Tja dat doen ze eigenlijk gewoon niet, maar misschien dat ik na ronde 5 vraag of we al kunnen beginnen met IUI. Test morgen voor de zekerheid, heb net de laatste bollen gebruikt, dus nu is het wachten op de duivels. Komt wel goed. Fijn dat je n mooi hartje zag, Labella! 20 weken al weer, Perilie, op de helft dus!! Goed zeg! Xx
goeiemorgen allemaal .. Hier is het spannend voor ons !!! Ik voel van alles en heb ook wel het idee dat ik wel eens zwanger kon zijn !! maar ik hoop er niet teveel op en verwacht ook gewoon de teleurstelling .. het besef dat het echt een keer raak zou zij is ver te zoeken , en lijkt te mooi om waar te zijn ! we wachten af .. ik mag donderdag testen , maar wacht tot zaterdag .. Ik heb o.a last van men (.)(.) heb een misselijk gevoel maar verwar het met honger ! ik eet snack ook wel wat meer . ik heb af en toe onverklaarbare steken in men buik of een soort van lage buikpijn ! herkent iemand van de zwangere dames deze kwaaltjes ??? mocht ik zwanger zijn dan morge 4 week ... ben er veel te veel mee bezig .. maar nog 5 daagjes dan weten we het !! Eevie , hoop stiekem dat het voor jou nog raak kan zijn !! andere meiden , heel veel plezier bij de echo !!
Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier. Ik ben afgelopen maand ook begonnen met Puregon en Pregnyl. Afgelopen donderdag had ik 2 eitjes van 15 en 18 mm dus mocht ik de pregnyl spuit zetten. Ik vond de behandeling opzich wel meevallen. Maar dat wachten...pfff. Afgelopen dagen steekjes in buik en moe en heel erg last van mijn darmen (veel lucht) en borrelen. Nu sinds vandaag ook krampjes af en toe in mijn onderbuik - heel lichte ongesteldheid krampjes. Hebben jullie dit ook allemaal?
hier vrijdag pregnyl gezet, ook borrelende darmen, veel lucht.. en steken in mijn buik. Gister de eisprong gevoeld, erge krampen, ik lag bijna dubbel van de pijn. oh en ik heb nu pijn in mijn borsten..
@t Wendy en Richard, is het ook de eerste keer voor jullie met Puregon en Pregnyl? Ik heb donderdagavond heel veel steken gevoeld een uur lang, zaterdag een opgezwolle buik (leek wel 4 maandan haha) en gisteren een keer een heel pijnlijke steek) Zou dus echt niet weten wanneer ik mijn eisprong heb gehad.
@pat, je krijgt binnen 34-36 uur je eisprong na het zetten van je pregnyl, hoe laat heb je hem gezet? ik heb mijn pregnyl om 23 uur gezet en had zondag om half 9 dus mijn eerste krampen.. dus bij mij was het van 33,5 uur dat ik echt wat voelde van de pregnyl... ik ben om 11 uur geinsemineerd.. dus precies 36 uur na de pregnyl... mijn eitje was 17,8 op donderdag en heb daarna nog 2x puregon gezet.. dus het moet toch bijna wel lukken?
@t wendy en Richard. Ik heb hem donderdag om 0000 uur gezet, dus verwacht dan rond zaterdag vroeg in de middag eisprong...maarja heb van mezelf tot aan 2 jaar terug altijd netjes eisprong en eitje gehad en toen had ik van die steekjes die ik donderdagavond rond een uurtje of 19:00 uur al had, dus voor ik de pregnyl spoot. Dus ga nu maar uit van een eisprong tussen donderdag vroeg in de avond tot zaterdag laat in de avond. Zaterdag begin van de avond had ik wel een mega gezwolle buik, maar niet echte steekjes deze had ik dus meer donderdag en gisteren (zondag). Wij hebben ook IUI, maar hebben besloten om de eerste 3 keer zelf te klussen, aangezien mijn vriend al een dochter heeft, als het in de eerste drie keer niet lukt gaan we het wel via insemenatie doen. Ik mocht toen de grootste 18mm was (donderdagochtend) geen puregon meer spuiten, maar kan me voorstellen dat de arts je nog 1 a 2 keer laat spuiten. Een eitje groeit gemiddeld 2 mm per dag en vanaf 18 mm (is tenminste bij ons in het ziekenhuis) een eitje rijp. Dus GEMIDDELD gezien zou je eitje 18,2 mm zijn tijdens de Pregnyl, volgens mij is dat wel GOED hoor , overigens kan je eitje door de pregnyl ook nog een groei speurt krijgen)... Maar tja of een poging lukt hang weer af van verschillende factoren (leeftijd, kwaliteit sperma etc. Volgens mij heb je over het algemeen 10 tot 20% kans op een zwangerschap, dus net zoveel als bij een stel waarbij alles goed zit en ze het op de natuurlijke weg proberen...
Hoi Pat , ik heb ook die steken vlak na de pregnyl gekregen. Ik heb op woensdagavond voor het laatst de puregon gezet en op donderdag bleek ik bij de fm een eitje van 17 mm te hebben. Ik mocht toen geen puregon meer toedienen en zaterdagochtend moest ik de pregnyl zetten. 3 uurna de pregnyl begonnen bij mij die steken; maar wat blijkt dat was ook mijn eisprong! Dat was te bevestigen door de echo's die ik in de eerste 12 weken heb gehad, mijn kindje was precies op de zaterdag een week rond. Dus ik heb helemaal geen pregnyl nodig gehad, mijn lichaam heeft het na de puregon zelf op gepakt....(maar goed dat we het op vrijdagavond al heel gezellig hadden gemaakt ) wie weet heeft jou ei ook vanzelf gesprongen?! 1988 mama; wanneer heb jij de pregnyl gezet? Het kan ook nog zijn dat je daarvan die zwang.kwaaltjes hebt. En hoeveel pregnyl heb je gezet? 5000EH zouden na 7 dagen uit je lichaam moeten zijn. Ik merkte zelf na zo'n 10 dagen na mijn eisprong dat ik zwanger was...alles rook sterker(kon chips en geroosterd brood opeens niet meer uitstaan, mijn urine veranderde van samenstelling en van geur... Overigens had ik in week 4t/m week 6 geen last van kwaaltjes, pas na week 6 begon dat. En t gekke was dat ik van de pregnyl wel meteen misselijk was en zere borsten had... Het blijft altijd gokken en onduidelijk tot je de uitslag van de test ziet. Succes meis, knap dat je zo lang kan wachten! Wat raar zijn die wachtweken he?! Zolang ben je er bijna elke dag mee bezig en nu kan je niet anders als 2 weken afwachten....
@ 1988 mama; Wat zou het toch fijn zijn als het wel raak is, meis!! Ik duim voor je, voor donderdag. @ Pat; Welkom. Het wachten is zwaar he? Ik vind dat serieus het heftigst van de hele mmm. @ Wendy; die klachten kunnen echt wel van de pregnyl komen. Je spuit toch HCG in he. @ Doortje; alle kwaaltjes die jij nu noemt had ik ook, een week na de sprong. Maar de test is toch echt spierwit... Komt door die verrekte bollen. Heb er vandaag ff geen zin in meiden; motivatie is echt tot een dieptepunt gezakt weer. Ben niet verdrietig hoor, maar heb gewoon nergens zin in!! xx
He Eevie, dat bedoel ik inderdaad. Door die stomme hormonen die wij helaas nodig hebben om een mooie wens in vervulling te laten gaan wordt je lichaam en dus jij voor de gek gehouden en weet je niet waar je aan toe bent. Kan je in het zkh niet vertellen dat er zoveel meiden " om je heen" al wel zwanger zijn door spuiten en dat je daarom graag verder wil met andere opties? Bij ons hadden ze na 3 rondes al verder gekeken... Had jij al wel een baarmoederfoto gehad? En jouw vriend zijn spulletje was ook helemaal top toch?
Ja m'n vriend is juist top (148 miljoen en ook goed van kwaliteit)!! Ongelooflijk dat niet 1 zwemmer die eicel vindt! We hebben afgesproken dat we daarom 6 maanden proberen, want het zou gewoon moeten lukken ook al heb ik zelf geen hoop daarop. Maar goed, na een jaar mmm is bij iedereen de motivatie ver te zieken denk ik! Ik heb geen foto gehad maar een kijkoperatie. In ons zh vinden ze een HSG niet betrouwbaar, dus doen ze n kijkoperatie. Was ook helemaal goed! Dus in principe.... Is nu alles zoals het moet zijn... X
Ben zwak geweest , en heb getest met kv2v5 . NEGATIEF !! lijkt mij wel duidelijk .. vriendlief erg optimistische , zolang je niet ongi word .. en misschien zaterdag dan nog eens testen .. ben bang dat het al wel genoeg zegt !
@t Doortje: Ik had dus donderdag begin van de avond enorm veel steken zo tussen 20:00 en 21:00 uur. Mijn spijkerbroek ging er helemaal krap van zitten. Om 0000 heb ik de pregnyl ingespoten. Het gekke was (sorry dat ik het zeggen moet: dat ik woensdags en donderdag vruchtbaar slijm had). Een dag na de pregnyl (dus vrijdag) helemaal niet, en zaterdag wel weer. En heb er nog een gezellig cadeautje bijgekregen: een blaasontsteking , zit nu aan speciale antibiotica. Ik ben nu wel een beetje bang: stel dat ik bevrucht ben, ziet de antibitica de vrucht dan niet als bacteri . Voel nu trouwens weer helemaal niets. Ben je inmiddels bevallen, of ben je nog zwanger? @t Eevie: ja, zeg dat wel. Voor jou moet het ook helemaal om gek van te worden zijn, las net bij jou dat alles nu goed moet zitten, lijkt me erg frusti.
Meiden ik reageerde hier nog af en toe maar heb niet het idee dat ik echt antwoorden op m,n vragen terug kan vinden, ik ga wat meer afstand van alle forums houden omdat ik weet hoe het voelde als er in topics zoals deze, een vrolijke zwangere gaat vertellen hoe de eco etc was ik baalde dan ook altijd en tuurlijk gunnen we het elkaar maar je hebt het meest aan lotgenoten op dit moment nog wel een tip waardoor ik weet dat het bij ons goedgekomen is: Positief blijven altijd met alles!! tuurlijk 1 dag in de put kan maar dan moet het de rest van de maand ook klaar zijn je word echt niet sneller zwanger van negatieve instellingen. en ik kan het weten na bijna 2 jaar lang tegenslagen dus blijf positief en haal uit elk negatief ding dan maar weer wat positiefs hoe moeilijk het ook is!! ik dacht zelfs oke klote niet zwanger! naja dan kunnen we wel wat langer sparen voor een nog mooier kamertje en nog 1 keer samen op vakantie ook nog ff elk weekend uitslapen, maakt het heus niet goed natuurlijk en is niet te vergelijken maar bij mij hielp dat wel wat! nou ik kom heus af en toe even lezen hier maar dus wat minder. liefs mij
Hi Meiden, Ik laat ook maar weer eens van me horen. Wel een beetje egoistisch want ik heb een aantal vragen en ik kan er nergens antwoord op vinden of krijgen.. Maar jullie zitten in hetzelfde schuitje Ik heb vandaag precies twee weken geleden pregnyl gezet. En dus 12 dagen geleden mijn eisprong gehad. Drie dagen na pregnyl had ik ineens beetje bloed verlies (oud bloed denk ik was bruinig van kleur) en bruine afscheiding. Na twee dagen hield dat helemaal op en tot op heden nog niets. Nu zeggen ze bij mij in het ziekenhuis dat je mag testen vanaf twee weken na pregnyl op zwangerschap. Maar ik durf eigenlijk niet zo goed.. Als ik namelijk test komt negen van de tien keer na twee minuten mijn menstruatie opgang Wel heb ik al een week lang ontzettend zere borsten en dan met name s avonds en slapen op mijn buik is vreselijk. Ze zijn ook zeker een cupmaat gegroeid. Nu doen ze altijd wel een beetje zeer en zijn wel een beetje opgezet als ik ongesteld moet worden, maar niet zo als nu. Er is ook nog niets te bekennen van menstruatie, behalve beetje buikpijn zo'n 5-6 keer per dag en met name bij traplopen. Normaal heb ik zeker 4 dagen al bruine afscheiding en nu nog niets. Kan het zijn dat het langer duurt voordat mijn menstruatie komt (vorige werd ik het al na 8 dagen met pregnyl)? Wanneer werden jullie ongesteld na pregnyl en wanneer hebben de zwangere dames onder ons positief getest en met welke symptomen? Ik ben het even helemaal kwijt Sorry voor mijn ego berichtje, maar ben zo onzeker wat te doen... lfs
hi loesje26 voor mij is het aankomende donderdag 14 dagen na pregnyl .. heb rondom pregnyl niks geen last gehad .. heb ook geen eisprong gevoeld , maar heb ook geen idee wat ik zou moeten voelen ... verder heb ik ook hele zere boobs ook heel vol , en ben met vlagen misselijk ! ik heb vanochtend getest en was heel negatief .. ook veel te vroeg getest , maar ik kan echt niet tegen die onzekerheid ... Nu ben ik er ook niet happy onder , maar goed ... als ik jou was zou ik toch ff testen , dan weet je waar je aan toe bent ! toch ??
Hi 1988 mama, Wat heeft het ziekenhuis tegen jou gezegd wanneer je mocht testen? 14 dagen na pregnyl of 14 dagen na eisprong (die heb ik wel gevoeld trouwens..) Tja en die negatieve test die wil ik echt niet zien. Ik heb zo'n goede hoop nu. Alles is anders dan als ik ongesteld moet worden maar wil mezelf ook niet nu al blij maken... En mensen maar zeggen, je moet er niet zo mee bezig zijn.. Pfff voor jou ook spannend nog 2 dagen wachten... Lopen we wel gelijk op, dus wel fijn om iemand te hebben die in hetzelfde schuitje zit! Maar wanneer is nu je NOD na pregnyl 14 dagen na pregnyl of 14 dagen na eisprong? volgens mij de tweede keer dat ik het vraag.. lfs
Mijn Gyn zei dat ik 2 weken nadat ik pregnyl gezet heb mag testen .. dus 14 dagen na die spuit ... Ik heb dus 2 dagen te vroeg getest en negatief .... ook was bruin gespot vandaag ! hier ook nog geen ongi te bekennen ... ik wacht nu zowieso tot zaterdag met testen ... of tot men ongi komt .. durf er niet meer vanuit te gaan dat ik zwanger ben .. meid testen ! kom uit die onzekerheid !! anders word je gek ! net als ik !!!! trek dit alles zooo slecht
Hmmm nou dan ga ik morgen toch maar een test halen want mijn fert verpleegkundige had het ook over twee weken. als ik niet ongesteld wordt vannacht wagen we het er maar op! Ik wordt al gek en heb alles al opgezocht op het forum, alle kwaaltje en klachten Je hoort wanneer ik getest heb Jij ook succes met wachten! lfs