hallo ... wou hier graag mee kletsen . zit nu aan mijn 2e kuur provera .. cd3 weer een echo en dan voor het eerst puregon en pregnyl spuiten .. Clomid deed voor mij helaas niet wat het moet doen en heb dat dan ook maar 1 ronde hoeven gebruiken ... vind het super eng/spannend om mee te beginnen ... moet denk ik nog wel een dikke week wachten ... al wel prikles gehad ... lees graag jullie ervaringen en dergelijke .. liefs janine
Welkom Janine! Hier is nog genoeg ruimte! (helaas eigenlijk...) we hebben al n paar succesverhalen, maar er zijn ook nog prikmeiden. De eerste x spuiten is altijd spannend, maar dat komt wel goed meid. 1x clomid is wel snel, ik heb er voor m'n gevoel echt 3 maanden mee verloren. Tja, ervaringen... Huilen kan ik heel goed!! En onaardig zijn ook. M'n lijf wordt soms echt overgenomen door de zogenaamde horrormonen. Maar het slaat wel aan, alleen is t nog niet raak geweest. Ik zit nog n week op de wachtbank, de rest weet ik niet. Het is hier rustig geweest!
Hi meiden en welkom 1988 mama!! Het is inderdaad rustig en daar doe ik zelf ook aan mee Ik ben ook een van de meiden die nog spuit. Ik heb twee weken geleden HSG gehad e nu moet ik woensdag voor een echo om te kijken hoe het er voor staat en dan mag ik weer gaan beginnen aan nieuwe ronde nieuwe kansen puregon en pregnyl maar nu gaan we verder met IUI. Spannend. Maar het prikken is zeker wel spannend vooral in het begin maar went snel en doet absoluut geen pijn. Ik hoop dat het je goed afgaat en dat dit wel goed aanslaat!!
Hey ladies, Ik vind het jammer dat het hier zo rustig is!! @ Loesje; wat fijn dat de HSG goed was. Viel het mee, meid? @ Janine; Bij IUI moet je ook spuiten, maar de dag nadat jij de Pregnyl hebt gezet, moet je vent een potje inleveren in het ziekenhuis. De zaadjes worden dan gewassen enz. en die worden dan ingebracht bij jou. (Ik noem het oneerbiedig sex met een pipetje ) @ Hier; geen nieuws!! Ben moe, huilerig, zere tepels, steken in mn buik, ongesteldheid die eraan komt? ik weet t niet! xx
Ok thanx eevie .. en veel suc-6 natuurlijk .. hier nog 2 provera te gaan .. en dan wachten op ongie .. 3cd een echo en dan beginnen met spuiten .. denk volgende week ergens ...
Hoi 1988mama, welkom! Eevie, spannend tijd weer! Nog 4 daagjes zie ik, jeetje! Hopelijk heb je dit keer wel geluk. Kan je je nog inhouden met testen? He Loesje, IUI voor jou dus. Hopelijk slaat dat wel aan. Hoeveel rondes met puregon hebben jullie het zelf geprobeerd? Fijn dat het ziekenhuis met je mee "denkt" en jullie aan de IUI laten beginnen. Good luck!
@ Doortje, ja officieel nog 4 dagen. Maar mijn vriend zei gisteren dat je eigenlijk niet ongesteld wordt, als je utrogestanbollen gebruikt. Dat komt pas als je ermee stopt. Dus dan weet ik nog niks, als ik dit weekend niet ongi word.... Ik moet me ontzettend inhouden om niet te testen. Zo dicht bij m'n NOD ben ik nog nooit geweest!! Dus iedere dag ben ik weer blij als ik me in heb kunnen houden... Maar de volgende dag heb ik al weer zoooo de neiging om wel te testen... Ik weet t niet. Maar ja... Alle kwaaltjes die ik heb, kunnen van de bolletjes komen.... ontzettend moe en echt belachelijk zere tepels. M'n lief mag er niet eens aan denken, dan doen ze al zeer!! Hoe voel jij je? xx
Wow extra spannend dus! Maar als het betekend dat die bolletjes er voor zorgen dat je helemaal niet ongesteld wordt zolang je ze slikt, kan een zw.test dus ook beinvloed worden daardoor, tenminste dat denk ik dan. Heeft het zkh daar niet over gezegd? Wanneer moet je met die bolletjes stoppen? Haha dat gevoel dat je vriend niet eens aan je boops mag denken dat ken ik zo gevoelig! Vervelend is dat. Hopelijk zijn het allemaal tekenen van een begin van een mooi wondertje. En niet door die hormonenbolletjes. Met mij gaat het nu wel weer iets beter. Ben weer wat fitter. Alleen kan ik nog erg misselijk worden als ik veel praat. En dat doe ik de hele dag op mijn werk, dus dat is niet helemaal ideaal. Verder heb ik misschien nu al last van mijn bekken. Heb uitstraling naar mijn linker bil, dus begin maandag met mensendieck. Ik kan niet wachten tot ik de kleine ga voelen....dat kan al over 3 weken zeggen ze en als het goed is zijn dan ook alle hormoonklachten verdwenen... We zullen zien.
O ja en ik vergeet te zeggen dat ik de komende dagen dit topic extra in de gaten ga houden, ben heel erg benieuwd!
Haha dat is lief!! Ik ga er eigenlijk niet vanuit. Heb wel al vanaf de Pregnyl al steken bij m'n lies, ben supermoe (slaap 10 uur per nacht) en zere boobs. Maar de laatste 2 dingen staan als bijwerkingen van de bolletjes in de bijsluiter. Zegt dus niet veel... De gyn zei dat de test er niet door beïnvloed kan worden. Het is geen HCG wat erin zit. Dus ik wacht t weekend af, dan maandag bellen of ik kan stoppen en dan weer spuiten als ik ongi ben. Nog 4 dagen... Fijn dat jij je weer wat beter voelt. Zal vast heel erg bijzonder zijn om je ukje voor t eerst te gaan voelen, spannend!! Ik kan me echt niet voorstellen dat ik n keer zwanger ga zijn. Wat waren jouw eerste tekenen? Xx
Ik kon me dat ook helemaal niet voorstellen en daarom kan ik het nu soms nog steeds niet geloven.... Mijn eerste tekenen waren zo'n 3 a 4 dagen voor mijn nod dat ik heel sterk rook, opeens had ik last van de chips die mijn vriend naast mij zat te eten,net als zijn blauwe sportdrankje.... ook mijn urine rook heel erg anders. En o ja ik droomde die week ook bijna elke nacht over een kindje in mijn buik, hele bizar! Maar toen de test het had bewezen had ik 2 weken lang helemaal nergens last van....pas bij 6 weken begonnen de echte klachten. Dus je hoeft ook helemaal niets te merken. Maar goed niet alleen de menopur en pregnyl geven bijwerkingen, ook die bolletjes dus. Pfff wat je er allemaal wel niet moet over hebben zeg. Ik kan me jouw frustratie en gevoel zo goed voorstellen, ik had dat vooral met die verdomde chlomid. Ik riep toen ook altijd; mocht het nu binnen een jaar tijd met al deze behandelingen niet lukken, dan hoeft het voor mij niet meer. Het doet zo ontzettend veel met je. Elke keer die hormonen die een totaal ander persoon van je maken, elke keer die teleurstelling... Gelukkig heb jij ook zo'n lief vriendje die er altijd voor je is! Belangrijk hoor!! Nou ik kom spieken hoor t weekend! Liefs
Heb net n vroege test gedaan, die was negatief.... Van t weekend nog even proberen, maar ben dus eigenlijk gewoon weer niet zwanger... Mijn lief ligt weer naast me te knorren maar die baalt ook... Het duurt zoooo lang. Ik vond deze maand echt slopend, maar goed, nu weet ik hoe ik op al die troep reageer. Alsof je zwanger bent dus! Weet niet of ik nou verdrietig ben... Komt vast wel. Maandag het zh bellen om te vragen of ik met die bollen kan stoppen en dan maar wachten tot ik weer mag spuiten. Ik ga misschien vragen of ik in maart n maand rust kan nemen. Ben er zo klaar mee. Ben echt op aan t raken. Thanks voor het meevoelen. Doet me goed. Xx
Lieve meiden sorry ik riep dat het drukker moest worden hier kom ik zelf een tijd niet opdagen sorry sorry ik heb zoveel meegemaakt leuke dingen dan eindelijk want ik en m,n vriend gaan TROUWEN!!!! in mei al !!en houden het klein maar super mooi met dierbaren en heb al een trouwjurk en we gaan daarna op huwelijksreis! wie kan me helpen... ik heb dinsdag de pregnyl gehad gister m,n eisprong gehad om 6 uur savonds m,n we hebben het 10 uur savonds gedaan... de dag ervoor niet omdat we vers veel nieuw zaad wilden hij is dus zondag wel gekomen niet in mij(sorry kan niet anders uitleggen hih) maar zit ik nu wel goed?.. 4 uur na eisprong ? ik lees dat ervoor beter is.. maar dit was wel het klus advies gister avond + vandaag maar heeft vandaag nog wel zin?? dan nog een vraag ik heb dus zo,n korte lutuale fase en ze hebben me dit keer pregnyl 10.000 gegeven ipv 5000 om het een extra boost te geven nu moet ik dus 2 weken wachten.. maar ik lees overal op internet dat er meiden zijn die na de eisprong extra pregnyl krijgen om de bmslijm langer in tact te houden anders breekt het te snel af en heb ik weer geen kans nu heb ik pregnyl in huis...... ik weet het niet verstandig... maar zou het kwaad kunnen om net als hun ook wat extra te zetten nu ? ons ziekenhuis wil alles maar afwachten en 5 x bloedprikken om alvast te kijken voor de volgende maand maar dat ben ik zat waarom kan het bij de meeste wel zo en bij ons zeiken ze dus ik kan nu wel verstandig bellen maar ze zeggen toch nee dan kijken we volgende maand wel. ik weet niet of er iemand is met ervaring na pregnyl 10.000 dan eisprong en erna nog pregnyl zetten? dan zou ik willen weten hoeveel en welke dagen erna ( ik heb nog 5000 in huis)3 x eevie meid wat kutttt ik weet echt wat je voelt ik heb ook echt t gevoel dat ik noooit zwanger ga worden!! maar kop op meis zijn er genoeg met dit zelfde probleem en toch lukt het.. ik kom later vanmiddag even terug om verder te lezen en te reageren ik hoop dat er iemand is die wat van de pregnyl weet.... totzo!liefss
Labella, GEFELICITEERD! Wat een leuk nieuws zeg! Kan me voorstellen dat je er druk mee bent geweest, en dat je dat ook nog gaat zijn! Misschien wel even lekker om je gedachten om iets anders te kunnen richten en niet alleen maar op spuiten, eisprong enz. Ik heb geen verstand van de verdere werkingen van de pregnyl. Wel hoor ik altijd dat je als je het na de eisprong gaat doen, eigenlijk te laat bent. Een eicel kan dan wel 24 uur vruchtbaar zijn, maar t schijnt nog al lang te duren voor het zaad er ook daadwerkelijk bij is. Maar ja, ik ben geen arts en als zij jou dat vrij advies gaven dan zou dat wel goed geweest zijn. Hoe weet je trouwens dat je eisprong om 6 uur was? Heb je dat gevoeld? Ze zeggen toch dat de eisprong tussen de 24 en de 36 uur na de pregnyl plaats vindt? Dan zou het om 10 uur een mooie tijd zijn geweest om te klussen..... Dus t blijft altijd een beetje gokken denk... Eevie; koppie op he meis. Denk aan het verhaal van Perillie, die had pas op haar nod een heel licht positieve test. En daarvoor ook niets, maar ze was wel degelijk zwanger! Dus t kan wel!! Al snap ik jouw gevoel en gedachten ook wel hoor. Een maandje rust? Zou je misschien wel even goed doen, om niet alleen maar daar bezig mee te zijn. Iig is dat even lekker, hoe dubbel het ook zal zijn! Dikke knuf voor jullie beiden!
@doortje thnxx meis:d ben er idd druk mee en moet nog veel doen maar idd echt goede afleiding hoe is het met jou?? ja dat is ook zo maar het zaad doet er uiterlijk 12 uur om daar te komen ... en 4 uur na de eisprong is het klussen gebeurd dus dan had de eicel nog 20 uur om te leven.. dus mocht het zaad er zelfs 8 uur langer over doen.... dus denk dat dat wel goed zit hoop ik..... we zullen zien! eevie meis ik heb verplicht anderhalf maand niks mogen doen omdat ze dichtwaren maar ben nu zo blij dat ik verder kan en wat ik in de anderhalf maand geleerd heb is: ik maakte me steeds druk of t lukte of niet.. nu kan ik 1,5 maand helemaal niets dus heb ik geen kansen dus mocht ik weer beginnen mag ik al blij zijn met een kans en is er een teleurstelling is dat kut maar heb iig wel een kans gehad ipv niets. maar snap je wel ik was er alleen die anderhalf maand nog steeds mee bezig,,, heb ik dus nu nog steeds niet terug gelezen van de rest heb net voor trouwringen gekeken en moet morgen kwart over 7 op kom morgen uitgebreid de rest lezen liefssss
vind Provera werking veeel te lang duren !!! woensdag mijn laatste pil genomen ( 10dagen) nu nog niet ongi !! GRRRR
Even n kopie vanuit n ander topic waar ik ook schrijf. Straks een betere post vanaf m'n computer. X Hey meiden, heb heel slecht geslapen, veel wakker. Onrustig omdat vandaag m'n NOD is en ik zou testen. Dus 5 uur vannacht was ik t beu. Ik moest toch naar de wc, test erbij, hartstikke negatief... Dus alle dingen waar ik last van heb, zijn bijwerkingen. Ik wist t al door de test van donderdag, maar ik had toch nog n beetje hoop... Morgen het zh bellen en vragen wat nu. Stoppen met die bollen denk ik en dan hopelijk snel ongesteld worden. Dan maar ns verder praten met de gyn wat nu. Misschien dat ik ook maar ns om n samenlevingstest moet vragen. Waarom prikken enz als t zaad niet zou overleven? Ze doen dat alleen niet in ons zh. Ook vragen om n maand rust en misschien ook maar om de IUI daarna... Ik weet t nog niet. Ben toch wel teleurgesteld, had toch weer hoop gekregen, daar moet ik echt vanaf. Elke maand die hoop,iedere maand die stress en iedere maand de teleurstelling. Ik denk dat ik dus vandaag maar goed met m'n lief moet gaan bespreken wat we willen...
Wat balen eevie die hoop en teleurstelling is slopend .... een samenlevingstest is misschien best een goed idee !!! gewoon ff overleggen met de gyn .... weet iemand toevallig hoe lang het maximaal kan duren tot provera een menstruatie veroorzaakt ?? zit nu op dag 4 na de 10 daagse kuur ! ik word gek van dat gewacht .. 2 week geleden gehoord dat ik kan beginnen met puregon en pregnyl spuiten .. en tis niet dat k er om sta te springen er mee te beginnen maar wil nu gewoon weten hoe het voeld ! maak me er nu alleen mr druk om, terwijl het misschien mee valt ??? heeft iemand enig idee ? of moet ik anders de gyn bellen ? fijne zondag