pffff, namen bedenken!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Etspaghet, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij hebben de eerste keer meer moeite gehad met de meisjes naam dan nu :)
    De eerste is vernoemd naar mijn schoonmoeder, (de 2e naam dan), zij is overleden en was echt zoooo'n leuk mens, dat ik eigenlijk met het idee kwam en mijn man daar even aan moest wennen :)
    Het meisje waar ik nu zwanger van ben krijgt als 2e naam de naam van mijn moeder, gewoon omdat ik weet dat ze het zo leuk zou vinden, en omdat ik en mijn man mijn moeder een leuk mens vinden :) De eerste naam waren we tot onze verrassing zo uit deze keer, terwijl we bij de eerste nog in de laatste week aan het dubben waren!

2. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hier was het ook niet gemakkelijk. Een jongennaam wisten we al voordat ik zwanger was. Meisjesnaam was veel moeilijker. Toen bij een echo bleek dat we een meid kregen zijn we serieus aan de slag gegaan met haar naam. Alles wat ik mooi vond, vind mijn vriend niks. Met tegenzin een namenboek gepakt, maar na de eerste drie bladzijdes met Agnes, Agneta's en Agaten was ik daar al snel klaar mee.

Op internet gaan zoeken en alle top 10 namen vond ik leuk. Alleen het idee dat ons kind in de klas isa 3 of Sophie 4 ging heten vond ik persoonlijk een beetje een afknapper. En toen...zaten we samen tv te kijken en daar kwam DE naam voorbij. We keken elkaar aan en wisten het: zo gaat ze heten. Overigens echt een halleluja moment, want ik begon me al behoorlijk zorgen te maken.

3. Paddington

Paddington Niet meer actief

wij vonden het ook erg moeilijk bij me zoontje een meisje naam hadden we al maar een jongens naam kwamen we niet echt uit maar voor de 2de waren we er zo uit hopelijk komen jullie er allemaal uit voor een mooie naam voor jullie wondertjes

4. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wij hadden juist dat we een aantal jongensnamen hadden en kwamen niet echt uit een meisjesnaam gelukkig hebben we nu inmiddels een keuze kunnen maken die al best lang vast staat!

5. Steluta

Steluta Actief lid

25 jun 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha ja hier was het ook best lastig. we hebben sowieso gewacht tot na de 20-weken echo zodat we maar 1 naam hoefden verzinnen..
    eerst hele discussie gehad over wel of niet vernoemen. vriend wild beeb naar zichzelf vernoemen, ik voelde daar helemaal niets voor. toen kwam hij met de naam van zijn vader, maar dat vind ik ook echt geen mooie naam. daarop kreeg ik stempel dat ik 'moeilijk deed' terwijl hij ook al minstens 10 van mijn suggesties van de hand had gedaan. en ook gerust zei 'een naam die met een S begint dat wil ik niet' waarmee er tig tegelijk onmogelijk werden (en het waarom daarvan snap ik nog altijd niet, maar goed).
    Wij deden om de beurt suggesties die dan telkens werden afgewezen, uiteindelijk ging mijn vriend lijstjes met namen oplezen en was er 1 bij waarvan we allebei zeiden ja, die is leuk. Dus zo zijn we er toch nog uit gekomen!

6. Etspaghet

Etspaghet Actief lid

21 sep 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoera! Ik heb gisteren een naam voorgedragen waarbij hij een goedkeurend knikje gaf! Het is wel een wat populaire naam tegenwoordig kwam ik achter, maarja kan niet alles hebben :p Hij moest er nog wel een nachtje over slapen, dus ik vraag het vanavond weer ;)
    Ben nu 14 weken zwanger en mijn gevoel neigt steeds sterker naar een jongetje en met een naam is het gewoon veel leuker fantaseren over de toekomst vind ik.
    Dus hoop dat we er binnenkort over eens zijn haha!
    Ik heb ook al eens een jongensnaam pas na 2 dagen afgekeurd dus hoop niet dat hij mij dat nu flikt :p

Deel Deze Pagina