hebt dat je je anders niet serieus genomen voelt.
    De bal ligt nu bij hem en als hij weer de fout ingaat is dat zijn eigen domme schuld en weet hij wat hem evt. te wachten staat.

Hoop echt dat hij hiervan geleerd heeft want kan me voorstellen dat je gewoon niet wilt dat hij zulke dingen blijft doen.

Al ben ik de verkeerde om te oordelen eigenlijk hoor want ik blijf op een festival ook niet nuchter en mijn vriend ook niet dus ik kan hem nu wel veroordelen terwijl ik weet hoe het kan gaan met uitgaan, teveel drank of wat dan ook dat dat zou kunnen gebeuren.

11. Angela2009

Ben ik het mee eens, als je afspraak hebt dat je het niet doet dan moet je het gewoon niet doen.

Maar nu zijn mijn vriend en ik daar wat makkelijker in 1 of 2 keer per jaar op een festival kan het voorkomen dat er een pilletje wordt geslikt. Dat weten we dan en is geen probleem!
    Geheimzinnig doen hou ik helemaal niet van dus dan heb ik liever dat het eerlijk wordt gezegd.

12. Saskia78

@angela: tja.. en daar is je zoontje dan ook niet bij :)
    overigens.. 1 of 2 keer per jaar is anders dan "bij het stappen" gezien meeste mensen dt wel vaker doen dan paar keer per jaar toch?

zou het zelf niet durven overigens.. reageer op gewone medicatie al vaak erg heftig.. dan ga ik niet eens proberen hoe dat zit met pilletjes en lijntjes
    dat is vast geen goed idee :)

13. Angela2009

Nee tuurlijk is mijn zoontje er niet bij ;) haha zou wat wezen!!
    Ja 1 of 2 keer per jaar is idd anders dan met stappen. Als ik ga stappen (wat niet meer zo vaak is) dan ga ik altijd met vriendinnen en drinken we een paar drankjes en nooit zal er dan drugs gebruikt worden, moet er niet eens aan denken dan.
    Zou ook niet weten wat er leuk aan is om in de kroeg of discotheek uit je dak te zijn. Dat is gewoon kansloos eigenlijk!

Deel Deze Pagina