Hoi allemaal, Ons zoontje heeft eigenlijk altijd op verzoek geslapen. Als hij moe was brachten hem naar zijn bed. Niet echte vaste tijden dus. Maar nu willen wij wel overgaan op vaste tijden. Dat is voor ons en de oma's prettig maar voornamelijk voor hemzelf. Nu doen we hem wel eens naar bed omdat wij denken dat hij moe is. Eenmaal in bed gaat hij spelen en uiteindelij krijsen. Waarschijnlijk toch te vroeg terug gedaan? Zoals vanochtend was hij 6 uur wakker en om 9 uur hem terug naar bed gedaan en dat lukte niet. Nu net na zijn fruit naar bed gedaan om 10.45 en hij sliep meteen. Misschien handig om toch vaste tijden te gaan hanteren? Bijvoorbeeld rond uur of half 11/11uur en dan nog keer s'middags? Hoe laat is jouw kindje meestal wakker en hoeveel slaapjes heeft je kindje en welke tijden? Bedankt alvast. Groetjes vruchtje
Ik maakte mijn dochtertje altijd s'morgens om 8 uur wakker (nu ook nog). Toen ze 11 maanden was bracht ik haar naar bed om 11 uur en liet haar slapen tot 13:00 en s'middags nog van 16:00 tot 17:00 (ze sliep dan niet maar lag op haar bedje te spelen. (Ze rust dan ook wel). Daarna ging ze weer naar bed om 19:30 tot de volgende morgen. Met 12 maanden ging ze over naar 1 slaapje.
hier 2 slaapjes op een dag,, hij slaapt van 10.00 uur tot 12.00 uur,, en om 15.00 uur tot 16.30 meestal Liefsz 8)
ik doe het ook op verzoek, heel vaak slaapt ze dan van 9 tot 10 en van 13 tot 15 uur. maar lang niet altijd hoor, soms slaat ze het ochtendslaapje over omdat ze bijvoorbeeld om 8 uur wakker wordt (in het weekend) en dan om 12 uur pas moe is, dan hanteren we dat. ik blijf het ook iets lastigs vinden hoor, steeds als je denkt dat ze een ritme hebben gevonden gooien ze het weer helemaal om.
Ik zie het aan. Ze is sochtends half 7 . Gaat dan rond half 10 tot half 11 (meestal) en smiddags van 12.30/13.00 tot 14.30/15.00
Thuis hebben wij geen vaste tijden, en vind dat prima. Hoef haar op me vrije dagen niet wakker te maken en laat haar dus liggen de ene dag slaapt ze 3 keer en andere 2 keer. Op het kdv heeft ze wel vaste tijden omdat het helaas niet anders kan en moet ik haar dus s'morgens wakker maken. Daar gaat ze om 09.30 en 14.30 dat red ze thuis nooit, maar daar kan ze simpel weg niet eerder omdat de kinderen die 1 keer slapen dan nog op bed liggen. Gelukkig doet ze het op beide manieren goed, maar mijn voorkeur is dus opverzoek...
Wij doen het ook op verzoek, anders wordt het toch een drama in bed. Niek is meestal rond 7.00 uur wakker en gaat rond 10-11 uur weer naar bed tot ongeveer 11.30-12.00. 's middags slaapt hij meestal van 15.00-16.30. Maar er zijn ook dagen bij dat hij 's ochtends of 's middags helemaal niet slaapt. Vind het ook moeilijk hoor, want wat Shaylen zegt, denk je een ritme gevonden te hebben, gooit hij het weer helemaal om .
Bij ons was het met 11 maanden ook op verzoek. Maar daar zat wel een redelijk ritme in. Meestal van 10-half 12, en van 3 tot 5. Als mijn jochie dan ergens naartoe ging voor de oppas, gaf ik wel een richttijd mee, maar de oppas moest zelf ook een beetje inschatten of hij eerder of later moe kon zijn. Je kunt misschien wel een richttijd meegeven, maar je zult altijd dagen houden dat de kleine eerder moe is (ziek?), en juist niet.
Mijn zoontje doet 1 reuzetuk van 11.00-14.00/15.00. Dus altijd minimaal 3 uur. Daarna is hij wakker tot hij gaat slapen voor de nacht rond 19.30. Tips heb ik niet. Hij is dit op een gegeven moment zelf gaan doen en doet het nu al een paar maanden zo. Ik heb hem in ieder geval nooit wakker gemaakt.
Ikheb ook geen tips, heb ook altijd gekeken naar mijn zoon. Hij is nog steeds maar rond de 2 max. 3 uur wakker tussen de slaapjes, het is een echte slaapkop.. Hij slaapt thuis van 9-10.00 / van 12.30/14.00 uur, en dan vaak rond 16.00 uur nog een klein uurtje. maar dit is gelukkig niet altijd meer, hij slaat het ook wel eens over. Het lijkt eorp dat hij net zoveel slaapt qua uren dan jullie kindjes, maar dan meer verspreid over de dag!
Het blijft inderdaad lastig. Vanochend was hij dus 6 uur wakker. Heeft daarna van 10.45 tot 12.15 geslapen (1,5 uur). S'middags wilde hij echt totaal niet slapen. Heb het een keer om 15.00 uur geprobeerd en een keer om 16.00 beide geen succes. Moet erbij zeggen dat hij heel lief is geweest en niet zeurderig of huilerig van de moeheid. Hij heeft het ook prima volgehouden tot 19.00 uur toen lekker slapen. Zou hij misschien genoeg hebben aan 1 slaapje? Of is dit gewoon even een fase? Geen idee namelijk met welke leeftijd kindjes gemiddeld overgaan naar 1 slaapje
Hier ook altijd op verzoek. Het ligt eraan hoe laat onze meid wakker wordt, maar meestal is het dan: s'ochtends wakker worden dan 2/2,5 spelen en weer naar bed en dan slaapt ze 2,5/3 uur. Daarna weer 2 uur spelen en weer naar bed voor 2 uur. Dus we hebben nog 2 slaapjes per dag. Echt tips heb ik niet, maar kan je die fruithap dan niet eerder geven? HIer is het namelijk als ze bijv rond 8 uur wakker is dat ze rond 10.00/10.30 fruit en sap krijgt en dan met een voldaan gevoel naar bed gaat. Verder zou ik het niet weten. Misschien idd een sprongetje of een nieuw ritme zoeken voor 1 slaapje.
hier gaat meneerjte naar bed als hij moe is, en moet zeggen hij maakt er zelf een schema van, hij was vanmorgen bijvoorbeeld kwart voor 8 wakker. en ligt nu alweer een half uur op bed, dan zal hij meestal zo rond half 12 kwart voor 12 wakker worden, en gaat dan tussen 2 en 3 weer terug meestal 2 uur en dan slaapt hij tot ongeveer 4 uur half 5. en dan is hij op tot ongeveer half 7 7 uur, en dan weer naar bed toto de volgende morgen dus hier een mannetje die nog heel veen slaapt
keano is nu bijna 15 maanden en doet nog 1 slaapje van 12.30/13.00 tot 15.00..Soms is hij eerder wakker maar soms ook later...Vandaag heeft hij maar een uurtje geslapen, omdat hij verkouden is en tandjes krijgt..maar we zien wel maar wij hebben wel altijd een redelijk vast schema aangehouden...
Met 11 maanden zaten wij nog op 2 slaapjes: 11:00 - 12:00 14:00 - 16:00 's nachts van 19:30 - 8:00 Tja, wat is op verzoek en wat is een ritme. Wij hanteerden duidelijke ritmes en dan krijg je vanzelf dat je kindje rond die tijden moe wordt / is. We blijven wel goed naar ons zoontje kijken.
Wij doen het ook op verzoek bij ons meisje van 11 maanden. Maar haar vaste ritme is er inmiddels ingebakken dus heel voorspelbaar. Ze gaat om 19.30 uur slapen tot de volgende ochtend 09.15 uur en in de middag één dutje van 13.00-15/16.00 uur.