(extreem) gevoelig voor harde geluiden?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kar76, 21 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hoi,

Ik vroeg me af of dit 'normaal' is of dat we Sverre moeten laten onderzoeken.
    Hij is echt extreem gevoelig voor (harde) geluiden. Hij raakt dan half in paniek, gaat ook trillen etc. Als hij eenmaal weet wat het is, een grasmaaier bijvoorbeeld, wil hij wel gaan kijken en is hij wel gefascineerd. Maar hij schrikt zich dus kapot elke keer. Van de week was m'n vriend boven aan het timmeren, niet eens hard, en dan laat Sverre dus meteen alles uit zijn handen vallen, komt met grote ogen naar me toe gerend en trillend bij me staan. :( Ik vind het zo zielig. :(

Hij roept ook uit zichzelf al 'doet niets' als hij een grasmaaier of andere 'herriemaker' ziet (dat woord gebruikt hij als hij de echte naam voor een herrie makend apparaat even niet weet :D). Hij laat zich ook wel snel gerust stellen.

Maar het is dus die eerste schrik. Is dat gewoon peuterangst? Of moeten we zijn oortjes eens laten testen? Hij heeft in zijn eerste jaar 4 keer een oorontsteking (& antibiotica) gehad, maar ik zou denken dat zijn gehoor daar juist minder goed van zou worden..

2. randi

randi Niet meer actief

moet je geen zorgen ommaken is gewoon peuterangst, die fase gaat over. ons tia hier heeft er ook last van en durf er geld opzetten dat ons nina binnen een 3talweken er ook last ga van hebben. dat is nl de tijd dat zij altijd later is dan haar zus :)

3. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik word gek van die angsten! Buiten boren en ander gereedschap, is ze als de dood voor de mixer ( erg handig als je fruit wilt maken voor een baby...)

en dan alle andere angsten: brommers, kapper, fotograaf, tandarts (oke, dat mag ;)) radiografische auto's ( pappa's hobby)

Dus blijkbaar is er niks mis met je ventje, maar is het heel normaal..

4. randi

randi Niet meer actief

zo heeft tia vanaf deze week de angst om in bad te gaan zitten :( echt ni simpel om ze te wassen, heel veel tieren en eruit willen kruipen met als gevolg mama nat, badkamer onder water en 2 gefrustreerde mensen dus voor mij mag die fase héél snel voorbij gaan

5. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh gelukkig, ik maakte me al zorgen.. :D Nu maar hopen dat die fase snel voorbij is inderdaad. Ik vind het vooral voor hem zo sneu. Door alles goed voor te bereiden (mama gaat nu even herrie maken, let op!) lijkt hij wel minder schrikachtig gelukkig.

Randi, jij hebt (ook) een tweeling? Leuk!

6. randi

randi Niet meer actief

yep :) en zie dat jij 2 wondertjes verwacht. hoop dat alles vlot mag verlopen enneuh jullie gaan je handen vol hebben maar ze zeggen dubbel last maar ook dubbel plezier 8)

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja hier ook eentje.

Stofzuiger, wind en machines. Paniek, !!!!!!

Deel Deze Pagina