Mijn bevalling van Bryan 08-02-08

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mystery, 12 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    hier even mijn bevallingsverhaal ,

het begon allemaal op dinsdag 5 febr , ik moet om 14.40 bij de gyn zijn voor de standaard controle , daar werd mijn bloeddruk gemeten , en die was aan de hoge kant 160-95 voor mijn doen te hoog , voor de zekerheid moest ik urine en bloed geven , extra controle , ik kon de zelfde dag 2 uur later bellen voor de uitslag, ik was net thuis , belde t ziekenhuis zelf al , ik moest terug komen , eiwitten in de urine , dus kans op zwangerschapsvergiftiging , ik werd opgenomen ....

die zelfde avond om 23.00 ging ik naar t toilet en zag ik op het bed een natte plek , ik belde een zuster en vroeg of t vruchtwater kon zijn , ze deed een test , en ja hoor raak ,
    werd direct aan de ctg gelegd , om te kijken of beeb in orde was , en der werd een catheter in gebracht omdat er dus 24 uur urine gespaard moest worden , ivm met die zwangerschapsvergiftiging , en dat ging dus niet zonder ivm verlies van vruchtwater ... , de ctg ging gewoon goed , dus niks aan de hand , ze ging 48 uur afwachten , als het dan niet zelf op gang gekomen zou zijn , gingen ze me in leiden .........

er gebeurde dus niks, en er werd besloten dat ik vrijdag zou worden ingeleid , zouden ze smorgens al vroeg mee beginnen ,

Vrijdag ochtend 04.00 uur moest ik naar t toilet ( catheter was er toen al uit , 24 uur was voorbij ) verloor ik mijn slijmprop , en daarmee begonnen ook meteen de weeen , en kwamen meteen om de 5 min ......
    ik zou om 7 uur opgehaald worden , maar ook dat werd later ivm geen plaats op de verloskamers,

uiteindelijk ben ik om 10.00 uur naar de verloskamers gebracht ....

om 10.20 hebben ze gel ingebracht , aangezien mijn baarmoeder mond nog niet volledig gerijpt was ,en ze moesten de boel op gang brengen , ze zouden 4 uur later komen kijken hoe t ging ,
    de weeen kwamen toen al sneller , had ook al veel moeite ze op te vangen

om 13.30 kwamen ze kijken , en bleek ik 3 cm ontsluiting te hebben , t schoot dus niet echt op en ze zouden later nog maals komen kijken ,

om 16.00 kwam er een verloskundige binnen en ik wist niet meer waar ik het zoeken moest , de weeen kwamen al zo snel achter elkaar , en vroeg voor pijnstilling , kreeg de mogelijkheid voor een ruggeprik of een andere verdoving , maar die zou niet alles weg halen , dus mannetje had toen besloten dat ik een ruggeprik zou krijgen ......

alles werd in gang gezet en werd naar de ok gebracht , daar moest ik wachten , weeen om de minuut ,en de arts kwam maar niet ,
    huilend en wel riep ik WAAR BLIJFT DIE ARTS , ja hij kwam er aan zei de zuster , alles duurde op dat moment te lang ,
    de arts kwam en ik moest gaan zitten , maar ja , weeen om de minuut en dan die prik , nee was een hel :(

nou de prik begon te werken , heerlijk kon een beetje bij komen , ook keken ze of mijn onsluiting inmiddels al verder was , maar nee nog steeds 3 cm ,... de gyn die het na keek besloot toen dus ook dat ik wee opwekkers ging krijgen , en zou om half 8 weer eens komen kijken ,

19.30 ze kwam kijken en meette opnieuw , en weer 3 cm , totaal geen vooruitgang , toen gaf ze aan dat ze alles op alles moest gaan zetten om t toch voor elkaar te krijgen , dus de weeopwekkers gingen om hoog ....

op een gegeven moment hielp de rugge prik helemaal niks meer , dus ik had het helemaal gehad , zat er helemaal door heen was kapot

21.30 ze kwam weer een meting doen , ze knikte al nee naar ron , geen vooruitgang, dus op dat moment werd de keizersnede besloten ,
    ik was zo blij ! ik riep al meteen zet die wee opwekkers maar uit ....

alles werd in gang gezet , de ok werd klaar gemaakt , ik moest wel onder volledige narcose , ivm overgewicht , was veiliger zei ze .... ik vond alles prima , ron mocht dus ook niet mee , en moest wachten ....

om 22.30 werd ik de ok in gereden
    en om 22.52 is onze lieve Bryan geboren ......

achteraf bleek onze knul bijna 10 pond te zijn 4890 woog hij , ook was hij een sterrekijkertje , ook lag hij er verkeerd voor , dus had hem nooit zo kunnen baren :(

ik ben na de narcose wakker geworden , en om 00.45 heb ik onze zoon voor het eerst gezien , ook werd hij meteen aangelegd ,
    heb ong een 20 min met heb in mijn armen gelegen , en ben toen naar mijn kamer gebracht .

Bryan moest op de kinderafdeling blijven omdat hij in t vruchtwater had gepoept , en der kans op een infectie zou zijn , gelukkig was er niks aan de hand en is hij de volgende dag om ong 14.00 bij mij op de kamer gebracht .....

ik heb de eerste dag na de keizersnede nog de ruggeprik gehad , die heeft tot zondag morgen gezeten .... daarna werd hij stop gezet ,

ben nu sinds vandaag thuis , ben nu dood moe , maar dit was in ieder geval mijn verhaal :)

2. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Nou meid een heftige bevalling maar wel een prachtig cadeautje aan over gehouden.

Geniet met volle teugen van je kraamtijd.

3. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Jemig Mys, dat is een heftig verhaal! En dat na je rottige zwangerschap. nou ja, nu is de tijd van het grote genieten aangebroken!

4. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Poeh Mystery, tis maar goed dat je vantevoren niet weet dat het zo gaat lopen he?! ;)
    Na een zware zwangerschap & bevalling heb je nu eindelijk je prachtige ventje Bryan in de armen en kunnen jullie gaan genieten van jullie gezinnetje... nogmaals gefeliciteerd meid!

5. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Jeetje Mystery, wat een heftige bevalling. Dat ze dan niet gewoon eerder hadden kunnen zien dat Bryan zo groot was, dat had jou een boel pijn bespaard. Maar nu heb je je mooie mannetje bij je, en kan het genieten gaan beginnen!

6. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Tjonge Mystery, wat een verhaal. Kan me indenken dat je helemaal gesloopt bent! Veel sterkte met opknappen, doe maar heel rustig aan.

7. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Zo meid, die heb je er ook niet zomaar even uit gepoept zeg! Gelukkig hebben ze toch besloten voor een ks. Tis een flinke man zeg!

Veel geluk met jullie drietjes.

8. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Jeetje ook al zo'n zware bevalling (zie mijn verhaal)...
    En ook al zo'n flinkerd!
    Mijn ventje was 4405 g :D En was ook moeilijk eruit te krijgen...
    Maar gelukkig gaat alles goed!

-xxx-

9. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Gefeliciteerd meid, hard gewerkt en voor een mooi resultaat :)

10. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    @Mystery, dat was geen makkelijke bevalling zo te lezen. Gelukkig is uiteindelijk alles goed gekomen en heb je een pracht mannetje!
    Nogmaals Gefeliciteerd!

Liefs
    Amma

11. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Gefeliciteerd met je zoon!

Wat een heftige bevalling zeg!
    Ben je verhaal gaan lezen omdat ik de naam Bryan zag staan :D Mooi naam he :)
    En toen las ik dat je man Ron heet, toevallig mijne ook hahahaa.

Geniet maar van je lieve kereltje, ze worden zo snel groot.

Edit: Oja, en mijn Bryan is ook met Keizersnede geboren.

12. supermummy

supermummy Niet meer actief

Nogmaals gefeliciteerd Mystery!
    Jij hebt een zware zwangerschap & bevalling gehad, maar nu is het tijd om te genieten!

13. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Nogmaals van harte meid met je flinke knul!
    Je hebt het behoorlijk zwaar gehad zeg. Gelukkig nu lekker thuis genieten!

Deel Deze Pagina