hier nog geen nieuwss nog steeds aan het wachten.... en de rest??? alvasttt een super oud en nieuw allemaal toegewenst! dat 2011 maar een topjaar mag worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! liefsss mij!
Ik was al bang dat niemand hier nog ging schrijven! Hier ook geen nieuws; gisteren niets te zien op de fm, maandag weer terug. Krijg ook utrogestan om m'n lf te verlengen. Ben benieuwd!! Xx
ik schrijf nog steeds mee hoor wat is lf? en wat doet de utrogestan precies? ik mag morgen weer bellen jippie en ik laat me niet afschepen zelfs geen dag ze laten me maa meteen komen voor een echo dan kan ik morgen beginnen met spuiten again. kom morgen wel ff laten weten hoe het was en wat ze nu gaan doen moest zowiezo 3 of 4 keer bloed prikken nu om te kijken waarom m,n bm slijm zo snel afbreekt.. liefsss
He meiden, ik wil jullie allemaal een super mooi en gezond 2011 toewensen! Hopelijk wordt dit ook jullie jaar met een mooi vooruitzicht. Labella, fijn dat de pil nu weer achter de rug is en je weer vooruit kan kijken. Maar ook dat ze nu gaan kijken waarom je bmslijmvlies zo dun blijft. Laat je niet gek maken en blijf positief! Ik zal voor jullie duimen! Liefs Doortje
Hi meiden, Sorry dat het zo lang geleden is dat ik iets van me heb laten horen, en het is nog wel "mijn" topic. Maar ik had er even de kracht niet meer voor Puregon deed het ineens niet meer, kreeg geen hogere dosis en heb een anovulataire cylcus gehad met een menstruatie van 3 weken als resultaat. En als klap op de vuurpijl vandaag een HSG onderzoek gehad. Allemaal niet ernstig maar kon even geen zwangere dingen zien.. Maar ik ben natuurlijk wel ontzettend blij voor de dames die wel zwanger zijn!! Ik hoop dat het ontzettend goed met jullie gaat en dat jullie heerlijk genieten van jullie wondertjes!! En het geeft ook hoop natuurlijk Ik ben dan ook erg benieuwd hoe het nu gaat na het HSG onderzoek. Wat ik zo heb gezien zijn mijn eileiders helemaal doorgankelijk en prima in orde maar moet wel de reactie van de gynaecoloog nog afwachten... Hebben meer van jullie dat onderzoek al gehad? Hoe is het toen bij jullie verlopen? liefs
hey meiden! ik ben weer geweest eindelijk naar de Fa ik moet nu meer puregon gaan spuiten om het toch sneller te laten groeien duurde steeds zolang soms 18 dagen spuiten tot een goed ei. ook krijg ik meer pregnyl nu om het een extra boost te geven ofzo.. en moet ik 3 keer bloedprikken na de pregnyl om te kijken of m,n eitje wel springt en hoe en waar en welke bocht die neemt hihih grapje maar dus een check. dus wel fijn dat ze gelijk weer meer eraan doen ook gaan ze het hebben over de utrogestan mischien dat dat helpt bij mij.. eevie hoe is t nu met jou? en de rest? liefss
@Labella, lf= luteale fase. De dagen tussen de eisprong en de nieuwe ongesteldheid. Die fase moet zo'n 2 weken zijn, maar is bij maar een dag of 9. Dus mijn ei krijgt geen kans te nestelen. Daar ga ik die utrogestan voor gebruiken, maar dat schijnt een kliederboel te zijn. Dus ik ben benieuwd. Wie weet werkt het voor jou ook. Vriendinnetje gebruikte het ook en haar lf werd er wel langer van. @Doortje; jij ook een fijn 2011 meis. @Loesje; We hebben je inderdaad lang niet gezien!! Jeetje, wat heb jij een onrustige tijd achter de rug zeg, heftig! Hoe gaat het nu verder? Mag je nog wel Puregon spuiten? Ik heb geen HSG gehad; mijn gyn vond dat te pijnlijk en het geeft niet altijd een goed beeld. Dus ik heb een kijkoperatie gehad. Is het meegevallen, meis?? Ik snap dat je even geen puf had. ik moet je zeggen dat het me steeds moeilijker lijkt te vallen als er "weer" iemand zwanger is. Absoluut geen jaloezie of misgunnen, hoor, maar het drukt je toch weer met je neus op de feiten. "Waarom duurt het zo lang?" is dan weer die vraag, he... Maar ja, aan de andere kant geeft het hoop. Er zijn toch al een heel aantal meiden hier die zwanger zijn, dus dat is goed om te zien. het kan dus wel!! Dikke knuffel voor jou!! x voor iedereen
@eevie Dankjewel voor je lieve reactie. Het was idd een beetje onrustig en valt iedere zwangere die je tegen komt zwaar. Waarom krijgen zoveel meiden ongewenst een kind en worden er kindjes afgestaan en waarom is het voor ons zo moeilijk om zwanger te raken. Het ziet er zo makkelijk uit als je een moeder met kindje ziet lopen. Wij krijgen na alle moeite gewoon hele mooie lieve kindjes.. Nu een dag later kan ik zeggen dat het wel mee viel dat HSG maar op het moment zelf is het echt heel pijnlijk en vervelend. En ik ben echt niet kleinzerig ofzo. Maar eigenlijk deed alles aan het onderzoek zeer, speculum inbrengen, cupje plaatsen en vacuum zuigen en dan die vloeistof spuiten auwauwauwauw. Menstruatiepijn keer 50 ofzo. En ik had nog twee diclofenac op.. Maar gelukkig was alles open en ben ik benieuwd wat de volgende stap is, hopelijk snel weer spuiten en IUI denk ik. Doet iemand hier IUI eigenlijk? Hoe gaat dat in zijn werk?
@Loesje; ik ben erg blij dat ik die HSG niet heb gehad! Al moet ik zeggen dat ik onwijs ziek ben geweest door de narcose. En heb daarna ook lang pijn gehad, dus dat was balen. Fijn dat je er vanaf bent, meis! En helemaal als alles er goed uit ziet. Het fijne hier is dat we eigenlijk allemaal wel weten hoe je je voelt. De ene dag is gewoon beter dan de andere en bedenk dat de hormonen hier echt in meespelen. Het is gewoon heftig. Je hebt nog geen IUI gehad? Dat gaat eigenlijk hetzelfde als wat je nu doet. Je spuit hormonen en je hebt fm's totdat je de Pregnyl kunt zetten. Als je die gezet hebt, heb je ook een afspraak voor de IUI. Manlief mag dan een uur (of 2?) van tevoren zijn potje inleveren. Dat wordt bewerkt (gewassen) en dan is het klaar voor de IUI. Ze brengen het dan met een slangetje op een spuitje in je baarmoeder in. Even blijven liggen en dan hopen op een mooie test, 2 weken later!! Dat was uitgebreide versie, hahaha!! veel liefs
hoi, ik ben nu 31 weken zwanger van mijn tweede kindje en ben beide zwangerschappen zwanger geraakt door puregon. bij de eerste zwangerschap heb ik eerst 2 maanden clomid gebruikt, maar dat hielp niet. daarna mocht ik beginnen met puregon. toen er 2 eitjes groot genoeg waren na een maand iedere dag puregon prikken, werd ik geprikt met pregnyl. toen kreeg ik dus een eisprong. en was gelijk zwanger! bij de 2de zwangerschap begon ik gelijk met puregon, omdat clomid toch niks bij mij deed. deze keer heb ik een jaar lang moeten prikken, ik heb in dat jaar 3x een eisprong gehad, 1x moest ik een maand stoppen want toen had ik een cyste. die gelukkig na een maand weer verdwenen was. na 11 maanden kreeg ik via een fertiliteitskliniek (waar ik ook onder controle moest omdat het in het ziekenhuis in mijn eigen woonplaats maar niet wou lukken) andere medicijnen naast de puregon en dat waren tabletten metformine (tabletten die voor suikerpatienten, omdat het ook aan de suiker kan liggen dat je hormonen in de war zijn) en toen kreeg ik na 3 weken mijn 3de eisprong (na een spuit pregnyl) en toen werd ik voor de 2 de keer zwanger. heb in dat jaar ook nog menopur gebruikt, maar daar reageerde ik ook niet op) ik ken meer mensen met hetzelfde probleem en die zijn ook allemaal zwanger geworden. hopen dat het jou ook snel lukt. heel veel succes en sterkte!
Thanks Memar, altijd goed om te lezen dat er zo veel meiden zijn die zwanger raken met hormoonspuiten! Succes nog, de laatste loodjes!! X
hoe is het hier???? eevie welke dag zit je nu met alles? hoe is het met de rest? mijn 1e fm is dinsdag alweer!! maar ik voel de eieren flink groeien hoor! ik voel het echt altijd en voel ik niks is er ook nooit wat gegroeid dus fijn om te voelen dat er wat gebeurt dinsdag hoor ik hoe en wat hopelijk een goede kans deze maand!! en hoop ook dat dit forum wel blijft leven!!! dus meiden kom op!!
He Labella, hoe was je fm gisteren? En hoe staat het bij jou Eevie? Ik zou t ook erg leuk vinden als het forum in stand blijft hoor! Al schrijf ik bewust wat minder, lijkt me dat het soms best wel pijnlijk is voor jullie als ik vol uit blijf kletsen.... Succes meiden, hopelijk hebben jullie deze ronde meer geluk! Liefs
Hey meiden, k klep met een aantal topics mee en was vergeten dat ik hier ook mee klepte dus i ben dr weer. Om half 3 vanmiddag mijn prikinstructie en daarna gaan we voor eggie. Vanavond eerste provera innemen en w8en op de menstratie dan op cd3 uitgangsecho en beginnen met prikken... man wat is het spannend! vraag me af of ik ook moet prikken straks. Ene kant doodeng, andere kant heb ik die "eerste keer" dan al gehad.
Hoi Ik lees achter de schermen gezellig mee, maar probeer even op de achtergrond te blijven om niet te veel mensen tegen de borst te stoten met mijn verhalen en ziek zijn. Tot snel Succes iedereen, leef met jullie mee
Ik had al het idee dat dit topic een beetje klaar was! Fijn dat jullie er nog zijn om te kletsen! Ik zal morgen wat uitgebreider op jullie reageren meiden!! Xx
Zo ik ga mijn best doen goed te reageren meiden! @ Labella; ik zit nu op een week na de pregnyl. Nog 1 week wachten dus!! Hoe was de fm?? @ Doortje; 12 weken al weer. Gaat snel meid. Hoe voel je je? Van mij mag je gewoon blijven kletsen, het geeft me wel hoop. Hoe lang had jij gespoten? @ Wendy; spannend meid. De eerste keer dat je echt spuit, is ook weer spannend. Even diep inademen en ervoor gaan! Ik kan je zeggen; het wordt makkelijker. @ Perilie; hoe is t met jou meis? Voor jou geldt hetzelfde; gewoon schrijven! En hopen dat wij snel volgen!! Ik weet het hier niet zo goed. Ik zit nu n week na de pregnyl, dus als t raak is, zal het dit weekend nestelen. Ik gebruik progesteronbolletjes en dat voelt ook vreemd. Heb flink wat steken gehad rond m'n liezen sinds de eisprong. Weet niet wat dat was. Ik heb vannacht gedroomd dat ik een positieve test had. Was echt heel vreemd, het was echt positief en niet vals (net als afgelopen maand). Ik werd wakker en het bezonk pas toen ik opstond, besefte ik dat het een droom was. Dat was wel vervelend... Nu maar hopen dat het snel werkelijkheid wordt. Xx
He Eevie, ja zelfs 13 weken alweer. Ik moet de 26ste weer naar de vk, mocht ik dan het hartje horen kan ik het denk ik pas echt geloven hoor. Het blijft heel vreemd! Voor jou weer een spannende week dus. Hopelijk doen die progestronbolletjes hun werk en mag jij ook over 7 dagen juichen vanwege een positieve test. Ik had ook de week voor de test alleen maar dromen over dat ik zwanger was, dus wie weet is het een goed teken. Let's hope so! Keep up the good hope! Liefs
O ja en om nog even antwoord op je vraag te geven, ik heb 1 ronde puregon gebruikt en het was meteen raak. Nou bleek uit de zaad test van mijn vriend ook wel dat hij extreem veel zaad had. Dus misschien is dat mijn mazzel wel geweest. Nogmaals, ik hoop dat jij deze maand ook kan juichen en huilen van geluk.
Oh wie weet wordt dat ook mijn geluk Doortje!! Ik weet niet of het extreem is, maar ik vond het veel: 148 miljoen heeft mijn lief!! (20 miljoen is t vereiste minimum). Ik hoop t zo....