He meiden, De titel zegt het al. Ik ben eind februari gestopt met de pil, nu alweer 4 maanden gelden, en ben pas 1x ongesteld geworden....De eerste cyclus was 52 dagen, zit nu op dag 59 en nog niks te bekennen. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik gewoon heel geduldig afwachten of kan ik eens bij de ha informeren of dit normaal is....? Ik weet dat er meiden zijn die misschien nog langere cyclussen hebben, dus ik wil echt niet zeurderig overkomen. Maar ik baal van die onzekerheid
Helaas komt dit vaak voor, je lichaam heeft wat tijd nodig om het allemaal zelf weer te regelen. Ik ben nu ruim een jaar gestopt en het was pas na 10 maanden weer een beetje zoals het daarvoor was....
Ik begrijp je onzekerheid heel erg goed, ik ben dan namelijk ongeveer tegelijk met jou gestopt met de pil, en wacht nog steeds op mijn eerste menstruatie. Mijn huisarts zegt dat ik na een half jaar geen menstruatie pas bij hem aan kan kloppen. Maar misschien dat jou huisarts daar anders over denkt.
Klinkt aardig bekent...Voor mijn 1e zwangerschap een cylcus gehad van 219 dagen. Ook niet uit mijzelf maar door het grbuik van primolut i.o.m huisarts. Daarna wederom nog geen eigen cyclus, dus doorverwezen naar het UMCG. Na onderzoeken gebleken diagnose PCOS. Na meerdere malen gebruik clomid (Overstimulatie) geen zwangerschap. Toen overgestapt op Menopur/Pregnyl spuiten en direct zwanger. En nu trotse ouders van een mooie zoon. Al met al 15 mnd in de MMM gezeten. Nu na de bevalling ( KS) Eeen vreemde cyclus grrrr.... zie onderschrift. EN ook weer bezig voor een brusje. Maar ik weet hoe wanhopig je van zo'n cylcus word pffff.....
Hier ook bekend. Eerste menstruatie was na 40 dagen, de andere na 48 dagen. Nu aan het wachten op nr drie sinds begin maart. Maar als ik het zo lees dan mag ik nog van geluk spreken. Jeetje meiden, wat een cyclussen ! Misschien een tipje: Ik heb gisteren PMP van Efamol gekocht. Dit zou kunnen helpen om een regelmatige cyclus te krijgen. Waarschijnlijk helpt het voor types zoals ik, waarbij er 6 a 7 weken tussen zit. Het is wel een gevalletje baadt het niet, schaadt het niet. Nou sterkte!! Groetjes, Lies
Ik herken het ook, zie handtekening, erg frustrerend.... , ik ben na de HA gegaan een ben doorgestuurd naar gym eind juli mag ik er naar toe!
Ik heb geen PCO maar wel heel lange cyclussen (40+). Toen wij voor de eerste gingen, werd ik na het stoppen met de pil na 54 dagen ongesteld. De tweede ronde duurde nog langer. Ik had uiteindelijk een eisprong op dag 60 en een positieve test op dag 74. Let goed op de signalen van je lichaam. Heb je vruchtbaar slijm? Dit is eigenlijk wel het belangrijkste teken dat je ovulatie eraan komt. Bij de 2e had ik ook zomaar opeens een cyclus van 150 dagen er tussen zitten. Ik ben toen met de temperatuurmethode begonnen omdat het me allemaal te lang duurde. Uiteindelijk zitten er 25 maanden tussen nr. 1 en nr 2 dus achteraf valt het nog wel mee. Maar op het moment zelf ben je gewoon mega gefrustreerd. Succes! Hopelijk is het snel raak!
frustrerend is dat he? Ik merk ook dat huisartsen er heel verschillend mee omgaan. Ik heb het geluk gehad, dat ik van de ha duphaston heb gekregen. Daar ben ik nu ongi van. Nu hopen dat het beter gaat. ik hoop voor jullie allemaal dat het snel een beetje regelmatiger word.
@ typje --> jeetje dan hebben jullie wel heel veel moeten doorstaan, heftig zeg. Dat bedoel ik ook met 'ik wil niet klagen want weet dat veel meiden het veel zwaarder hebben'! Maar die onzekerheid is gewoon shit @ Liescakes --> bedankt voor de tip! Ik slikte de tweede ronde etos zwanger worden....ze zeggen dat je daar kortere maar ook juist langere cyclussen van kan krijgen ! Ben daar nu dus mee gestopt en wacht nog even af, maar anders ga ik zeker jouw middeltje eens in huis halen ! @ sunshine24 --> dan ben je nog redelijk snel doorverwezen, gelukkig maar! Hopelijk komt er voor jou snel meer duidelijkheid. Ik wacht nog een weekje af en ga dan ook eens polsen bij de ha wat ik moet doen (vandaag dag 63 alweer )
Ik had het ook toen ik stopte met de pil. Mijn cyclus varieerde tussen de 35 en 75 dagen. Geen peil op te trekken dus. Na een maand of 7 ben ik naar de huisarts gegaan om te vragen of er iets aan te doen was. Maar de enige manier om de cyclus te reguleren was de pil haha! Hij heeft me overigens wel doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar werd PCOS vastgesteld en inmiddels kunnen we mijn cyclus reguleren door hormoonspuiten. Succes!
Heel vervelend! Ik herken het ook. Nadat ik met de pil stopte was mijn cycus: 97, 57, 58 en toen zwanger! Bij die cyclus ben ik ook begonnen met temperaturen. Ik vond dat heel verhelderend. Je leert welke signalen je lichaam afgeeft en vooral wanneer. Na mn bevalling heb ik lang borstvoeding gegeven (11 maanden). Zie handtekening! Het is echt heel vervelend, want je wil die zeldzame eisprong natuurlijk niet onbenut laten! Maar zwanger worden kan dus echt. Het was bij mijn 3e poging raak. Succes!
hiero na 240 dagen nog geen eigen ongi pas na een kuurtje primolut een bloeding gehad en toen was me cyclus nog niet regelmatig .
Hoi, je kan natuurlijk even een bezoekje brengen bij de HA. Maar hier op het forum heb ik gelezen dat tarwekiemolie of teunisbloemolie helpen bij een onregelmatige cyclus. Ik heb ook goede verhalen gelezen over zwanger worden(pillen) van etos maar ook dat dit juist averechts zou kunnen werken. Kan mij voorstellen dat het heel erg frustrerend is wanneer je lange onduidelijke cyclus hebt. Je weet gewoon niet waar je aan toe bent! Hoop dat je er iets aan gehad hebt. Mocht je goede ervaringen krijgen met iets dan horen wij het natuurlijk graag! Groetjes
Ja, die teunisbloemolie zit idd in die PMP pillen! Ik zal jullie op de hoogte houden. Ik zit op dag 17 en ben nu drie dagen bezig met de pillen. Ik ben ook aan het temperaturen!! Eens even kijken wat mijn lichaam me allemaal vertelt. Goh, wie had toch ooit gedacht toen we nog jong waren dat we later zouden juichen om een menstruatie
Hallo! Kijk hieronder: werd na het stoppen pas na 98 dagen ongesteld! Die staat tussen haakjes omdat we toen nog niet 'bezig' waren. Daarna leek het wat beter te gaan; 34, 35, en toen ineens in de 50! Die laatste keer was begin december, en 17 maart had ik ineens een positieve test in handen! Het kan dus allemaal! Je moet er vooral niet teveel mee bezig zijn -- en ja, tuurlijk snap ik dat dat niet makkelijk is, ik heb het zelf ook meegemaakt. Maar je moet echt geduld hebben en vertrouwen op je lichaam. Ben zelf trouwens niet begonnen met temperaturen omdat ik wist dat ik er dan toch teveel mee bezig zou zijn. Ik ben zó onzeker geweest en volgens mij is het juist gelukt omdat ik het op een gegeven moment van me af kon zetten en dacht: het kan nog wel een tijdje duren en van stress kan het alleen maar langer duren. Elk lichaam werkt nou eenmaal anders, da's wel duidelijk. Dat merk ik nu ik zwanger ben ook; de één heeft nergens last van, de ander is alleen maar misselijk, de één heeft een volle haardos, bij de ander is het juist een doffe ellende... Mijn advies: gun jezelf tijd, maak je niet druk, en geniet ervan! En als je er écht over in zit ga dan naar de ha. Maar je bent nog maar net gestopt dus ik zou sowieso nog een paar maandjes afwachten! Succes!
Inderdaad als je net bezig bent, moet je niet verwachten dat je gelijk zwanger word. Zo dacht ik ook. En iedereen vertelde ons dat we er teveel mee bezig waren. En moesten genieten van alles het "kwam"vanzelf wel.... Toen eindelijk na enige maanden de MMM in en werd ons verteld van het PSO Syndroom en dat we helemaal niet zwanger konden worden zonder het gebruik van Hormonen. Dus "Het er teveel mee bezig zijn " vind ik een beetje onzin. We proberen nu voor een brusje en zijn er continu mee bezig, je wilt het graag, dus er niet mee bezig zijn is moeilijk. Zijn nu 4 maanden bezig zonder resultaat. Maar wcahten nog twee maanden af. En anders weer de MMM in.
Het spijt me dat het bij jou gecompliceerder lag. Zij is echter nog niet zo lang van de pil af en de kans is dus groot dat er niks mis is. In jouw geval was er wel iets aan de hand en ging de 'het er teveel mee bezig zijn'-vlieger niet op. Dit betekent niet dat het altijd onzin is. Ik wil alleen zeggen dat er bij mij allemaal doemscenario's naar boven kwamen waardoor ik veel onnodig in de stress heb gezeten. Dat wil ik haar besparen als er nog geen enkele indicatie is dat haar situatie anders is dan normaal.
felice ben je hier was je al kwijt in de andere topic maar zie dat het niet zo best gaat balen zeg ik ga voor je duimen dat je snel mooi cyclus krijgt
Haha ja heb mezelf even wat rust gegund rondom zwanger worden ! Vooral omdat ik dus zo in de war zit met mijn cyclus werd ik steeds gekker van mezelf (zoals hierboven al door andere meiden werd gezegd). Ben dus nu mijn ZP-tijd aan het minimaliseren en neus hier soms nog wat rond Ik zie dat jij gelukkig regelmatige mooie cyclussen hebt Heel veel succes en hopelijk mag het snel lukken bij jullie!