Harde buiken?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nescio, Feb 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dag dames,

Laatst (was 26 weken zwanger) lag ik op mijn rug in bed (ik slaap normaal altijd op mijn zij maar draai weleens in mijn slaap en word dan wakker), en toen voelde ik een soort 'spierkramp' in mijn buik naar boven komen. Het ging van beneden naar boven en mijn buik voelde ook harder dan normaal. Ik ging snel verliggen en toen nam het langzaam af. Later toen ik opstond had ik het weer even, maar ook dat zakte af. Heb het maar twee keer zo gevoeld en dat was ongeveer 2 weken geleden, vlak achter elkaar. Zou dit een harde buik geweest zijn of iets anders? Ik maak me niet echt zorgen maar zou wel graag willen weten hoe een harde buik voelt.

2. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

Feb 26, 2009
    6,291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Dat kan heel goed een harde buik geweest zijn!

3. karine26

karine26 Actief lid

Jan 7, 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Klinkt inderdaad als een harde buik. Is ook normaal bij 26 weken... je zal ze wel leren herkennen (hopelijk niet al te vaak ;))

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Bij mij komt een harde buik vaak langzaam opzetten (is er niet patsboem). Ik voel dan mijn baarmoeder hard worden. Als ik mijn handen op mijn buik heb liggen dan kan ik het ook echt voelen. Mijn baarmoeder is dan knetterhard (buik is niet meer in te drukken) en het voelt echt aan als een bal (kan het niet anders uitleggen). Ik krijg ze meestal wanneer ik even ga zitten of liggen nadat ik druk ben geweest.
    Het zou dus heel goed kunnen dat je harde buiken hebt gehad.

Share This Page