ik heb een brabantse vriendin die na en naar altijd verwisselt das zo raar lezen, zeker voor zo'n taalpurist als ik oja en ze hebben het altijd over "hun eigen" in plaats van "zichzelf"
Oh maar dat is niet Brabants hoor, dat doen heel veel mensen tegenwoordig... En dalijk en vort (ofzo) en een bekske koffie
hoor ook vaak zat mensen die leggen en liggen door elkaar halen, of kennen / kunnen en zelf doe ik dat met dan/ als.
zo heb ik altijd met mijn lief de discussie Ik zeg ik woon in die flat hij roept neee ik woon in dat flat vind dat zooooo stom staan maar volgends mij is die de juiste en antwoordt op jou vraag je woont in die straat
jij hebt het ook goed hoor! als ik zoiets hoor wat je vriend zegt, gaan bij mij mijn nekharen overeind staan (klinkt voor geen meter)
hahahaaa echt he! Tis gwoon een Nerd en dan moet tie pipo z'n gelijk halen he zal hem dit is laten lezen vanavond
Mmm ik twijfel... Wij wonen namelijk AAN 'Het Kasteel' (de straatnaam), of OP Het Kasteel nummer ... Dus ligt eraan hoe ik het zeg. Niet IN Het Kasteel, zou wel leuk zijn haha!
Onze straatnaam eidingd met hof...... Verder hebben we hier in friesland een straat dat heet nummer. Wat moet er dan voor?
Welk mafkees heeft dat nou weer in een lollige bui bedacht... Als je daar woont en je moet telefonisch je adres doorgeven aan een telefoniste, dat gaat toch nooit goed? Haha.... "En uw adres?" "Nummer 10." "Welke straat..?" "Nummer" "10 Ja... maar de straatnaam?"
Hahahahha zodoende weet ik het ook. Ik moest daar een kaartje heen doen omdat er familie woonde, alleen wist het adres niet. Nu heb ik 20 min met mijn vader aan de telefoon gezeten te discuseren dat ik toch echt een straatnaam moest hebben. Uiteindelijk is het kwartje gevallen.
Mijn straat heet Grote Kamp. Ik zeg altijd wel dat ik op Grote Kamp woon.. Bij mijn ouders woonde in op het Boris Pasternak-erf. Bij allebei kan 'in' niet echt, vind ik.