Ik slaap zoooo slecht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamavanmimi, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Vast wel herkenbaar, maar wat doe je ertegen. Elke nacht ben ik elk uur wel wakker, en vaak ben ik dan ook meteen een half uur/ 3 kwartier wakker omdat ik dan ook niet meer in slaap kan komen weer.....:(
    Iemand tips, wat kan ik hier nou tegen doen? Mijn dagen duren zo veel te lang.... en voor mijn dochter ook niet fijn als ik alleen maar lam op de bank hang (voor mij wel hoor, zwanger zijnde, maar ik hou liever mijn dochter bezig, dan is zij ook wat vrolijker!!!)

Wie heeft de gouden tip??!!

2. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Hier hetzelfde! Ik lees even mee:)

3. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook! Echt om de haverklap wakker...

4. Seth

Seth Niet meer actief

nee... geen tips...

merk alleen als ik hier juist later naar bed ga... ik beter slaap.... terwijl ik dus al vroeg in de avond instort... maar als ik me daaraan toegeef, is de nacht drama...

5. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Daar sluit ik me bij aan (23 weken zwanger). Ik slaap beter als ik wat later naar bed ga, of als ik overdag vrij actief ben geweest. Ook helpt een voedingskussen, als je tenminste niet kan slapen omdat je pijn in je rug hebt en/of een klein kussentje onder je buik. En de laatste tip: niet over babystuff praten vlak voordat je gaat slapen, daar ga ik in ieder geval van piekeren waardoor ik niet in slaap kan komen. Succes!!

Liefs Rus05

6. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Check de tijd... ook op zoek naar de gouden tip!

7. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle
    hier ook al vanaf week 30 hetzelfde, veel wakker snachts enzo , ik probeer dan wel smiddags een uurtje te rusten en verder gaat alles gewoon door, me kids die naar school moeten en daarna gewoon thuis zijn, de huishouding alles noem maar op, ik probeer gewoon zo veel mogelijk te doen zodat ik savonds flink moe ben , maar eerlijk gezegd , helpt niet veel hahaha, misschien zijn het allemaal de hormonen, naast slecht slapen is het ook nog zo dat de uren die je dan wel slaapt, ik heel erg droom.....Soms helpt bij mij wel een hete douche voor het slapen gaan, ff lekker ontspannen

8. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Heb hier eigenlijk weinig last van slaaptekort, meer last van tekort tijd om te slapen haha. Maar op doordeweekse dagen ga ik niet supervroeg naar bed, lig meestal tussen half 11 en 11 uur. Bij mij helpt het om savonds al wat rustiger te doen, dus laatste uurtje iig tv kijken ofzo, niet huishouden of voor baby aan de gang. Dan douche ik altijd nadat ik mijn kleding voor de volgende dag voor werk klaar heb gelegd, hoef ik daar okk niet meer over na te denken. Als ik dan in bed lig ben ik al heel ontspannen en lees ik nog kwartiertje/half uurtje boekje en dqn slaap ik. Moet er wel iederen nacht een x uit om te plassen, maar dat had ik altijd al. Als ik dan weer lig slaap ik vaak snel weer, als dat niet zo is ga ik rustig liggen met het idee dat ik dan ook wel uitrust. Ik heb wel een tijdje gehad dat baby dan heel duk werd in mijn buik waardoor ik niet kon slapen, maar stiekem vond ikdat wel speciaal. Even 10 min met hem "spelen" en we konden allebei weer slapen. En als laatste, ik heb vroeger voor mijn zwangershap een tikd gehad dat ik vaak slecht sliep. Dan ging ik naar bed met het idee, ojee dat wordt vast weee een rotnacht, je raadt het al, dan werd dat het ook. Zelfde als dat je wakker wordt en denkt, grrr nu ben ik weer wakker, kan vast niet meer slapen, dan lukt dat ook iet.m mijn tips dus: al rustig worden voor je gaat slapen, lekker even douchen en wat lezen en gaan slapen met het idee dat je sowieso uitrust! Succes ermee :)

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij gaan half 11-11 uur te bed en dan ben ik zo weg moet ik zeggen maar niet voor lang.....moet er vervolgens zeker 2 keer uit om te plassen en dan is in slaap komen wel een probleem en dan ben je bijna in slaap gaat de wekker van vriendlief....overdag heb ik nooit kunnen slapen. Verlang zo naar lekker slapen maar vrees dat het nog wel even kan duren voordat ik weer eens een goeie nacht maak ;)

10. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ik kijk dan tv op bed. Ook als ik 's nachts wakker wordt en niet meer in slaap kom, zet ik een dvd op (E.R. momenteel)
    Mijn man slaapt toch overal doorheen (zolang ik het niet te hard zet) en denk maar zo, ik ga mezelf niet pijnigen door te wollen en draaien en steeds op de klok te kijken omdat ik MOET slapen.
    Nee hoor, als mijn lichaam maar rust. Dan maar tv kijken;)

11. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Nou jullie raden het nooit....

Na een goed gesprek met manlief vanmorgen (hij slaapt ook zo ontzettend slecht vanwege allerlei spanningen) ben ik er wel achter waarom ik zo slecht slaap...
    Hij droomt veel en is dan echt heel boos in zijn dromen, dat hoor ik aan zijn ademhaling. Hij gaat dan echt heel boos liggen kreunen en daar wordt ik nou wakker van.... En daarbij mijn kleintje ook, want ineens is het dan weer heel druk in de buik en gaat het alle kanten op! En daardoor ben ik zo weer een half uur wakker:)
    Jullie hebben er niks aan, geen gouden tip iod, maar mijn mysterie is opgelost, nou nog bedenken wat we eraan kunnen doen......;)

12. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Hier ook heel veel last van gehad.. gaat zelf weer over..
    Ik slaap nu sinds een paar nachten weer een paar uur achter elkaar door en kom dan ook makkelijker weer in slaap.

13. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    ik slaap ook barslecht..
    maar heb er nu wat op gevonden..
    later op bed gaan zo lang mogelijk rekken iniedergeval.. (wel errug lastig)
    en dan maak ik een warmwaterzak en die leg ik in mijn rug en kussen onder mijn buik.. dan kan ik lekker ontspannen en word zelfs nog maar 1 keer per nacht wakker..
    misschien helpt t ook voor jullie!

14. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    ik gebruik op advies van de verloskundige als ik niet geijk weer in slaap van dormiplant bij mij helpt het.

15. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik slaap ook slecht maar dat deed ik ook al voordat ik zwanger werd. Daarom heb ik al ruim een jaar acupunctuur om beter te slapen. Inslapen ging altijd goed maar rond 2.00 uur werd ik wakker om te plassen en daarna sliep ik niet meer. De acupunctuur zorgt er bij mij voor dat ik, met volle blaas, gewoon doorslaap rond 2.00 uur. Nu ik zwanger ben moet ik er wel vaker uit en slaap ik ook weer wat slechter maar ik heb er veel baat bij. Zeg wel even tegen de acupuncturist dat je zwanger bent want dan mag zij/hij bepaalde plaatsen niet aanprikken.
    Helpt bij mij ook tegen zuuraanvallen.

Deel Deze Pagina