consultatiebureau

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by dorisn, May 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ja ja, hier is er weer eentje.
    ik moet ff klagen over het cb waar ik heen moet.

gisteren met alyssa weer naar het cb geweest en het was me een feest.

alyssa is 81,5cm en weegt 12,35kilo, een kleine stevige meid dus.
    kom ik bij de cb-arts en krijg ik heel bot te horen dat alyssa te dik is, dat ze niet meer in de buggy mag en begint ze allemaal dingen op te noemen die ik alyssa wel zou geven. (vla, volle melk, frisdrank ed)
    alyssa wil niet eens meer in de buggy, beweegt veel en krijgt halfvolle melk, kwark, diksap en als koekje een biscuitje (volkoren).
    dus helemaal niet de "slechte" dingen zoals dat mens beweerd.
    ik heb dat mens toen even op de groei van alyssa gewezen want ze zit vanaf ze 4maanden is met de groei op de onderste lijn en met haar gewicht op het gemiddelde.
    toen moest alyssa vormpjes in een kubus doen en de dieren in een boekje benoemen en dat duurde die vrouw te lang.
    alyssa wilde eerst zelf even het boekje bekijken en eerst aanwijzen in welk gat het vormpje moest.
    zegt die vrouw doodleuk dat alyssa de tijd neemt en dat zij (die vrouw) daar geen geduld voor heeft.
    heb toen aan dr gevraagt of het niet handig was om dan een baan te kiezen die niet met kinderen te maken heeft.

was zo boos op dat mens, ze behandelde me alsof ik een klein kind was dat dr kind slecht stimuleerd.

zo, dat ben ik weer ff kwijt.

liefs doris

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Haha, wel cool dat je aan haar gevraagd hebt of ze niet beter een baan zonder kinderen kon zoeken!

Hoe oud is Alyssa? Want de laatste keer kwamen ze hier op 11,4 kg bij 81,5 cm. Hoe ze eraan kwam geen idee, want dochter weegt nauwelijks 10 kg. Maar dochter wilde niet op de baby weegschaal en werkte absoluut niet mee. `s avonds bij de vk dochter even gewogen net 10 kg. Maar we kregen geen commentaar op de kilo`s van dochter en geen eet adviezen.

Hier was het ook de laatste keer zo`n ongeïnteresseerde miep. Dochter liep in een onderbroek vroeg ze aan mij of ze al interesse toonde in het potje :( Luisterde totaal niet naar dochter die plaatjes moest benoemen en daar geen zin in had en een verhaal begon over koeien. Ze bladerde door en beweerde dat dochter die woordjes goed zei (echt niet dus).

Vraag me echt af wat zulke mensen op een cb doen!

Onze vaste verpleegkundige is overigens wel leuk en goed. Onze cb arts zegt niet veel, maar is niet ongeïnteresseerd.

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    alyssa is 2jaar.
    onze vaste verpleegkundige is ook heel erg leuk en daar kan ik ook goed met vragen terecht, maar dit was echt een drama.

liefs doris

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Wat een mens zeg. Hier zijn ze gelukkig een stuk relaxter, toen m'n dochter de beestjes niet opnoemde vorige keer, zei de arts dat hij dat waarschijnlijk ook niet op commando zou doen ;)

5. wendy77

wendy77 Actief lid

Feb 3, 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Ach, ik was vorige week op het cb en ze ging laura meten.
    Ik lees duidelijk 89,1 cm en zij schrijft 88,1 op. Dus was ze maar een halve cm gegroeid in een half jaar. En ze was nu wel flink op gewicht met 13 kilo.
    Ach, het cb moet je met een korreltje zout nemen!!

6. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

Sep 20, 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    you go girl! ik geef je groot gelijk, wat een chagarijn zeg!
    je moet je er niet te druk om maken (die zuurpruim heeft het waarschijnlijk al moeilijk genoeg met zichzelf haha).

7. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    ik zou het idd gewoon ene oor in en andere oor weer uit laten gaan... als jij ziet dat je meissie het goed doet is het prima toch...
    Ennuh haar lengte en gewicht lijken mij helemaal prima hoor!... Op de site van voedingscentrum kan je haar bmi wel uitrekenen en kan je het zo zien.... (doen ze bij mij ook omdat mijn dochter aan de stevige kant is)

8. medousa

medousa Actief lid

Jul 20, 2008
    359
    0
    0
    Ik ben al een keer voor ontverantwoorde moeder uitgemaakt op het consultatie bureau!!!

Wij moeten volgende week maandag, en hebben weer een vragenlijst meegekregen. Ook dit keer ga ik hier niet aan mee werken..

Het zal lachen worden wanneer mijn dochtertje met de figuurtjes in de kubus moet doen. Ze heeft daar absoluut geen geduld mee en, als het niet in 1 keer lukt dan komt de drama queen in haar naar boven :D

Mijn meid doet het verder fantastisch! dus alles wat ze op het cb zullen zeggen, gaat het ene oor in en het andere oor uit ;)

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm mijn dochter was met 2 jaar ong. even groot en even zwaar :)
    en wij kregen ook niet al te subtiel commentaar :)
    eigenlijk is dat elke keer zo.. en vorige keer eens opgemerkt dat ik zelf ook jaren te zwaar ben geweest en dat ik best snap dat het niet leuk is... (ben zo' 3,5 jaar geleden 25kg afgevallen en nu bmi van precies in het groene vakje.. dus nog steeds niet mager :) )

hier werd niet geloofd dat anne totaal geen moeite had met 3woordzinnetjes maar dat 5 woorden zelfs geen uitzondering waren.
    en toen ze op een pop de buik aan moest wijzen.. ging dat natuurlijk ook niet zo als de mevrouw in kwestie gepland had
    vormenstoof heeft ze al helemaal niets mee..

dus de afkeuring was vrij duidelijk te zien.
    maar anne pakte de pop.. en begon te kletsen!
    "jasje uit pop, kom maar hier, nu je truitje nog even uit" etc
    en voila: buik!
    en daarna natuurlijk vrolijk kletsend de pop weer aangekleed

in 1x alle misverstanden de wereld uit.. en de dame in kwestie kon niet nalaten om nog even te zeggen dat Anne het toch wel heel goed had getroffen met zulke ouders...

manlief was mee.. en toen hij belde viel ik letterlijk zowat van mijn stoel af :)

10. hironobesh

hironobesh Bekend lid

Jul 14, 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    ;)
    Goedzo..... dat je dat hebt gezegd.. wat een domme gans zeg dat mens.

11. Ckialita

Ckialita Bekend lid

Jan 28, 2009
    993
    0
    0
    Mijn vader vertelde pas over mij:
    vrouw van cb: zet maar eens twee blokjes op elkaar
    ik: kijk haar aan en doe niks
    Mijn vader: zet eens het blauwe blokje op het rode blokje?
    tadaaaaa :D

12. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Gelukkig zijn ze bij ons relaxed (vooral de arts) en dat is maar goed ook.

Want blokken intresseren Kylian helemaal niet, dus je hoefde niet te denken dat hij ze stapelt of op een rijtje zet.
    De blokkenstoof was een groot succes, ernaar kijken,oh zo gaat die open en hup de blokjes erin :D.
    Maar hier vragen ze gewoon of hij het thuis wel doet.

Qua meten neem ik ze niet zo nauw aangezien Kylian een keer een cm is gekrompen daar :D8)

Groetjes Anita

13. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Nou, mijn zoon is met bijna 3 jaar 90 cm en 12,2 kilo, en die is weer te dun! En te klein... Wat moet ik dan?

Goeie opmerking hoor, dat ze maar een andere baan moet zoeken.

Ik heb hier ook met de één een heel goede klik, maar met de ander ook totaal niet. Tis dat ik de groei interessant vind en dat ik soms een vraag heb die ik daar dan stel, maar ik neem echt niet alles letterlijk van wat ze daar adviseren hoor.

Succes!

14. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Hier ook geen stapelaar. Maar ook als ze het thuis niet doet. Wat dan? Is je kind dan niet goed of zo? Geen interesse of 'achterliggen op schema' is altijd zo'n heet hangijzer... Mijn dochter kruipt pas net 2 dagen. En ze is al 12,5 maand. Ze ging ook pas met 3/4 maanden een beetje relaxed op haar buik liggen. Ze vond het gewoon niks aan. En nu, nu kruipt ze net zo hard, en klimt ze zelfs, zoals veel leeftijdsgenootjes. Ze wilde het gewoon eerste echt kunnen, denk ik... :p

15. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Tja gewoon ja zeggen op het cb ;), hier stapelt Kylian ook niet hoor maar dat komt gewoon door het feit dat auto's zich niet zo makkelijk laten stapelen.

Hier ook de opmerking dat ik Kinley op haar buik moet laten liggen omdat ze anders nooit zou leren kruipen.
    Nee Kinley zit (gaat nog niet zelf zitten) en schuift zich dan op de billen door de kamer ;).

Pas als je zelf (voordat je naar het cb gaat) het gevoel hebt dat er iets niet klopt, dan klopt dat gevoel meestal wel.

Groetjes Anita

16. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dat was ook de score van mijn jochie.. Alleen dan met 14 maand..

Nooit echt commentaar op gehad trouwens, wel dat ze gingen opletten als hij 2 of 3+ was, want dan verdwijnt het baby-postuur, en gaan ze meer richting kinder-postuur. De vetjes die ze dan nog hebben blijven toch eerder hangen.
    (En ons jochie zit inmiddels wel op een gemiddeld postuur)..

Wat de anderen ook zeggen: trek je niet teveel van het CB aan, ze zijn soms handig voor tips, en het volgen van de ontwikkeling. Maar het blijft een advies aan jou. Ze kunnen je niks (weinig) verplichten.. Als het naar jou idee goed gaat, dan gewoon doorgaan..

Moet er wel bijzeggen, dan onze verpleegkundige heerlijk makkelijk is. De arts is iets stugger, haar spraak is ook wat meer kortaf. Daar heb ik dus ook meer moeite mee.

Share This Page