Pucka afwennen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door EyesOnly, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    Hallo,

Mijn zoontje ligt al vanaf 2 mnd in een pucka slaapzak en hij doet het er goed in. Alleen word hij deze maand 6mnd en zou je de zak af moeten wennen. Nu was hij een poosje geleden er bijna af (was toen erg warm) Maar ineens zette hij het op een krijsen als hij naar bed moest. Uiteindelijk naar een paar dagen toch maar weer de zak aangedaan en hij slaapt weer als een roosje. Alleen vind ik hem de laatste paar dagen op de meest onmogelijke manieren in bed. Zelfs op zijn buik. Gelukkig is hij erg sterk en drukt zichzelf wel omhoog. Maar goed vanochtend weer geprobeerd de armpjes los te doen. Maar weer een drama. Wat moet ik nu doen?

2. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Naomi heeft ook t/m 6 mnd ingebakerd gelegen! En ik ben het gaan afbouwen.
    Dus eerst begonnen met 1x overdag de puck weglaten. Toen 2x overdag de puck weglaten. En toen dat goed ging ben ik begonnen met de nacht, eerst 1 amrpje eruit laten..

Hier ging het de ene keer super en de andere keer was het ballen.
    Ik heb zeker wel ongeveer 2 weken de nacht erook weer uit gemoeten.. maar dat is een kwestie van doorzetten en volhouden. En dan niet meer terug vallen op de puck, maar gewoon echt ff doorzetten.. Je kindje moet er ook aan wennen want heeft wel het grootste gedeelte van zijn leven ingebakerd gelegen. Dus is ook niet zomaar afgeleerd.

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik lees vaker; 1 arm er uit laten, maar hoe doe je dat dan? Gat er in knippen ofzo? :);)

Hier een kleine die half half in de puck slaapt (overdag, snachts niet dat ging vanaf het begin goed) dus ik heb ook in mijn hoofd om er steeds een slaapje met puck af te halen...

4. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar ben ik ook benieuwd naar, dus ervaringen zijn welkom...

5. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Heb je nog de puckababy piep? of heb je de mini? Want in de mini zitten arm gaten die je dicht en open kan doen met een rits.. dus kan je het makkelijker afwennen aangezien je dan 1 arm eruit kan laten.

De piep is ook maar tot 3 maanden en van 3 tot 6 maanden heb je de mini

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Kijk dat klinkt logisch :).
    Ik heb de piep (hot summer) en een oud model van puckababy mini gekregen (echt een slaapzak zonder armen wel met harnasje) dus daarbij gaat dat niet. Al wil ik proberen de 2e niet eens meer in gebruik te nemen maar goed we zullen zien!

7. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    mijn zoon heeft ook een tijdje in de pucka gelegen (mini), ik ben ook gaan afbouwen bij 4,5 maand. ik had alleen het voordeel dat het winter was en dat ik hem in een winterslaapzak met mouwtjes heb kunnen leggen. omdat die mouwtjes vrij zwaar zijn gaan ze niet maaien met hun armpjes. maar wennen ze wel aan hun vrijheid! en daarna over op gewone slaapzak en dat ging goed!

een kennis van me die dochter heeft ook eerst in winterslaapzak geslapen en ook op die manier afgebouwt, maar die wil nog steeds niet slapen als er geen mouwtjes aan zit. en die heeft dus de mouwtjes van de winterslaapzak op de zomerslaapzak gemaakt! hahaha en die dochter slaapt heel goed!

8. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik vond het een waar drama hoor om af te bouwen.
    heb met 4 maanden een poging gedaan maar na een paar dagen zonder slaap weer begonnen en met 7 maanden echt gestopt.
    een paar nachten echt drama gehad (kon het toen goed zelf aan had vakantie haha) maar voor ons meisje vond ik het zo zielig, zo gewent aan dr coconetje en zo makkelijk dr duimpje altijd kunnen vinden en ineens is dat weg.
    heb de puck gewisseld voor een slaapzak die wat strakker om haar lijfje zat en na een paar nachten wist ze niet beter meer en ging het goed.
    nu kan ze ook echt niet meer zonder slaapzak slapen hoor dus heb heeeel veeel reserve zakken als ze een keer een "ongelukje' heeft.
    succes!!!!
    en geloof mij het komt allemaal goed, al zie je het soms niet meer zitten

Deel Deze Pagina