Hi meiden, Ik zag dat er redelijk wat topic hier over zijn maar jullie kletsen al zo lang met elkaar dat ik maar even opnieuw begin Sinds juni 2009 ben ik gestopt met de pil en kreeg het bekende verhaal van menstruatie die niet opgang kwam, huisarts laat je eerst een halfjaar, liever langer nog, aanmodderen, ga je naar de gyn en dan krijg je Clomid. Halfjaar Clomid gedaan en helaas zonder resultaat. Vanmorgen weer terug geweest bij de gyn en kon kiezen om nog door te gaan met Clomid, ze konden gaan kijken of mijn eileiders open waren, schijnt er pijnlijk te zijn, of ik kon gaan spuiten. Ik heb dus voor het laatste gekozen. Clomid, geen zin meer in, had niet het idee dat het echt wat deed en die behandeling om te kijken of je eileiders wel open zijn, laat nog maar even. Dus nu ga ik vanaf mijn volgende menstruatie, begin november Puregon spuiten. Vanmorgen al prikles gehad , met hartkloppingen daar gezeten en de naald in mijn buik gezet en.. niets, je voelt echt helemaal niets of misschien heb ik genoeg vet en is het dus juist geen goed teken Maar ik ben wel benieuwd hoe jullie ervaringen zijn en al er zwangere meiden meelezen, hoe lang het bij hun heeft geduurd! Er zijn weinig statistieken helaas. Ik vind het altijd wel fijn, om die te zien, om de goede hoop er in te houden. Ik ben erg benieuwd hoe het bij de andere prikdames gaat! liefs
het geen puregnom maar Menopur en Pregnyl gespoten en het resultaat ligthier naast me..... 4 wkn oud..... Na 4 maanden was het raak...... Trouwens, wel ook eerst een tuba test gehad om te kijken of eileiders open zijn; anders heeft wat dan ook geen zin en spuit voor jan doedel hormonen in je lijf......... Misschien toch het overwegen waard?\ succes!
Hoi, ik wil me graag bij jullie aan sluiten! Er zijn inderdaad heel veel topics, die al maanden lopen. Daar wil ik dan toch niet inbreken. Ik heb in juni m'n spiraal laten verwijderen en zit sinds maart in de mmm. Ik heb een onregelmatige cyclus van mezelf en PCO was de conclusie. Ik heb 3 maanden Clomid gehad, dus 50 t/m 150mg. Dit had echter geen effect en ik ga ook spuiten; Menopur en Pregnyl. Zit nu nog aan de Provera, maar ik denk dat ik dit weekend wel ongi ga worden. Dan kan ik mooi gaan beginnen. Ik heb wel n kijkoperatie gehad. Dat kan ook in plaats van een baarmoederfoto. Die schijnt inderdaad pijnlijk, maar ook onbetrouwbaar te zijn. Ik denk wel dat het goed is om te doen. Je kunt met de Puregon nog zo'n prachtige eisprong hebben, maar als de eileiders niet doorgankelijk zijn, dan is de kans ontzettend klein dat het eitje bevrucht zal worden. Net als wat Lidi zegt: overwegen waard!! Ik heb vorige week maandag m'n instructie gehad. Vond het ook heel erg mevaalen; ik heb ook een mooi laagje waar minder gevoel in zit, hahahaha! De verpleegster zei dat dat echt een voordeel is! Waarom zouden we dus lijnen?! Vond het steriele water wel vreemd voelen, toen ik dat inspoot. Voelt zo raar onder je huid. Ik ben zó blij, Lidi, dat jij hebt gereageerd! Het is fijn om te lezen dat jij hetzelfde hebt gebruikt en dat het nut heeft gehad! Super dat jij een kleintje hebt; dat geeft ons weer moed! Groetjes, Eevie
Hey meiden, als het mag wil ik mij hier ook graag melden. Wij zitten sinds april dit jaar weer in de mmm voor een brusje voor ons zoontje. Als het goed is, mag ik vanaf 26 oktober weer beginnen met de puregon. We hebben een pauze gehad van 3 maanden, omdat ik was doorgestuurd naar een ander ziekenhuis voor IVF. Maar dat vonden ze in het andere ziekenhuis weer overdreven, dus mocht ik weer terug naar het oude ziekenhuis. Ik ben heel moeilijk te doseren en heb de of geen reactie op de puregon of weer te veel (en dus kans op overstimulatie)
Hoi Guusje, welkom. Heb jij jouw eerste kindje ook met "hulp" gekregen? Vervelend zeg, dat het eigenlijk elke maand weer afwachten is of je ervoor mag gaan! Succes! x
Hey Eevie, mijn eerste is idd ook met hulp gekomen. Nadat ik resistent bleek voor clomid ben ik begonnen met Puregon en in de 2e en 4e ronde was ik zwanger. De eerste keer kreeg ik alleen een miskraam. Sinds april heb ik weer 3 rondes puregon gehad en alleen de eerste ronde heb ik een eisprong gehad. De andere 2 rondes zijn afgebroken omdat er geen follikels groeiden op dag 35. Spuit jij Menopur voor ovulatie inductie, dus dat jullie zelf moeten klussen, of krijg je IUI? Wij moeten gewoon zelf.
Hoi allemaal, Ik gebruik geen puregon maar gonal, heb daar voor 6 rondes met clomid gehad 3 gewoon alleen clomid en daarna in combinatie met metfomin. Waarna besloten is toch maar over te gaan op gonal aangezien er geen reactie was inmidals heb ik er 4 rondes op zitten waar van er 1 goed was de eerste was goed verlopen maar geen ei sprong gehad dit resulteerde in een cyste dus een maand bezig geweest deze weg te krijgen gevolg voor de volgende ronde was dat pregnyl en utrogestan toegevoegt zijn aan het rijtje medicatie. Waar door de tweede ronde na een lang trajekt resulteerde in 2 goede eitjes die netjes gesprongen zijn. Helaas niet zwanger. 3e ronde is ook goed verlopen 1 goed eitje maar ook hier heelaas niet zwanger en een te lange cyclus. 4e ronden hebben ze de dosering in het begin zwaar verhoogt en weer terug geschoeft met als resultaat het tegenover gestelde van wat ze wilde een nog langere cyclus en een over stimulatie omdat ze de dosering weer verhoogt hadden. Er bleken 7 goede eitjes te zitten Vandaag terug geweest om te kijken of ik aan ronde 5 mag beginnen hellaas omdat ik geen eisprong heb mogen opwekken zitten alle eitjes nog in mijn eileiders en zijn ze door gegroeit dus de komende maand medicatie slikken om er weer vanaf te komen en dus weer 4 weken veder voor we weer opnieuw kunnen beginnen. Het geeft wel moet om te lezen dat het bij mensen is aangeslagen. Ik wil jullie dan ook allemaal succes wensen
Hoi, ik ga inderdaad Menopur spuiten voor oi. Vind het wel fijn dat we er eerst nog zelf voor mogen gaan en dan over een half jaar IUI. Dan is het met alsof we meer kans hebben ofzo. In ieder geval meer opties! Spuiten kan zo te lezen echt doorslaan; of er gebeurt niets of veel te veel! Hopelijk hoeven we niet allemaal lang te zoeken naar de juiste dosis! X
@ Knorretje, jij hebt ook al een heel traject achter de rug. Balen zeg. Ik hoop voor je dat ze de volgende keer beter weten hoe ze je moeten doseren. @ Eevie, ik heb dat ook wel dat ik het prettig vind dat we het nog gewoon 'zelf' mogen doen.
Wat een reacties!! Leuk en fijn, ook om te lezen dat er iemand is die wel een wondertje heeft gekregen dankzij al deze moeite!! Gefeliciteerd Lidi! Ik heb ook zitten om dat eileider verhaal wel te laten doen, maar de gyn zei dat het heel naar is en kijkoperatie doen ze niet zo snel bij ons, dan ga je helemaal weg en ze doen het liever zonder en met pijn blijkbaar. Maar gezien mijn geschiedenis, of dus eigenlijk geen, heb ik heel kleine kans dat mijn eileiders dichtzitten. En dus hebben we besloten tot dit. Maar ik ben benieuwd, ik had namelijk wel een eisprong met Clomid, in ieder geval twee keer wel. Dus hoop dat dit ook goed aanslaat. Maar jeetje knorretje, je hebt echt al heel wat er voor over moeten hebben! Een ding is zeker, onze toekomstige kinderen hebben meer geld gekost dan normale kinderen in de eerste vier jaar en ze zijn nog niet eens gemaakt! Hebben jullie trouwens mensen in jullie omgeving ingelicht hierover? Werkgever, collega, familie? Ik ben er heel open in en mij maakt het niet uit en vind het alleen maar fijn als er rekening mee wordt gehouden. Maar mijn vriend die wil niet dat zijn familie het weet. Mijn moeder, oma en zus weten het wel, maar zijn moeder en zussen weten het niet. Ze vinden ons te jong (28 en 30 jaar) en onze situatie te onzeker (koophuis, twee vaste banen, goede relatie van 10 jaar) en bij een van zijn zussen is het er letterlijk ingevlogen, gestopt met de pil en zwanger, geen menstruatie niets gehad:x En dat doet dan wel pijn, zij denken dat kinderen krijgen vanzelf sprekend is en dat iedereen er zo makkelijk vanaf komt. Hoe gaan jullie hier mee om? (sorry hoor dat ik misschien zeur, maar wil het gewoon even kwijt!)
@ Loesje, wij hadden bij de eerste niemand ingelicht. Maar nu voor een brusje heb ik het mijn moeder wel verteld en toen we laatst werden doorgestuurd naar het andere ziekenhuis ook aan mijn schoonmoeder, vooral ook omdat we dan vaker oppas nodig zouden hebben. Maar wat een rare reactie van je schoonfamilie. 28 en 30 is volgens mij helemaal niet te jong! Toen ons mannetje werd geboren was ik 26 en mijn man 28.
@all... Ik wil jullie even heel veel succes wensen en het komt vast allemaal wel goed. Ook ik heb bijna een jaar clomid moeten slikken zonder een enkel resultaat. Na dat jaar heb ik een kijkoperatie gehad en gelukkig was alles in orde dus ik mocht door met spuiten. Ik heb in totaal 5 rondes puregon / pregnyl moeten spuiten en met als resultaat dat ik nu bijna 31 weken in verwachting ben van een tweeling!! Heel veel succes!!!!
@ Loesje: Ik had inderdaad ooit chlamydia gehad, vandaar dat ik die operatie kreeg. Ik wist niet dat ik het had en ik heb slechts 2 mannen "gehad"! Ik heb wel de mensen om ons heen ingelicht. Mijn vrienden en directe familie wisten het al, maar op mijn werk weten ze het sinds de mmm. Mijn collega's maakten zich al zo veel zorgen, omdat ik zo vaak weg was. Nogal een hecht team! En ik vind het wel fijn dat ik nu dus meer ruimte heb om naar het zh te gaan enz. Hoef me verder niet te verantwoorden, als ik last van m'n hormonen heb dan snappen ze dat. Scheelt veel! Wat jammer dat jouw schoonfamilie er zo tegenover staat! Jullie zijn echt niet te jong! Ik heb soms eerder het gevoel dat wij al te oud worden, terwijl ik pas 28 ben!! Jullie hebben eigernlijk de complete basis die je ideaal gezien zou willen voor een kind! En dat terwijl een kind vooral liefde nodig heeft. Belachelijk!! Ik vind het soms ook moeilijk als het bij mensen supermakkelijk gaat, terwijl wij er zo veel moeite voor moeten doen. Aan de andere kant kunnen zij er ook weer niets aan doen. Je zeurt niet, zo voelen we ons allemaal wel eens! @ Lima: gefeliciteerd! Super dat je een tweeling krijgt. Die kans is groter he, met spuiten. Mijn vriend en ik hebben vaak het gevoel dat wij ook een tweeling gaan krijgen. Zegt natuurlijk niets, maar de kans is wel aanwezig. En ook zo fijn dat jij een succesverhaal "bent"! x
hoi, misschien kan ik je ook helpen. ik heb al 1 kindje. ben toen ook begonnen met clomid, maar dat deed niks, alleen opvliegers verder niks. toen heb ik een leo operatie gehad. een kijkoperatie waarbij ze mijn eileiders en eierstokken hebben schoongemaakt. ik ben daarna spontaan zwanger geraakt, 2 maanden na de operatie. nu 3 jaar later weer met de pil gestopt. ik kreeg weer geen eisprong. en ik zag het niet zitten om met de clomid te beginnen. een nieuwe operatie was niet nodig. dus na lang overtuigen mocht ik toch meteen met puregonspuitjes en pregnyl beginnen. en nu de eerste maand ben ik blijkbaar zwanger. iig ene positieve zwangerschapstest. ik krijg vrijdag een echo om het te bevestigen. hier dus gelukkig een succesverhaal. ik weet hoeveel tijd en moeite het kost, zeker om artsen te overtuigen wat het beste voor je is. bij de eerste was ik 24 toen ik startte en nu ben ik bijna 28. ik kreeg van mijn schoonouders ook negatieve reacties. mijn man is natuurlijk ook nog 2 jaar jonger dan ik. maar ja we zijn getrouwd, hebben een huis en werk. zelf waren ze vroeger niet veel ouder toen ze kinderen kregen... gewoon stomme reactie vooral als ze toch weten hoeveel moeite en pijn we er voor moeten doen! sorry maar ik kan er beetje boos van worden (zwangerschapshormonen haha). ik hoop dat het jou ook gaat lukken, ik weet het zeker. ik had trouwens mijn beste vriendin vertelt dat we weer begonnen waren met een tweede, en verder mijn ouders, broer, schoonmoeder en directe collegas. maar iid ook mijn schoonmoeder, dan kon ze tenminste aan t idee wennen voor als het weer zo ver is want ik haat echt die negatieve reacties en ik heb het trouwens ook gezegd dat ik het echt vervelend vond hoe ze toen reageerde toen ik de eerste keer zwanger was. echt egoistisch, je kunt toch ook eens blij zijn voor een ander, ik steun haar altijd, maar daar ben ik nu ook een beetje mee gaan minderen. weet je soms weten mensen ook niet wat ze aan moeten met de situatie. gelukkig snapt mijn moeder me wel, ant zij heeft vroeger ook bij het ziekenhuis gelopen om een kindje (mij) te krijgen. als je vragen hebt hoor ik het graag. x sjaan
@sjaandiaan Wat leuk om te lezen dat je zwanger bent, daar gaan we gewoon vanuit. Trouwens ik ben een lid in een nieuw jasje, kwam er niet meer in met mijn andere account. (Faamira) We hebben wat dingen gemeen. Gewoon negeren de negatieve reacties, het gaat tenslotte om een wonder, want zo zie ik het. Er gaat zoveel tijd, verdriet, pijn, spanning etc overheen. Het is je van harte gegund, moge we gauw volgen!! Hier vorige week provera kuur afgemaakt, maar kreeg maar geen menstruatie en de laatste dag van de kuur ook nog eens een positieve ovulatietest, heel verwarrend allemaal. Maar ik vermoed dat de duivels vandaag komen. Vanochtend bloed bij het afvegen, mag ook wel een innestellingsbloeding zijn van mij Maar denk toch een ongi. En ook vanaf nu mag ik ook starten met het spuiten van puregon, spannend. Hoop op een zelfde resultaat als jou
dankje stillhope, je woorden doen me goed. het is een wondertje! morgen de eerste echo, ben benieuwd. ik had het tegen me leidinggevende vertelt, omdat ik met agressie werk moet je het al vroeg zeggen, maar ik wou de andere collegas het pas na t weekend vertellen, maar helaas heeft de leidinggevende het al aan iedereen in de team vergadering verklapt, de sukkel!!!! zo van: is iedereen al op de hoogte van de toestand van sjaan? nee??? nu dus wel..... ik hoop dat de puregon goed aanslaat en dat je snel zwanger bent en dat je ongi nu doorzet. hou me maar op de hoogte! x sjaan
Hallo meiden, mag ik met jullie mee praten? Heb net jullie verhalen gelezen en zit in het zelfde schuitje, nou ja niet het schuitje van jullie allemaal natuurlijk, want dan was ik al zwanger geweest en dat is helaas nog niet het geval. Ik ben nu precies een jaar geleden gestopt met de pil en werd maar niet ongesteld. Gelukkig wilde de huisarts me snel doorsturen naar de gynaecoloog en wat bleek: ik ben een overduidelijke pco-er! Gestart met chlomid, waarbij de arts zei: wees gerust, 80% van de vrouwen met pco worden zwanger d.m.v. chlomid. Maar helaas bij mij niet, drie rondes van 50 t/m 150 mg sloegen allen niet aan. Gelukkig mocht ik meteen over op puregon(50). Daarbij zit ik vandaag op dag 10 en ben vanochtend voor een echo geweest....waar ik al bang voor was bleek ook zo te zijn, 2 eitjes van 4,5 en 6 mm. Dat stelt dus helemaal niets voor! Zo langzamerhand vergaat mijn hoop steeds meer, ben al die ziekenhuisbezoeken en elke keer dat verdriet erna zo zat! Maar als ik jullie verhalen lees, heb ik misschien wel mazzel dat ik nu al met puregon door mag i.p.v. nog maanden met chlomid te moeten gaan. Is er een van jullie die met puregon 50 ook geen succes had en met een hogere dosis wel? Ik hoor graag meer succesverhalen zodat de hoop weer wat zal groeien.
Welkom Doortje! Jammer dat het deze maand niet helemaal werkt... Hoelijk krijg je snel een hogere dosis en kun je verder! Rustig hier verder, meiden! Is nog niemand verder iets aan t doen? Ik wacht op m'n ongi en dan ga starten met de Menopur... Hopelijk komt t dit weekend! X
Welkom Doortje! Bij mij sloeg 50EH Puregon ook niet aan en moet ik eigenlijk altijd wel ophogen. Mijn hoogste dosering tot nu toe was 125EH. Maar de laatste 2 keer heb ik helemaal geen reactie gehad en zijn de pogingen gestaakt. Eevie, hopenlijk komt je ongi dit weekend en kun je van start, spannend! Ik wacht nog steeds tot het 26 oktober is, dan hebben we eindelijk het gesprek om weer te gaan beginnen. Ik ben het wachten zo spuugzat, gelukkig is mijn man volgende week vrij dus dan heb ik een beetje afleiding.
@Doortje, Helaas welkom hier en klets ook gezellig met ons mee. Hier heeft de menstruatie nog steeds niet doorgezet na provera, normaal gesproken heb ik de tweede of derde dag na laatste pil provera al de ontrekkingsbloeding. Ik begrijp dit maar niet. Stiekem wel een zwangerschapstest gedaan, zo een waar een plusje op komt. Eerst gelijk een dikke vette -Na een kwartiertje heb ik hem toch maar ff uit emmer gevist. Ik weet niet of ik het zo graag wilde zien, maar dacht echt dat ik een heeeeeel licht streepje zag wat de plus vormde. Maar ik weet het echt niet want het zet niet door iedere keer een inimini veegje bruin. Durf nu ook niet nog een test er tegen aan te gooien. Terwijl ik afgelopen donderdag echt wakker werd en toiletbezoek toch gewoon helder bloed had bij het afvegen. Kortom VERWARREND allemaal, wat dit al niet met een mens kan doen zeg, ppoeeeeeeeefffff.