Hoi allemaal, Ik ben nu in de 7e maand na het stoppen met de pil (februari de laatste strip) en mijn cyclus loopt nog erg onregelmatig. Wanneer is het normaal dat je weer een betrouwbaardere cyclus krijgt en wanneer is het tijd om een afspraak met de huisarts te maken als het onregelmatig blijft?
Huisartsen zeggen zelf meestal dat je een jaar van de pil af moet zijn en als het dan nog niet is gelukt dat je naar hun kan komen. Als je nu al naar je huisarts gaat zal hij/zij waarschijnlijk zeggen dat je over 5 maanden terug moet komen
Oke, want ik had namelijk in de bijsluiter van de sensitest ovulatie (dipstick) gelezen dat je bij een onregelmatige cyclus naar de huisarts moest gaan. Maar aangezien ik de pil 10 jaar heb geslikt, is het natuurlijk logisch dat een lichaam moet ontpillen, ik weet alleen niet voor hoelang dat normaal is Bedankt voor je antwoord in ieder geval
Hai Tutu, Er wordt geadviseerd om na een jaar tevergeefs proberen zwanger te worden naar de HA te gaan. Daar zitten het stoppen met de pil nog geeneens echt bij, gezien het ontpillen ook een jaar kan duren. Ik heb ook heel lang een onregelmatige cyclus gehad na het stoppen met de pil en heb ik nu nog steeds een beetje. Je kan altijd de HA bellen om te vragen of het nut heeft om langs te komen. De ene HA is er makkelijker in dan de andere. Naast dat het voor jezelf niet prettig is om niet te weten wanneer je ovulatie is is het ook niet prettig niet te weten wanneer je ongesteld moet worden. Ik ben nu 4 dagen over tijd en vindt het heel irritant, want ik weet niet of ik zwanger ben of gewoon een late menstruatie (heb wel al test gedaan 4 dgn geleden en die was nega, eigenlijk een nieuwe doen, maar ik wacht nog even af). Succes!
Je kan het altijd vragen.. weet je nog of je voor je aan de pil begon ook een onregelmatige cyclus had? Sommige vrouwen hebben altijd een wat langere of onregelmatigere cyclus dan de 28 dagen. Ik ben nu zelf ook 5 maanden gestopt en had het volgende als cyclus: 35-45-32-38. En nu wacht ik om ongesteld te worden, zit op dag 29.. Lastig he! Ik weet niet meer hoe het bij mij was voor ik aan de pil begon, heb m ook 10 jaar geslikt en kan het me niet meer herinneren haha.. Zijn jullie ook echt al aan het proberen voor een kindje? Wij nog niet echt (o.a. ivm de cyclus) maar we doen het wel onveilig.
Je kan het altijd vragen..Wie weet kan hij je wel ergens mee helpen.. weet je nog of je voor je aan de pil begon ook een onregelmatige cyclus had? Sommige vrouwen hebben altijd een wat langere of onregelmatigere cyclus dan de 28 dagen. Ik ben nu zelf ook 5 maanden gestopt en had het volgende als cyclus: 35-45-32-38. En nu wacht ik om ongesteld te worden, zit op dag 29.. Lastig he! Ik weet niet meer hoe het bij mij was voor ik aan de pil begon, heb m ook 10 jaar geslikt en kan het me niet meer herinneren haha.. Zijn jullie ook echt al aan het proberen voor een kindje? Wij nog niet echt (o.a. ivm de cyclus) maar we doen het wel onveilig en zien wel wat er gebeurd..!
Ik werd met 8 maanden al doorverwezen naar de gyn, maar had ook pijn tijdens de sex. En mijn zus had pco en endometriose. Daarom ben ik doorverwezen. Je kan altijd een afspraak maken en anders kom je over een paar maanden toch weer terug.
Er zijn ook vrouwen die eerder al worden geholpen door huisarts door doorverwijzing of onderzoeken. Zou het gewoon proberen, gezien de onregelmatige cycli. Sterkte.
Hoi, Ik vond een jaar veel te lang en ik ben na 8 maanden na stop pil naar de huisarts gegaan omdat ik maar niet ongesteld werd. Ik ben doorverwezen naar het ziekenhuis. Ik wilde dat zelf ook graag omdat ik dus altijd een onregelmatige cyclus heb gehad (voor de pil). Nu weer heb ik een onregelmatige cyclus, maar als het eitje er is ben ik wel erg vruchtbaar gelukkig. Nu weer voor een derde aan het proberen zijn zou het zo fijn zijn als ik nu ook weer zo vruchtbaar ben.:-D MAAR de afspraak stond in het ziekenhuis, ik had alle formulieren ingevuld en wat denk je.... ik doe het weekend voor de afspraak een zwangerschapstest (dit deed ik twee keer per maand omdat ik dus niet ongested werd) en...Ja hoor zwanger!!! Ik was waarschijnlijk bij mijn eerste eisprong na 9 maanden zwanger Dit gun ik iedereen. Ik hoop voor jou dat je snel een beetje regelmaat terugkrijgt. Het heeft gewoon even tijd nodig dat ontpillen en het komt echt goed! Gewoon gezellig maken thuis en dan komt het vanzelf. EN als het je te lang duurt ga je naar de huisarts! Sterkte!
Nou ik ben net terug van de huisarts, na zelf 1,5 jaar proberen, en heb nu over 4 weken een afspraak bij de gynaecoloog, ben benieuwd
Ik zit nu ook in ronde 7 en ik had gehoopt om al zwanger te zijn. Helaas is het nog niet gelukt. En we doen er al van alles aan (onder het motto: alle beetjes helpen) om zwanger te worden. Ik gebruik sinds juni ovulatietesten, slik sinds maart foliumzuur, slik sinds half juni tarwekiemolie capsules, slik sinds begin juli davitamon mama compleet, temp sinds 20 aug en verder gezond eten en sporten. Mijn man begint zich al zorgen te maken dat het eventueel aan hem kan liggen en ik ben er juist bang voor dat het aan mij kan liggen dat het tot nu toe niet is gelukt. Hij wil het liefst zo snel mogelijk zijn spulletje bij de ha inleveren. Want als er iets mis is dan willen we dat het liefste zo snel mogelijk weten. Als we naar de ha stappen in feb volgend jaar na een jaar zelf proberen en als dan blijkt dat is met 1 van ons iets mis blijkt te zijn. Dan vind ik het heel eerlijk gezegd een beetje weggegooide tijd. Het brengt alleen maar teleurstelling en frustratie met zich mee als het weer niet gelukt is. Mijn cyclus is regelmatiger dan de jouwe, maar ik had er wel baat bij om tarwekiem te gaan slikken. Toen is mijn cyclus wel korter geworden. Slik jij ook iets?
Bedankt voor jullie reacties, wat fijn, hier heb ik echt veel aan! Wij gaan voor de eerste en ik wil het heel graag, dus we zijn er wel bewust mee bezig. Ik had voordat ik de pil gebruikte een zeer regelmatige cyclus en tijdens het pilgebruik ook echt op de dag af (altijd in de ochtend). Daarom vind ik het nu zo extra vervelend dat ik niet weet waar ik aan toe ben. Heb sinds eergisteren ovulatietesten in huis (gewoon de goedkoopste dipsticks) om te kijken of ik hier iets wijzer van word. Verder slik ik de vitaminepillen van Dagravit Totaal 30, omdat daar alles zowat een beetje in zit, ook foliumzuur. Ik weet niet of dat voldoende is? Zou ik er volgens jullie nog iets bij kunnen slikken wat eventueel mijn kansen vergroot om ook weer een gewone cyclus te krijgen? Wat doen die tarwekiemolie capsules precies? Heel erg bedankt voor jullie reacties, en voor de mensen die in het zelfde schuitje zitten: jullie ook heel veel succes!!
He tutu, Ik zie je onderschrift, maar zo heel onregelmatig vind ik het niet, ik had dit toen wij voor de eerste zwangerschap gingen ook, zelfs met uitschieters van 42-45 dagen. Ik werd gewoon ongesteld, en volgens de ovulatietesten een eisprong. Geduld is een schone zaak....., zegt ze heel wijs! Wij werden na 14mnd zwanger! Niks aan de hand dus. Nu zwanger van nr 2 en had ook een cyclus van 30-38dgn voor 9mnd maar toch gewoon zwanger geworden. En je lichaam moet de kans krijgen om te ontpillen. 7mnd is echt nog niet zo lang, elke maand is te lang. Dat weet hier iedereen. Maar ik zou me niet nu al zorgen gaan maken hoor meis!! Succes iig
Dank je wel, dat geeft me wel rust moet ik zeggen Ik ga aankomend weekend maar eens proberen met die ovulatietesten, ben benieuwd hoe dat gaat Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap, lekker van genieten!
Ik vind je cyclus ook niet schrikbarend eigenlijk.. Alles tussen de 24 en 35 wordt beschouwd als een 'normale' cyclus. Je hebt 1 uitschieter van 39 dagen.. Wat je kunt doen is gaan tempen, om op die manier meer inzicht in je cyclus te krijgen. Je kunt dan precies zien wanneer je eisprong is geweest. De HA zal je met deze cyclus nog niet doorverwijzen denk ik. Pas na een jaar proberen zullen er verder stappen ondernomen kunnen worden. Hopelijk heb je gauw een mooie posi test in handen!
Ik werd wel rustiger van de ovulatietesten. Dan wist ik iig wanneer ik mijn eisprong had, en dacht ik niet elke keer, huh Ou ik zwanger zijn, aangezien je cyclus nooit hetzelfde is. Ik heb idd bij de eerste ook getempt, om erachter te komen wanneer je eitje precies springt. Ook fijn, maar heb ik bij nr 2 niet gedaan, haha!! Ik herkende mijn eisprong ook dmv vruchtbaar slijm, en ik kreeg echt steken aan de linker of rechterkant. Weet niet of je dat hebt natuurlijk, maar zou ook fijn zijn. Zodat je weet dat je het wel op de juiste dagen doet Veel succes met zwanger worden.
Tutu: tarwekiemolie zorgt voor een betere doorbloeding en meer kans op een goede innesteling van het vruchtje in de baarmoeder. Bij mij werd mijn cyclus er iets korter mee, maar ik lees dat bij anderen het de cyclus langer maakt of niets uitmaakt. Dat is dus bij iedereen verschillend. Ik slik trouwens de capsules van het kruitvat. Maar je hebt ze ook bij de tuinen in capsules in in vloeibare vorm.