Hoe deden jullie dat @ bekendmaken geslacht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tuttebell, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd hoe jullie bij familie/bekenden/vrienden, het geslacht van jullie kindje kenbaar hebben gemaakt. Ik ben op zoek naar wat leuke ideetjes!

Weten jullie iets?

Liefs, Lovefilu

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    eeeehm gewoon verteld toen we terugkwamen van de echo... en op facebook gezet en mensen gebeld.

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Mss allemaal/allebei in het blauw of roze op bezoek gaan bij familie.
    Hahaha wel grappig.

Of bij de koffie beschuit met..........

4. Jnine89

Jnine89 Lid

22 jan 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij wisten het vlak voor de verjaardag van mijn man dus ik had een blauwe buikband laten maken met BOY er op en die heb ik die dag gedragen.

5. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik heb de opa en oma's een fotolijstje cadeau gegeven met een sokje in de kleur erin en de 20 weken echo en de tekst It's a ...... erin

6. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij gingen op de koffie bij onze ouders en ik had cakejes met roze muisjes erop gemaakt! Vonden ze erg leuk!

7. pasjuh

pasjuh Actief lid

22 nov 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo.
    Wij hadden de oma's,zus en schoonzus incl neefjes en nichtjes op de thee gevraagd 's middags en hadden een taart versierd met allemaal blauwe dingen (badeend,snoepjes,parapluutjes) het jongeste neefje mocht de deksel van de taart tillen en toen zagen ze wat het is!!!
    Erg leuke reacties, moet ik zeggen.
    Veel plezier met vertellen :)
    Groetjes Pasjuh.

8. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Bij de oudste hadden we de kleertjes laten zien die we vlak na de echo hadden gekocht (en dat waren duidelijk jongenskleertjes), dit keer hebben we Jesse een shirtje aangedaan met daarop de tekst 'Hoera, ik krijg een broertje!'

(heb trouwens ook nog een nieuw shirtje liggen met 'Hoera, ik krijg een zusje!', dus als er nog gegadigden zijn :) ).

9. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Wij wisten op 5 januari wat we kregen, op 12 januari gingen we trouwen en hebben we na het trouwen koffie met gebak gedaan bij een koffiehuis. De dag van te voren hebben wij bij de Prenatal bordjes gehaald met: Hoera een jongen/meisje.

Die hebben we afgegeven bij t koffiehuis en zij hebben t gebak aan tafel gebracht op die bordjes. Niemand had t door!! Wij lol natuurlijk. Pas toen de laatste t bordje kreeg (slimme schoonbroer) die zag t, dus dat was wel leuk.

Wij hebben t verder aan niemand verteld! Wel helaas inmiddels een paar keer versproken, maar ach, daar gaat t niet om he!!

10. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Wij wilden het ook geheim houden maar omwille van culturele verschillen hebben we het helaas toch vervroegd moeten vertellen. Ik ben zelf van joodse afkomst (maar niet gelovig). Het blijkt dat mijn moeder erg veel belang hecht aan een besnijdenis maar mijn partner is niet joods. Hij vindt dit ook niet nodig. Tijdens de 20 weken echo kwamen we erachter dat er geen piemeltje te zien was.;) Echter, mijn moeder was ervan overtuigd dat we een jongetje zouden krijgen. Tijdens een etentje gaf ze aan het heel belangrijk te vinden dat als het een jongetje wordt, het kindje besneden wordt en hoe wij hierover dachten. Ze werd er zelfs emotioneel van. We hebben het op dat moment nog niet verteld. De dag erna zei mijn partner, zullen we het de oma's (we hebben allebei geen vader meer) maar gewoon vertellen dan is je moeder ook weer gerustgesteld. We hebben dit gewoon telefonisch gedaan. Als het een jongen was geweest was ik ook heel blij geweest maar hadden we dus wel een dilemma gehad... Niet de bekendmaking die ik voor ogen had maar ze waren wel heel erg blij met het nieuws.

11. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Bij ons hebben we beide ouders meegenomen naar de echo voor de geslachtbepaling. Een mooi een bijzonder gevoel om dit met z'n 6en mee te maken!

12. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wij hebben het vandaag en gisteren gewoon verteld, gebeld of in persoon. Niet heel origineel maar wel heel leuk. :D

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Bij ons zal mijn schoonfamilie het horen zodra het geboren is. Mijn ouders weten dat het een knul is. Verder niemand.
    Derest van onze fam en vrienden zullen het geboortekaartje lezen en zien wat het is.......of ik moet ze eerder te spreken krijgen natuurlijk.

14. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Bedankt voor alle reacties! Voorlopig moeten we nog geduld hebben, maar alvast ideetjes opdoen kan nooit kwaad, toch?! Ik laat zeker weten hoe we dit hebben aangepakt!! ;)

Meer ideetjes zijn zeker welkom!

15. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    We hebben verteld dat we zwanger waren met een rol beschuit, en daarbij gezegd dat we nog niet wisten welke kleur muisjes er op moeten.

Als het goed is hebben we de 20-weken echo op 11 mei. Als alles goed is, en we weten of het een zoontje of dochtertje wordt, gaan we roze/blauwe muisjes halen, en deze willen we ingepakt met moederdag geven (13 mei). 'Zo, nu weten we welke kleur muisjes er op de beschuit mogen'! ;)

16. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Meteen nadat we het wisten hebben we iedereen gebel/gesmst. Kon niet wachten om het te vertellen, was zo blij. Bij mijn zoontje ging dit net zo. Ik wou het meteen van de daken schreeuwen en iedereen zat zo in de zenuwen.

17. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Hier waren de omas mee met de geslachtsbepaling dus die wisten het meteen.
    Toen naaste familie en goede vrienden gebeld en een berichtje op facebook dat ons meiske een broertje kreeg. Ik was zo blij kon niet wachten het te delen :D

18. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Zijn wij zo'n uitzondering dat wij het geslacht voor ons zelf houden?? Het lijkt me wel als ik hier lees, niet dat ik er mee zit hoor.
    Wij vertellen het niet eens aan de kinderen, iedereen hoort het op de geboortedag 'pas'.

19. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk dat veel mensen het geheim houden, maar dat het nu lijkt dat iedereen het bekendmaakt, omdat hierom gevraagd wordt in het topic ;)!

20. tinkerbell1982

28 feb 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    wij hebben een taart laten maken met hierop allemaal blauwe handjes.
    (mijn man vind het de goden verzoeken om al muisjes te trakteren voor de geboorte)

grote zus mocht deze taart uitdelen en vond dit echt een ere taak! :)

Deel Deze Pagina