Baarmoedermond verweekt

Discussie in 'De bevalling' gestart door Stardust27, 25 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stardust27

Stardust27 Actief lid

7 jan 2015
    462
    91
    28
    Rayonmanager
    In het koude noorden
    Ik heb mss een stomme vraag hoor.. ik was vandaag bij de gyn (extra echo wegens grote baby) en die heeft ook nog even gevoeld van binnen. Hij zei dat mijn baarmoedermond deel verweekt was en dat hij door de eerste ring heen kon, de tweede ri g zat nog dicht dus hij kon niet bij t hoofdje. Maar ik moest de baarmoedermond zien als een soort slurf? Ik snap niet helemaal wat hij bedoelde, is het nu verweekt of niet of wat houdt t in? Zegt t iets over bevallen? Ik krijg maandag na overleg van alle gyns iig uitslag of ik wordt ingeleid ja of nee. En mochten mn vliezen nu breken dan moet ik gaan liggen want zn hoofdje was nog boven de bekkeni gang.

Lang verhaal mss geworden sorri:p maarja ik ben t ook zat aant worden.. haha.

2. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    H0pe vindt dit leuk.
  3. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Zoals ik het dan lees en begrijp, is de 'slurf weg (verweekt), Maar heb je nog geen ontsluiting.

4. Stardust27

Stardust27 Actief lid

7 jan 2015
    462
    91
    28
    Rayonmanager
    In het koude noorden
    Maaf dat betekent dat er wel wat rommelt dus?:) heb iedere nacht last van soort voorweeen denkik. Straalt ook uit naar mn onderrug.

5. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Je hebt "verweken", "verkorten" en "ontsluiting". Bij een eerste kindje gaat het meestal in die volgorde, bij 2e en latere kindjes gebeurt het veel meer tesamen. Wat ik zo hoor is het bij jou al voor een deel verweekt (wat betekent dat het weefsel van de baarmoedermond zachter wordt), en is de baarmoedermond mogelijk al een beetje verkort (maar niet helemaal want hij voelde een deel waar hij wel al met de vinger in kon, maar er is ook nog een deel waar hij niet doorhwleen kon (hij kon niet tot op het hoofdje komen)), en er is dus ook nog geen ontsluiting.

Wat dit betekent voor jouw bevalling is moeilijk te zeggen; bij de een spelen deze processen in enkele uren af, bij de andere in weken.
    In ieder geval heeft een inleiding meer kans van slagen als de baarmoedermond al wat verweekt is, en het dus "gunstig" aanvoelt. Idealiter heb je straks ook 1-2 cm ontsluiting zodat ze meteen de vliezen kunnen breken. En nog idealiter-der ga je in de tussentijd zelf bevallen ;) Spannend allemaal!

RoosW87 vindt dit leuk.
  6. Stardust27

Stardust27 Actief lid

7 jan 2015
    462
    91
    28
    Rayonmanager
    In het koude noorden

Bedankt voor de heldere uitleg! Ik vindt t allemaal erg spannend worden! Veel soort ween pijn ervaar ik snachts vooral en overdag ook wel wat. Dus wie weet gebeurt er weer wat! Je kunt het denk ik niet zelf voelen?

7. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    T is lastig als je niet weet wat je moet voelen, en je moet er wel bij kunnen.
    Ik voelde in de laatste weken wel regelmatig even bij mezelf, en ook de eerste uren van de bevalling heb ik bij mezelf gevoeld. Ik wilde zeker weten dat er wat aan t gebeuren was zodat ik niet voor niets in t ziekenhuis zou staan :p
    Maar ik heb een hoop bevallingen begeleid dus ik weet waar ik moet zijn en wat ik moet voelen, én ik ben heel lenig. Maar als het echt begint merk je t wel hoor, dan twijfel je niet meer ;)

8. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    spannend he , maar dat verwerken is een goed teken. En die ontsluiting kan snel gaan. Bij mij was het bij de eerste ook zo rond de 38 weken en ik had toen nog maar 1 cm ontsluiting. Met 39 weken bevallen. Eigenlijk ging het pas snel toen met 38.6 weken mijn vliezen waren gebroken. ( gelukkig niet in de supermarkt) maar bij mijn zwager en schoonzus thuis. oeps. had toen ook pas 2 cm ontsluiting en snachts heel snel bevallen van een gezonde dochter.
    succes de laatste loodjes.

9. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    verweken

Deel Deze Pagina