Onze lieve kat is ontsnapt :-(

Discussie in 'De lounge' gestart door humptydumpty, 3 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Twee dagen geleden heeft mn man per ongeluk de deur van de kamer van mn jongste dochter open laten staan. Toen is onze kat waarschijnlijk via haar raam op ons terras gekomen en zo naar de terassen van de buren gewandeld. De terassen grenzen niet aan de straat, maar via de terassen kun je wel op een verdiepingen hoger geleden dakterras komen, dat wel aan de straat grenst. In theorie kan hij daar vanaf gesprongen zijn (drie hoog), maar dat lijkt me niet waarschijnlijk. Ik denk daarom dat hij per ongeluk ergens bij een buur naar binnen is gelopen, zich realiseerde dat dit niet zijn huis was (al onze huizen lijken van buiten op elkaar) en zich toen in paniek heeft verstopt toen hij geluiden horen. Hij is vrij angstig (ik heb hem als zwervertje gevonden) en een meester in zich verstoppen.

Ik heb alle buren al een email gestuurd en ben langs geweest bij degenen die thuis waren. Probleem is, ons huizenblok telt zo'n kleine 30 huizen die aan elkaar grenzen, dus verstop opties voor hem genoeg. Helaas hoorde ik van mn naaste buurvrouw dat er gisteren, vandaag en morgen al een flink wat gezinnen op vakantie gaan/zijn gegaan. Mijn grote angst is dat hij hier ergens zit, deze mensen hem nooit vinden (huizen zijn groot en hij kan zich makkelijk een dag verstoppen zonder dat je hem vindt :() en hij achterblijft in een leeg huis met alle ramen en deuren dicht. Ik ga later vandaag nog een paar keer bij de mensen langs, die er niet waren om te vragen of ze heel goed willen zoeken, maar wat kan ik verder nog doen?

We hebben voor de zekerheid flyers opgehangen, want in theorie kan hij natuurlijk wel zijn gesprongen of dwars door het huis naar beneden zijn gelopen en via de voordeur naar buiten zijn gegaan. Ik heb natuurlijk ook al tig keer rondgelopen en zijn naam geroepen.

Ik vind het zo zielig. Het is zo'n lief, maar angstig beest en we hebben hem al zo lang (11jr). De meiden knuffelen ook altijd heel veel met hem en gaan super verdrietig zijn als hij niet meer thuiskomt :(. Mn oudste vraagt elke ochtend en avond naar hem en dan verzin ik maar weer een smoesje over waarom hij er niet is. Kan het niet over mn hart verkroppen om haar de waarheid te vertellen.

Heeft iemand nog tips of een ervaringsverhaal. Zouden we hem nog terugvinden? Hij is nog nooit zolang weggeweest.

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ach wat zielig zeg! Heb je ook al op de site van Amivedi gekeken? Je weet maar nooit. Hopelijk komt ie gauw terug!

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Wat vreselijk! Je hebt al heel veel gedaan! Had je de dierenasiel ook al op de hoogte gebracht mocht hij toch ergens naar beneden zijn gegaan.

Hopelijk is er iemand die hem snel vind of anders planten / bloemen met veel water heeft staan.
    Arm beestje, hopelijk is hij er snel weer!

4. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Je kunt haar niet de waarheid vertellen? De waarheid is dat hij is weggelopen/verdwaald/bang ergens schuilt. Wat vertel je haar dan?

Verder was de kat van mijn zus ook ontsnapt. Zij vonden hem 3 dagen later (of een buurvrouw oid). Het was een flatgebouw dus hij kon alleen maar van balkon naar balkon. Hij heeft waarschijnlijk 3 dagen onder een stuk karton gelegen omdat hij bang was
    Katten zijn meesters in zichzelf onzichtbaar maken.

5. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ik zou amivedi ook proberen. Die kan je bellen of mailen. De rest doe je allemaal al.

Hoop dat je hem snel zal vinden!

6. MMW

MMW Fanatiek lid

29 dec 2013
    1.236
    447
    83
    heel naar idee dat je kat misschien ergens opgesloten zit... Ik ben ook wel eens angstig dat ze in een schuurtje zijn gekropen en ik kan me goed voorstellen dat je alles wilt doen om hem terug te vinden. Je kunt op Amivedi zowel zoeken als een vermissing aanmelden, dus dat zou ik zeker doen. De dierenambulance heeft ook een vermist/gevonden pagina... Verder inderdaad flyers en langsgaan bij de buren...

Succes en sterkte!

7. humptydumpty

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ja, ik heb daar gekeken en onze kat ook aangemeld. Dank je.

@Owly: HIj is gechipt, dus ik neem aan dat een asiel dan contact met ons opneemt, toch. Maar ik zal sowieso vanmiddag voor de zekerheid even bellen.

@ShampooL: Ja, uiteindelijk moet ik het wel vertellen natuurlijk, maar ik hoop zo dat hij voor die tijd weer gewoon komt binnenwandelen. Ze vindt het altijd al zo zielig als ze de (buiten)kat van onze buren op straat ziet ;). Ze gaat dit echt heel zielig voor hem vinden.

Ik hoop ook dat hij zich ergens verschuild houdt. Sommige buren hebben ontzettend veel zooi/planten, etc op hun terras, dus er zijn wel goeie plekjes. Het is alleen zo heet. Ik ben zo bang dat hij uitgedroogd raakt. Gelukkig heeft het gister wel flink geregend, maar als hij ergens binnenzit heeft hij daar niets aan natuurlijk.

8. humptydumpty

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Dank je. Ga ook maar even op de site van de dierenambulance kijken. Dat had ik nog niet gedaan.

9. mumija

mumija Niet meer actief

Ik zou ook even de dierenarts bellen om het te melden.
    En verder goed blijven zoeken en zijn naam roepen. Kijk goed in struiken. Verder misschien langs de huizen lopen en naam roepen en luiteren of je gestommel hoort?

Vervelend zeg, ik hoop dat je hem terug vind!

10. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    wat naar!

ik ben zelf lid van een plaatselijke facebook pagina voor vermiste en gevonden dieren, wellicht dat ie bij jullie ook bestaat?
    ik lees daar heel vaak de tip, om je kattenbak buiten te zetten, als de kat de weg kwijt is, kan hij op de geur van zijn eigen kattenbak afgaan.

hopelijk is ie gauw terug

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Inderdaad bij amivedi kijken, asiel in de buurt bellen, dierenambulance bellen.
    Op facebook kijken en eventueel een oproep doen en vragen aan al je vrienden het bericht zoveel mogelijk te delen.
    Ik hoop dat je je kat vind!

12. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oh jeetje wat erg voor jullie zeg. Ik duim echt heel hard met je mee voor een goede afloop.

Sterkte. Die onzekerheid is vreselijk!

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Wat naar zeg!

Ik zou iig een paar keer per dag op je balkon roepen, schudden met bakje ed. Daarna goed luisteren of je hem hoort miauwen.

Ook door de gangen? Lopen en roepen en luisteren.

Verder zijn er al hele goede tips gegeven!

Ik hoop dat hij er snel weer is.

14. mumija

mumija Niet meer actief

Hoe is het nu?

15. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben ook benieuwd

16. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Ook al snachts geroepen als alles stil is? Heb gelezen op een groep waar ik bij zit dat de meesten zich overdag verstoppen wegens alle drukte en pas tevoorschijn komen als het stil is.
    Hopelijk is hij snel weer terug.

17. humptydumpty

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Bedankt voor jullie interesse. Helaas is hij nog steeds niet terug :(.
    We hebben dag en nacht onze patio en dakterras deuren openstaan, zodat hij in ieder geval altijd binnen kan komen, mocht hij bij één van de buren verschuild zitten. S avonds maak ik rond zonsondergang een rondje om ons blok en roep ik hem en kijk ik onder alle geparkeerde auto's maar steeds zonder succes. Een paar keer per dag en s avonds voor het slapen roep ik hem op het patio- en het dekterras en schud ik met zn bakje brokjes. Normaal kotm hij hier altijd onmiddelijk op af. Verder aangemeld bij amivedi, dierenambulance, dierenarts en asiel hier in de buurt gebeld, maar helemaal niets.

Ik begin best bang te worden dat ik hem voorgoed kwijt ben. Het is overdag steeds zo warm en hij kwakkelde al een flinke tijd met zn gezondheid. Ik hoop zo dat hij zich ergens verstopt heeft en om wat voor reden dan ook "even" vastzit, maar ik heb steeds minder hoop. :(

Vroeger hadden we bij mn ouders een kat die na drie weken weg te zijn geweest weer terugkwam, maar dat was een buitenkat en we woonden toen in een rustige buurt. Deze kat kwam nooit buiten, is een enorme bangerik en we wonen juist in een hele grote stad.

18. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik ben een van mijn katten ook 2,5week kwijt geweest. Het was toen ook vakantieperiode. Hij stond opeens broodmager voor de deur! Heeft vermoedelijk ergens opgesloten gezeten. Kan jouw kat deuren openen? Dan drinkt hij wel uit een toilet hoor. Zonder eten kunnen ze best lang.

Hopelijk hoef je niet zo lang te wachten en staat hij vandaag of morgen voor de deur.

19. humptydumpty

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ok, what the heck!

Ik was net bezig een reactie te typen, gaat de bel. De buurman van 5 huizen verderop. Hij dacht dat onze kat in zijn rommelkamer zat. En inderdaad, daar aangekomen staarde twee hele bekende gele oogjes me aan vanuit een hoekje onder een oude bank. Whooohoooo!!! Ik heb mn lieve kat weer terug! Hij zit hier nu naast me lekker te schransen en van zn brokjes en te spinnen. Hij was duidelijk heel blij om ons weer te zien! Hij ziet er best goed uit en heeft dus wel gewoon wat gedronken volgens mij. Wowie, ik had het net vanmiddag mn man erover dat we mn dochter morgen maar de waarheid zouden gaan vertellen, nu de kansen steeds slechter werden.

:D :D :D

20. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Zooo, wat een geluk dat je kat weer terug is. Ongelooflijk he dat hij zich zo lang kan verstoppen met die hitte zonder gevonden te worden. Wens jullie een hele fijne zondag...

Deel Deze Pagina