Hey meiden, Vandaag voor de 4e keer gespoten. Het viel wel weer mee. Wordt er steeds handiger in! Moet zeggen dat het erna toch wel even zeer deed. Waarschijnlijk door de vloeistof die zich versreidde. Het prikken zelf doet niet echt pijn. Beetje vervelend, maar meer ook niet. Heb vandaag ook te horen gekregen dat een vriendinnetje zwanger is. Heb het er toch wel moeilijk mee.... Verder zijn wij de enige bij de rest van onze vrienden, die met kinderen bezig zijn. Iedereen is wel lief voor ons, maar kan onze gevoelens natuurlijk niet helemaal indenken... Ben vandaag echt verdrietig geweest. Ben nog steeds wel een beetje lamgeslagen ofzo. @ Doortje; ik weet precies wat je voelt!! Ik snap dat ze heel blij is en ik ben ook blij voor haar. Maar dat maakt de pijn niet minder... Ik heb trouwens ook last van overgewicht. Als ik het goed heb, dan heeft dat ook wel weer met de PCOS te maken. Het is voor mij in ieder geval een stuk moeilijker om af te vallen, dan voor anderen. NIet dat ik niet wil, maar het lukt me gewoon niet. Zolang ik nog niet in de regio obesitas zit, vind ik het prima. Ik val niet af, maar ik kom ook zeker niet aan. Ik ben persoonlijk ook nooit zo voor bepaalde diƫten. Het vervelende is namelijk dat zodra je weer normaal gaat eten, je gewoon weer aan komt. Het is altijd het proberen waard, maar voor het effect op de lange termijn..... @ Stillhope: fijn dat je de eerste gehad hebt. Jij spuit met een pen, als ik het goed lees? Ik heb echt een spuitje. Het is maar een klein ding, dus dat valt mee. @ Peilie: ik moet vrijdag ook voor een echo. Nu maar hopen dat het voor ons allebei positief is!! Hoe is het met de rest? xx
@ Doortje Ik las je stukje over afvallen en PCOS. Het gekke is ik heb PCOS en helemaal geen aanverwante symptomen. Geen overbeharing, geen overgewicht (weeg 65 kilo bij een lengte van 170cm, BMI 23), wel meer last van mijn huid en eigenlijk alleen geen eisprong en menstruatie. Voordat ik met Clomid begon en bij de gyn liep heb ik wel een halfjaar lang koolhydraat vrij gegeten en met tijden en wijlen nog steeds wel, maar nu even niet omdat ik toch het idee heb dat ik voedingstoffen te kort kom als ik geen koolhydraten eet en dat kan ook niet goed zijn als je zwanger wilt worden. Ik weet niet hoeveel je te zwaar bent en of je zelf denkt dat het daar aan ligt dat je niet zwanger wordt, maar mij lijkt gewoon gezond en gevarieerd eten het beste. Afvallen kan na de zwangerschap altijd nog Ik merk wel dat ik met Clomid makkelijker aan kom dan zonder, en ben dan ook erg benieuwd hoe het met puregon gaat zijn! Ik zie trouwens dat sommige meiden pas op dag 30 een mooi ei hebben, dat duurt lang, dan nog twee weken wachten, dan heb je een mega cyclus!! Ik vind mijn 35 dagen met Clomid al lang...
@ eevie ik snao je gevoel is ook heel dubbel je gunt het diegene wel maar zelf wil je ook zo graag en ik merk ook dat mensen om me heen zoals kennisen er simpel over praten en zeggen je bent nog jong etc maar dat maakt het niet minder erg en daardoor worden de behandelingen ook niet leuker ofzo. nou meid het mooie is het komt ooit goed met ons allemaal ze kunnen zoveel.. (weet wel dat het niet helpt maar we moeten positief blijven haha) @ doortje ik heb er geen verstand van ik ben zelf best dun maar wat ik wel weet is dat sommige zeggen dat het dan moeilijker gaat maar aan de andere kant kijk hoeveel vollere mensen zwanger zijn en zwanger zijn geweest ik vind het voor de mensen die zwaarder zijn een nare opmerking omdat ze dan doen alsof je pcos daardoor komt maar er zijn zoveel meiden die pcos hebben en in het ziekenhuis verzinnen ze dan een reden. tuurlijk is het mooi als je een goed gemiddeld gewicht hebt maar het belangrijkste is dat je gezond eet en nu eten wij mischien hetzelfde precies maar jij komt aan en ik val af bewijze van ,dus dat is ook je bouw en daarbij komt dat ik me niet te druk zal maken dit hele gedoe levert al genoeg stres op dus als er ook nog een dieet bij moet...pff ik snap je wel hoor maar zou niet te streng zijn voor jezelf! @ guusje hoe was het bij de gyn? @ loesje wanneer krijg jij puregon? ik merkte ook met clomid dat ik aankwam met puregon heb ik dat niet. ik ga weer aan het werk ideaal aan huis werken kan ik af en toe even hier kijken liefsss!
Hey meiden, Ik wou even zeggen dat we weer mogen beginnen. Ik heb vanmorgen de eerste Primolut geslikt, dus ik denk dat met ongeveer 2 weken de eerste spuit er weer ingaat.
Hoi Eevie: ik spuit met een speciale puregon pen, dat is enorm makkelijk. Je kan dan het uiteinde op 50E draaien en dan de spuit zetten het uiteinde indrukken en dan zit het erin. Dat is superfijn. Wat voor soort spuitje heb jij dan? Als ik weer hoorde dat er iemand zwanger was/is dan was ik altijd blij voor hun maar thuis kwamen de tranen altijd. Dit was niet alleen bij mij maar ook mijn vriend had er wel moeite mee, maar ja er was ook niks mis met hem dus dat was toch anders vond ik altijd. Doortje: ik kan er ook niet helemaal over mee praten. Ik heb PCO maar heb eigenlijk geen een van de symptomen die beschreven staan. Mijn nichtje en collega zijn beiden zeer stevig en hebben beiden een kleine, dus ik vind die reden van afvallen echt onzin. Het blijft wel overeind dat als je al wat gezetter bent en dan zwanger raakt er ook nog eens 10-15 kg bij komt of bij sommigen nog meer dus kan me dan wel voorstellen dat ze het advies geven, maar houd moed ken er veel die met veel overgewicht toch zwanger zijn geworden. Guusje: wat fijn dat je weer mag beginnen. Hier alles nog rustig, in afwachting van echo van vrijdag. Groetjes
ey ladies, zo te lezen zijn we nu allemaal aan de prik Ik spuit idd ook met de puregon pen, ideaal. Alleen ben ik nou gek of staat er geen streepje voor 87,5 EH op?! Ik moest vanaf maandag gaan 87,5 EH spuiten, maar dat kan helemaal niet met mijn pen dan maar ietsjes meer.... Ik ken zelf ook genoeg zware (en dan bedoel ik hele zware en dat ben ik niet) meiden die zelfs al meerdere kids hebben, dus er is geen touw aan vast te knopen. Eigenijk doe ik liever ook geen crash dieet en blijf ik gewoon gezond, gevarieerd en met mate eten, maar dat stomme resultaat blijft uit!!!! Maar goed, niemand van jullie dus iets gehoord over dat speciale dieet voor pcos, jammer. Maar even verder struinen op internet. Perilie; wat jij zegt heb ik ook. Beiden kunnen we er verdrietig om zijn, maar omdat ik degene ben waar het niet werkt, voel ik me extra klote. Wat apart dat jij pco hebt zonder die andere symptonen, wist niet dat dat ook kon.... Eevie; al een beetje bijgekomen van "de klap" van gisteren? Is zij een hele close vriendin van je? Hopelijk kunnen wij ook snel zo'n leuke mededeling aan iedereen doen. Truste allemaal en tot snel weer! Liefs
Hey, zo'n pen is wel handig! Ik heb gewoon hele kleine spuitjes met kleine naaldjes die ik erop moet zetten. Ik moet eerst met n grote naald steriel water opzuigen en in n andere ampul spuiten. Daar zit n tablet met hormonen in, die meteen oplost. Dat moet ik dan ook weer opzuigen. Dan zet ik de kleine naald erop en daar spuit ik dan mee. Moet dus elke x n nieuwe ampul gebruiken, en steeds n nieuwe ampul met steriel water breken enz. Ben n echte alchemist aan t worden!! Ben wel bekomen van gisteren, voor zover t kan. Heb vandaag wel veel gehuild, maar dat zal ook door de hormonen komen. Kreeg alleen vanavond wel te horen dat nóg n vriendin zwanger is... Net op de valreep voordat ze n kijkoperatie zou krijgen en echt de molen in zou gaan... Superfijn voor ze, gun t ze en ben nu niet zo verdrietig. We zaten samen in de mmm-schuit, dus het voelt anders... Dacht vanmiddag al dat ze zwanger zou zijn, dat klopt dus ook. Was n gevoel. Vraag me af of wij ooit met zulk nieuws gaan komen. Slaap lekker. X
Hey ladies, Ik hoorde gisteren van die vriendin over het dieet van dr. Frank? (Slank met dr. Frank?? wat een slechte naam voor een boek, maar goed). Zij zei dat dit op basis van weinig koolhydraten is en dat dit erg goed schijnt te werken. Nou hadden we het daar in dit topic ook al over... Ik weet het niet... Ik schreef al dat ik tegen diƫten ben, maar aan de andere kant zou ik ook graag afvallen. Ik heb een BMI van 29.8, dus echt net op de rand. Ik mag niet aankomen, want dan is het zwaar overgewicht, nu is het nog gewoon overgewicht. Ik heb het idee dat ik toch wat aankom van de hormonen, terwijl ik dat niet op de weegschaal zie. Misschien toch de moeite van het proberen waard? xx
@ Eevie, ik weet dat mijn vriendin ook dat dieet van dr. Frank doet. En zij is inmiddels alweer minstens 20 kilo kwijt.
Precies en zulke ervaringen lees ik meer!! Het is dan toch wel verleidelijk om er aan te beginnen he?! Ik twijfel heel erg, maar heb een collega die volgende week terug komt vakantie, zij is ook zo'n 15 kilo kwijt. Ga haar bevindingen maar eens vragen en wie weet het boek lenen. Maar voorlopig nog even niet..... was nml vanochtend weer bij de gyn en waar maandag alles was verdwenen, zat er nu plots een eitje rond de 17 mm!! Of die had zich verstopt maandag of er is iets opeens heel hard gaan werken Maar goed, dat maakt het dus dat ik zaterdagochtend de pregnyl moet gaan zetten en zondag aan de klus. Mochten we het geluk hebben dat het dan meteen raak is, ga ik uiteraard niet dr franken Was helemaal verbaasd, want had nml een grote teleurstelling verwacht!! Ik kreeg van de gynaecoloog voor zondag het "vrij-advies". Weet iemand hoe lang na de pregnyl het eitje ook daadwerkelijk springt? Kunnen we niet beter gewoon en zaterdag en zondag aan de slag? Of is dat dan weer slecht voor het zaad
O ja nog een vraagje Kan het kloppen dat ik nu niet meer de puregon moet spuiten, omdat ik zaterdagochtend de pregnyl moet zetten? Toen ik nml vroeg aan de assistente of ik vanavond of morgen ook de puregon moet moet toedienen, zei ze heel aarzelend; mmmm nee volgens mij niet, nee. En nou ben ik daar dus niet helemaal zeker van. Kan er ook niets over op het internet vinden.
Ik denk dat je door moet spuiten... Dan groeit de follikel nog door en dan heb je zaterdag die pregnyl. Zo heb ik het begrepen. Wel fijn dat het nu toch al kan, meis!! Jij zit in dezelfde fase als ik; spuiten, pregnyl en er zelf voor gaan!! Spannend hoor, hopelijk lukt het!! Ik ga morgen toch ns kijken naar dat boek. Ben altijd sceptisch, omdat het afvallen zo langzaam gaat en het er ook wel weer aan komt... Maar ja, soms is de drang om af te vallen toch wel groot... Ik zou graag 10 kilo afvallen, dat is toch best veel!! Heb wel wat spanning voor morgen; fm... Ga er eigenlijk al vanuit dat het niets is en dat ik maandag terug moet komen. We zien t wel!! Slaap lekker! X
hey meiden ik heb even weer bijgelezen we hebben volgens mij bijna allemaal hetzelfde ik heb inderdaad ook die puregon pen en ook 50m en dan inderdaad de pregnyl. over pcos ik heb ook niks wat in het rijtje staat (wel had ik altijd veel haar scheer m,n armen zelfs enz maar dat doe ik altijd al maar blijkt dus wel van pcos te kunnen komen overbeharingklingt zo mannelijk) en ik moest trouwens de puregon elke ochtend spuiten en dan de dag van de meting mocht ik geen puregon gezet hebben dus eerst heen en kijken en dan zeiden hun of ik nog even verder moest en zette ik m zodra ik thuis kwam en maar goed ook want anders konden ze mij laatst de pregnyl niet zetten maar omdat ik die dag nog niet geprikt had kon het wel. Doortje na de pregnyl springt je eitje ongeveer 36 tot 40 uur later maar kan altijd later of eerder gebeuren wat wij doen is: eigenlijk het liefst de dag voor pregnyl sex zodat de dag erna van de pregnyl het zaad vers is zeg maar anders is het voor niks geloof dat het zaad niet langer dan 2 dagen oud mag zijn ivm veel levende zaadjes en dan doen wij de dag van de pregnyl het en de dag erna (de belangrijkste dag) en die dag daarna ook nog(omdat je eitje 24 na sprong nog bevrucht kan worden). 4 dagen dus dit hoeft niet ze zeggen om de dag is ook goed maar ik heb echt zoiets de hele maand maar 1 kans dus heb ik het 4 dagen wel even voor over haha nu hoef ik een week niet meer hoor nee dat is overdreven maar na 3 dagen achter elkaar hebben we beiden zoiets pfff ok nog 1 x dan en dan even klaar hoor hahaa nou ik zou zeggen Klusze ik heb m,n nod aankomende dinsdag over een week al ! gaat best snel ! hopen wachten hopen en wachten nu. liefsss!!
Ik spuit 's avonds dus misschien maakt dat ook verschil voor de pregnyl? Als ik het goed heb springt t eitje binnen 24 tot 48 uur na de pregnyl. Ik zou er ook iedere dag voor gaan, haha!! Ik ben wat ronder en heb n onregelmatige cyclus, maar niet meer haar zeg maar. Hihi, wat n vreemde dingen komen er soms voorbij hier!! Tijd dat ik m'n bed in duik! X
Eevie; wat spannend! Wat jij zegt had ik ook, zonder verwachtingen er heen en dan kan het alleen maar mee vallen toch?! Is dit je tweede fm? Hopelijk ga je er straks net zo blij weg, als dat ik dat gister deed. Succes! Labella; Wat een spannende periode voor jullie! Al het idee dat je iets voelt/merkt? Je hebt gelijk we kunnen ons zelf beter wat meer kansen geven en niet afwachten. Jeetje we zulken het idd wel zat zijn na maandag haha Ga straks toch nog maar even met de gyn bellen, of ik toch niet had moeten spuiten gister. Het heeft me de hele dag bezig gehouden t zal de hele cyclus maar verpesten Bovendien weet ik niet eens wat ik moet doen na zondag over 2 weken. Daar hebben ze helemaal niets over gezegd.... Ook maar even na vragen, ze zullen wel denken hihi!! Hebben ze bij jullie daar iets over gezegd Labella? Moet jij gewoon na 2 weken terug komen, of zelf testen of of? Fijne dag allemaal! Liefs
haha inderdaad komen hier rare dingen voorbij helaas haha.. ik werd trouwens gewoon helemaal niet meer ongesteld dus gestopt met de pil en 7 maanden later nog geen druppel en de dokter me maar wegsturen steeds , maar de arts bij de fa zei al de kans is groot dat ik nooit meer ongesteld word tenzei je lichaam herstelt na de zwangerschap maar dat is niet een hele grote kans. nouja haal ik het voordeel er maar uit we kunnen dan niet zo zwanger worden dus hoeven we nooit geen pil spriraal etc te gebruiken nou ik ben aan het werk bahhh nog even en dan weeekend! liefss
Helaas niets te zien, had ook niet anders verwacht. Zit pas op dag 9, dus veel te vroeg!! Doortje, moet je blijven spuiten? Ik ga nu lekker m'n nagels laten doen, heerlijk! X
Owww ideaal zeg! Klinkt idd niet heel erg leuk, maar als je dan met een beetje hulp alsnog zwanger kan worden heb je verder helemaal nooit meer zorgen om tampons enz. Bij mij was het ook heel bizar, vorig jaar november gestopt met de pil en werd toen 5 x achter elkaar ongesteld. Een week wel en dan een week weer niet en dan begon het weer. Misschien hadden we daar wel gebruik van moeten maken, maar omdat ik in december geopereerd zou worden en dus verdoving zou krijgen, willen we niet meteen aan de bak Maar vervolgens werd ik dus pas weer 3 maanden later eens ongesteld, maar volgens mijn gyn is dat geen echte ongesteldheid. Mijn baarmoederslijmvlies is altijd erg dik en dat moest gewoon geloosd worden. Gelukkig stuurde mijn huisarts me ook snel door, mede door mijn klachten. Als ik dan af en toe lees, dat iedereen maar geduld moet hebben en pas na een jaar of anderhalf jaar door mogen, pfff dan heb ik maar mazzel. Werkze nog even! Voor mij is het weekend gelukkig al begonnen en fanatiek dat ik ben, nu alweer terug uit de sportschool! Dus nu is het pas echt weekend Eevie, wat balen meis! Mag je de dosis al wel iets gaan ophogen? Jij hebt ook al weekend, zo te lezen. Lekker je laten verwennen! Ik heb nog wel even gebeld, maar het is goed zo. Morgen pregnyl en das alles. De puregon werkt nog wat langer door, dus dat moet goed komen. Zie wel een beetje op tegen de naald van de pregnyl, die is echt een stuk groter dan bij de puregon pen Meiden, fijn weekend!
Doortje, is die zo groot ja? Die van mij zijn allemaal t zelfde, ongeveer 1 cm. Is wel te doen. Fijn weekend vast. X
Ja of het is alleen het hoesje er om heen wat zo groot is, maar denk dat ie niet voor niks zo groot is... Die van de puregon zijn ook zo'n 1 cm bij mij, maar deze is misschien wel 2 x zo groot. Ach het is gelukkig maar een keer per cyclus en wie weet met wat geluk, voorlopig de enige