Hallo Allemaal, Ben inmiddels al 32 weken zwanger dus heb me enorm verdiept in alles rondom de bevalling. Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen en dan het liefst ook in bad, heb begrepen dat de enige ziekenhuis die een bad voor bevallingen in Rotterdam heeft het Ikazia ziekenhuis is, we zijn daar met manlief wezen kijken en ben er echt zeer positief over, ook dat het ziekenhuis zo lekker rustig is en de gehele kraamafdeling vrijwel nieuw is positief dus Mijn verloskundige doet wel aan badbevallingen maar omdat wij in west wonen en het ikazia ziekenhuis in zuid is , is het normaal gesproken wel ver voor hun ( nou zijn het 3 verloskundigen en de derde is 30 augustus terug van vakantie (ik ben 10 september uitgerekend) dus als de baby niet te vroeg komt wil zei het eventueel met de andere collega's bespreken om het op de moment van de bevalling te beslissen (zijn alle 3 verloskundige aanwezigen voor eventuele spoedgevallen in west, willen de andere dat ook wel etc). ze heeft me natuurlijk ook de mogelijkheid gegeven om over te stappen naar een verloskundige in zuid, maar of ik dat zo fijn vindt ? met iemand die je totaal niet kent ? ik ben zo tevreden met hun. maar heb dus nu het probleem dat als de baby te vroeg komt het zoiezo niet kan (1 verloskundige op vakantie) of dat de andere verloskundigen niet willen, anders moet ik in het sfg bevallen wat moet ik doen ben zo in de war
als je echt een badbevalling wil dan zou ik overstappen. ik loop bij de gyn , net als bij mn vorige 2 kids. en tijdens mijn bevallingen heb ik steeds een gyn gekregen die ik niet kende. deze keer krijg ik een keizersnede als het me zelf niet lukt voor de 31e en die gyn heeft nieteens spreekuur dus ook die ken ik niet. jouw ervaring met je omgeving , je wensen etc zou ik op nr 1 zetten.. elke vk of gyn heeft geleerd voor zijn/haar vak en zal je zo goed mogelijk begeleiden
Ik ben ook bevallen in het ikazia (geen bad bevalling) Het is me goed bevallen allemaal. Ik had ook geen vaste vk.. Er liepen daar totaal 6 vrouwen, waarvan ik er met 5 gedurende de zwangerschap kennis mee had gemaakt. 1 tje was nooit gelukt. En ik riep al: 'Zal je zien dat ik haar krijg bij de bevalling' En ja hoor een vreemde dus. Maar al met al was het een super bevalling. Ik zou het gewoon doen als het jou een goed gevoel geeft. En buiten dat denk ik dat het niet uitmaakt wie jou helpt op dat moment, als het kind er maar uit gaat
Als je het echt graag wilt zou ik overstappen. Wil je dat niet dan daar blijven, maar wetende dat het misschien niet lukt. Stel dat je bevalling om welke reden dan ook medisch wordt, heb je ineens een vk of gyn die je nog nooit hebt gezien. Op dat moment maakt het niet veel uit.
Wil je perse in het ziekenhuis in bad bevallen? Anders zou je een thuisbevalling kunnen overwegen. Dan moet je wel zelf een bad kopen of huren. Als je zelf een bad meeneemt, kun je ook in het geboortecentrum sophia bevallen, misschien gaat je vk daar wel naar toe? Bij welke praktijk zit je? Afwachten tot de andere vk terug is van vakantie en dan hopen dat zij het wel wil doen, lijkt me best wat onrust geven, waardoor je de bevalling onbewust tegen kunt houden. Op het laatst overstappen naar een andere praktijk is een optie, maar ook niet ideaal natuurlijk, omdat je dan weer helemaal opnieuw een vertrouwensband op moet bouwen. Ik ben zelf doula in de regio rotterdam en richt me specifiek op badbevalling en veel vk's werken maar met beperkte ziekenhuizen samen, dus dat is best lastig. Ik heb eventueel een bad+toebehoren voor je te leen tegen een beperkte vergoeding mocht je toch thuis of in het geboortecentrum willen bevallen.
Wat raar dat ze Ikazia ver vinden ala je in west woont. Ikazia is toch juist dichtbij west? In welk ziekenhuis zou je dan moeten bevallen?
Ik ben afgelopen januari bevallen in het Ikazia. Was medisch dus geen badbevalling maar wat had ik een lieve verloskundige!!
Tja, ik was bij mijn eerste aangesloten bij een praktijk (niet in rdam) met 6 verloskundigen en 2 stagiaires.. de laaste die ik zag heeft me met 40 weken overgedragen aan de gyn ivm beginnende zw vergiftiging. Daar nog 4 van de 5 gyn's ontmoet in 2 weken en de 5e gyn kwam voor mijn bevalling Geen moment een 'bekend' gezicht gemist. Dus ja, voor mij zou dat geen reden zijn om te blijven. Overigens houd er dan ook wel weer rekening mee dat je op dat moment helemaal geen badbevalling wil, of dat het medisch gezien niet kan (bijv bij pijnstilling of foetale nood) Niet dat ik je wil ontmoedigen (integendeel) maar het kan teleurstelling geven op het laatste moment. Ik heb trouwens wel een badbevalling gehad bij mijn 2e (op medische indicatie wederom in het ziekenhuis) en ik vond het een super-ervaring! Succes met het maken van je keuze!