Pffff ik verveel me dood!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Diass, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Herken het wel.. zit al een week of 16 in de ziektewet en er zijn best dingen wt ik zou kunnen gaan doen, waar je normaal niet aantoe komt.
    maar ik kan me er vaak niet toe zetten.
    sommige dagen ben ik super fit en doe ik super enthuosiast het hele huishouden en de trijk erachteraan, maar vaak loop ik maar wat te lamballen.
    beetje voor de tv hangen en ondertussen via de foon op zwangerschapspagina en doe dan het hoognodige in huis.
    maar doordat ik dus tijd zat heb is het nooit echt een zooi en hou ik alles redelijk bij.
    dus niet hoeft perse nu of vandaag te gebeuren waardoor ik me er moeilijk toe kan zetten.
    vandaag ook zo'n hangdag heb eerst een tijdschrift gelezen en daarna beetje tv en zwangerschapspagina.
    terwijl ik eigelijk wou strijken en de frituurpan wou schoonmaken.
    (iets wat ik normaal dus tussendoor zou doen naast een fulltime baan, maar is nu een dagtaak haha)
    voel me zo nutteloos zeker als ik zo'n hangdag heb als vandaag.
    voel me dan ook zo schuldig tegenover mijn vriend als die thuiskomt na een dag werken en ik geen flikker heb gedaan...

2. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    ik ruil graag met je;)

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik zit ook alweer enige tijd thuis, maar verveel me niet! Ik mis mijn werk wel, maar vervelen? Nee... Alles gaat op een lager tempo en heb zelfs nog gewoon mijn huishoudster, huishouden wil ik niet nog erbij doen... Wel probeer ik nog gewoon elke dag lekker vers te koken etc. Ik heb trouwens wel een puppy die redelijk veel aandacht vraagt dus dat is ook genoeg afleiding, daarnaast veel contact met vriendinnetjes enzo en tussendoor wat slapen.. Dus nee niet herkenbaar...

Van de andere kant denk ik dat veel zwangere vrouwen graag met je willen ruilen. Die moeten nog tot 6 wkn voor hun verlof werken terwijl ze echt doodmoe zijn... Ik denk dat t een beetje een luxeprobleen is hoor....

4. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    hahaha erg he, en dan gaat de dag voorbij en dan heb je nog niet eens DAT gedaan... mijn vriend werkt in ploegen, en het komt er vaak op neer dat ik een uur voor hij thuiskomt als een wervelwind door het huis heen ga zodat het net lijkt of ik de hele ochtend of middag in huis bezig ben geweest... :);)

5. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg

hahaha ja idd dat doe ik ook wel vaker!

ik moet dadelijk naar de verlos dus dan ben ik in iedergeval al op pad..hopelijk de rest van de dag een fitte dag;)

ik lees hier dat sommige geregeld met vriendinnen afspreken enzo, maar werken die dan niet?
    De meeste vriendinnen van mij werken fulltime dus daar kan ik doordeweeks niet mee afspreken.

6. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Ik denk dat het verschil maakt of je thuis zit omdat je werkeloos bent of omdat je in de ziektewet zit vanwege BI of iet dergelijks.

Ik herken het heel erg wat Diass zegt, zit nu sinds 1 Juni thuis omdat ik helaas geen vast contract kreeg bij mijn werkgever. Solliciteren moet voor het UWV maar de markt is lastig en omdat je zwanger bent kun je niet alles meer en nemen ze je minder snel aan.

Ik vul ook mijn tijd wel maar om nou te zeggen dat het nuttige tijdsbestedingen zijn?? Vriendinnen en vrienden werken gewoon, omdat ik momenteel geen werk heb is het inkomen ook drastisch gekelderd en kan ik ook niet ff lekker shoppen of iets dergelijks. Zit gewoon de hele dag binnen achter de pc, beetje opruimen hier, wasje daar filmpje zus.

Maar ik verveel me ook vaak!

7. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Persoonlijk ervaar ik werkeloos thuiszitten zonder uitzicht op een baan niet als luxe

8. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Het is idd een verschil als je kiplekker of in de ziektewet zit.
    Ik zat in de ziektewet en dan vermaak je je wel met beroerd voelen en alleen maar in bed kunnen liggen..

Maar kiplekker zijn en geen baan hebben lijkt me vooral mentaal zwaar.
    Geen inkomen terwijl er wel een kleine op komst is..

9. Roxyroxx

Dat niet, maar het vervelen wel... Ik bedoel ik zit nu ziek thuis, maar ervaar het a niet als doodvervelen omdat ik me ook gewoon klote voel en b omdat ik alles gewoon op een veel lager tempo kan doen...

Tuurlijk is het heel wat anders als je werkeloos thuis zit en geen inkomen hebt terwijl er een kleine op komst is, maar er zijn toch zeker wel iets van tijdelijke banen te krijgen? Iets waarbij bijv een zwangere wordt vervangen? Maar geen inkomen? Het is toch zo dat je altijd recht hebt op een ww-uitkering? Als je nu geen inkomen hebt, heb je volgens mij ook geen recht op een zwangerschaps-uitkering..

10. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Een WW uitkering is 70% van je laatst verdiende dag loon dus geen vetpot. Tijdelijke baan? Misschien woon ik in de verkeerde regio maar ik ben goed opgeleid heb ruime werkervaring en een positieve "geef mij alles maar" instelling en zit nu al 4 maanden thuis. Ik ben afgewezen voor winkel werk, tijdelijke telemarketing projecten, schoonmaakwerk etc.. en heb een HBO opleiding, met nu nog 10 weken op de teller voor ik zwangerschapsverlof heb van het UWV neemt geen enkele werkgever me nog aan, en ik geef ze geen ongelijk.

Het is is zoals Sammie al zei het mentale aspect, je hebt geen doel geen uitzicht op een toekomst maar wel een wondertje in je buik dat je alles wil geven als het er straks is. Dus toen ik op mijn laatste werkdag een positieve zwangerschapstest in mijn handen had was dat wel even slikken. En 4 maanden thuis hangen terwijl je prima in orde bent is ECHT niet leuk!

11. Roxyroxx

Hmm ok, ik dacht begrepen te hebben dat er wel veel tijdelijke banen waren, maar blijkbaar niet dus... Gelukkig heb je iig nog recht op een zwangerschapsuitkering en die is wel weer 100%...

Zoals ik al zei, lijkt het me een heel geoot verschil als je ziek thuis zit en je gewoon de hsle dag klote voelt en goed moet nadenken wat kan ik doen met de energie die ik vandaag heb of alsje gewoon helemaal gezond thuis zit en dus de hele dag ook en de tijd en de energie hebt om iets te doen... Ik bedoel ik moet gewoon echt overdag slapen anders trek ik het niet tot in avond, daarnaast moet ik echt kijken van wat kan ik als ik bijv even de stad in wil ofzo dan moet ik dat echt goed plannen aangezien ik anders de dagen erna niks kan, zelfs geen eten maken... Daarnaast moet ik ook veel naar het ziekenhuis en dat is ook een aanslag op je lichaam zowel fysiek als mentaal...

12. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad

Dat lijkt me ook heel vreselijk, ik wens je hopelijk nog een hele fijne zwangerschap toe, en ach ik zeg altijd maar: "alles komt wel goed, en zo niet, dan toch!"

13. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Ik ben blij met mn honden, elke dag ff heerlijk een grote ronde het bos in, her en der zitten op bankjes anders red ik het niet met mn bekken. Maar heb ook dagen dat ik denk... gosh wat heb ik gedaan vandaag? NIKS! haha

14. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Mij lijkt dat er ook wel een groot verschil zit tussen ziek thuis zijn of omdat je geen werk kunt vinden. Nu is het ook zo dat ze je niet eens aannemen bij lagere functies met een hoge opleiding, want dan ben je "te hoog geschoold". Dat is zelfs zo al ben je niet zwanger ;)

Maar ik kan het me ook niet voorstellen dat ik me zou gaan vervelen. Heb vorig jaar ook 4 maanden zwangerschapsverlof gehad en ik kwam ook tijd te kort geloof ik :D Maar ik heb inderdaad wel vriendinnen die toen ook net een kindje hadden en dus part-time werken en mijn moeder werkt ook part-time, dus ik ging eigenlijk iedere dag wel iets gezelligs doen. Shoppen, lunchen, terrasje pakken etc. En natuurlijk het huishouden doen, had het druk zat hihi :D Vond de verlof periode ook erg snel voorbij gaan en kan niet wachten tot het weer april is en ik weer mag!

Ik heb wel gestudeerd enzo, maar als ik eerlijk ben zou ik er niks om geven om alles in de prullenbak te gooien en lekker huismoeder te worden! Maar dan word je wereldje ook weer zo klein

15. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Als je ziek thuis zit heb ik wel eens het gevoel gehad dat het enige waar ik goed in was in eten en shoppen (online of naar de winkel) erg vervelend als je het niet breed hebt.

16. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Heb niet alle reactie's gelezen hoor!

Maar heb je geen bejaardenhuis in de buurt waar je ff voor een paar weekjes wat kan helpen? Bevoordeeld stukje wandelen oid? Of even buiten de deur bakje koffie met zo'n oudje kan gaan drinken? Moet je ook wel willen en leuk vinden natuurlijk!

Maar dan voel je je wel 'nuttig' en je doet iets goeds..
    Tsja verder rondom huis zul je het meesta al wel gedaan hebben..
    Ik deed oa:

Taarten bakken,
    Fotoboeken maken de nog moesten gebeuren.
    Heeeeel veel op zwangerschapspagina hangen.
    Naar het bos met de hond.
    Lekker naar de markt wandelen om bijv visje te halen.
    Naar het strand lekker uitwaaien.

Ik zorgde er iig voor dat ik elke dag een 'doel' had.
    Ik was dan niet werkeloos maar mocht maar weinig werken ivm bloeding. Ik zat dus vanaf 23 weken ook vanaf 12u in de middag thuis op een werkdag..
    Ik was in dec uitgeteld dus ik liep ook wel alle kerstmarkten bij de tuincentrums af etc. Niet dat ik wat nodig had maar gewoon beetje neuzen, bakkie doen met vriendin/moeder oid en weer naar huis.
    Was ik toch weer ff van m'n huis weg..

Deel Deze Pagina