we zijn in onze vakantie begonnen met de zindelijkheidstraining van ons zoontje. Dat ging echt super vlot! we zijn eind juli begonnen en hij is nu al 1.5 week overdag ongelukjes vrij. Tijdens zijn middag slaap krijgt hij nog wel een luier om, maar die is ook meestal droog. Gisteren ging hij weer voor het eerst na de vakantie naar het KDV. daar maakte ze meteen een plaskaart voor hem. Toen ik hem gisteren om kwam halen vertelde ze mij dat hij dus gewoon niet op de WC geplast heeft. hij heeft alles opgehouden tot ze hem een luier om deden om te gaan slapen en toen ging hij plassen. Ik heb hem zelf daar ook nog even op de WC Gezet, en hij is niet bang. hij zit gewoon rustig te kletsen en te lezen op de WC, maar plassen doet hij dus niet. Hoe kan ik hem helpen dat hij wel gaat plassen op het KDV? ik heb nu zijn eigen brilverkleiner mee gegeven, misschien dat dat helpt? Ik weet ook niet of het schadelijk is als hij bijna 3 uur zijn plas op houd.
Gewoon blijven proberen, aangeven dat ze hem bij de plasrondes op de w.c. zetten of hij nu wat doet of niet. En inderdaad, bij het wegbrengen hem ook zelf op de w.c. zetten en dan komt het waarschijnlijk binnenkort vanzelf wel goed. Weet ook niet of het handig is hem weer een luier om te doen als hij het zo lang ophoudt. Anders even vragen wat ze bij het kdv meestal doen in zo'n geval, het is vast niet de eerste keer dat dat gebeurt, zijn vast meer kinderen die daar moeite mee hadden.
Mijn dochtertje wilde de eerste keer ook niet plassen op de psz. We zijn van tevoren samen gaan kijken maar met de groep mee wilde ze niet plassen, ook niet toen de leidster het later nog een keer vroeg. Toen ik haar kwam ophalen, ben ik met haar samen geweest en toen wilde ze uiteindelijk wel daar plassen. Denk dat ze daarna de drempel over is gegaan want de volgende dag ging ze gewoon met de groep mee plassen. Het is natuurlijk ook allemaal even anders en raar. Ik zou ze in ieder geval geen luier laten omdoen, dan kan hij bijna nog beter in zijn broek plassen. Anders wacht hij elke keer met plassen tot hij een luier om krijgt.
Eylem, dat zei ik inderdaad ook. Gelukkig wilde hij thuis wel meteen op de WC gisteren dus daar ben ik blij om. ook vanmorgen toen ik zijn nacht luier uit deed wilde hij wel op het potje.
misschien een potje als tussenoplossing? mijn dochter vond het op het KDV eerst ook moeilijk op de wc te plassen, toen hebben ze een potje voor haar geregeld en dat ging wel goed. totdat ze zelf aangaf op de wc te willen. misschien vind je zoon het daar lastig/eng om in zon grote ruimte met anderen erbij te plassen en dan kan een potje in een kleinere ruimte misschien helpen.
Hier was het probleem met plassen op met kdv dat er geen sloten op de deur zaten. Hele rij kleine potjes... Maar met z'n 5-en tegelijk plassen is niet iets dat in de handleiding van onze dochter voorkomt. Die wil graag alleen plassen en zeker weten dat er niemand binnen komt. Nog steeds trouwens.. Maar met 6 jaar verwacht niemand dat je op een letterlijk publiek toilet gaat plassen De eerste tijd heeft ze dus geplast op het volwassenen toilet (met de deur van het slot overigens maar met een leidster die buiten bleef opletten dat er niemand binnen kwam.
Ja, misschien kunnen ze eens variëren in alleen plassen, op het potje, op een ander moment dan de andere kindjes oid. Heeft hij thuis een moment waarop hij eigenlijk altijd moet? Misschien dat je dat kunt aangeven bij het kdv?
jippie hij heeft gisteren 3x op de WC geplast, op zijn eigen WC verkleiner. Ook 1 ongelukje, maar dat is geen drama bedankt voor alle tips!!