IVF/ICSI in het buitenland en krijgt kosten vergoed

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by wenswens, Jul 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wenswens

wenswens Actief lid

Nov 14, 2007
    104
    0
    0
    Wie van jullie hebben in het buitenland ivf/icsi laten doen en krijgen via verzekering de kosten vergoed?

2. vlindertjuhh

vlindertjuhh Actief lid

Apr 6, 2011
    317
    0
    16
    NULL
    NULL
    We hebben het in België laten doen in het uza Antwerpen, en we kregen het gewoon vergoed door de verzekering je moet het allemaal wel aanvragen bij je ziekenfonds.
    We hebben in het begin wel geld moeten voorschieten omdat het ff duurde voordat we de goedkeuring van de ziekenfonds binnen hadden.
    en op 400 a 500 euro na alles vergoed en dat ging om het genetisch onderzoek bij mijn man.

3. wenswens

wenswens Actief lid

Nov 14, 2007
    104
    0
    0
    Dank je wel voor je reactie. Ik zie dat je 8 weken zwanger bent. Gefeliciteerd!!

Dan ga ik snel info aanvragen bij mijn verzekeraar. ik heb net 1ste ivf poging achter de rug. ben 2dg geleden, op dag 14 na de punctie ongi geworden en volgende week staat een evaluatiegesprek gepland.

Ik hoorde dat in Belgie ze veel verder zijn qua techniek dan in NL.
    Hebben jullie ivf of icsi? Spreken ze daar ook Nederlands/Vlaams? Hoe hebt je de behandeling in UZA Antwerpen ervaren?

4. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,880
    2,882
    113
    Noord-Holland
    Wij zitten bij CZ en qua behandeling bij het UZ Gent. Omdat CZ een contract met ze heeft, krijgen we alles vergoed (niet alleen het NL tarief, maar het totale bedrag), maar dat moet je wel van tevoren aanvragen met een toestemmingsformulier.

5. vlindertjuhh

vlindertjuhh Actief lid

Apr 6, 2011
    317
    0
    16
    NULL
    NULL
    graag gedaan.ja klopt 8 weken na de 1ste icsi poging.

In nl hadden ze voor ons geen hoop moesten aan donor of adoptie denken en wij dachten gaan eerst verder kijken.

Wat rot dat de eerste poging niet is gelukt hoop voor je dat de volgende gaat lukken duim voor je.

Wij hebben het als heel fijn ervaring het is duidelijk ze draaien er niet omheen zeg maar je weet waar je aan toe bent in het uza, was in nl wel anders.
    Het is niet Nederlands maar goed te verstaan begrijp je het niet dan leggen ze het gewoon nog een keer uit.
    Wij hadden ook geen lange wachttijden.

heb je nog vragen hoor ik het wel heel veel succes meis

6. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Ik kreeg ook alles vergoed in Belgie (UZ Gent).
    Ik heb geen speciale technieken nodig gehad, vraag me af of dat ook vergoed wordt b.v AH.

7. wenswens

wenswens Actief lid

Nov 14, 2007
    104
    0
    0
    @Vlinderjuhh

Hier in NL geven ze de hoop wel snel op he.... Goed van jullie dat jullie moed en hoop niet hebben opgegeven!

Vragen ze in UZA Antwerpen ook naar een verwijsbrief van de dokter?
    Krijg daar ook verdoving bij de punctie? Wat voor soort medicijnen moet je gebruiken?

8. wenswens

wenswens Actief lid

Nov 14, 2007
    104
    0
    0
    #8 wenswens, Aug 1, 2012
    Last edited: Aug 1, 2012
    @Nientjje

Bij welke verzekeraar zit je? heeft je verzekeraar ook contracten met UZ Gent? Ik zit bij Agis.

Super fijn dat sommige verzekeraars toch de totale kosten vergoeden i.p.v. maximaal bedrag.

9. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Ik ben verzekerd bij CZ, zij hebben idd een contract met Gent. Heb je het al nagevraagd bij Agis?

10. wenswens

wenswens Actief lid

Nov 14, 2007
    104
    0
    0
    Ik heb Agis nog niet gebeld. Wel via mail: 1, 2, 3 poging vergoed behalve reis - en verblijfkosten. Maar er zijn meiden die via Agis alleen een maximaal bedrag vergoed krijgen.

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Dan zou ik die vraag per mail eens stellen, dan heb je het ook meteen op papier.

12. wenswens

wenswens Actief lid

Nov 14, 2007
    104
    0
    0
    ik heb een mail richting Agis gestuurd. voor 6 aug. zal ik antwoord krijgen. Afwachten dan maar.

13. Chanti1

Chanti1 Actief lid

Feb 16, 2012
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi wenswens,

wij zitten ook op goedkeuring te wachten van onze nederlandse verzekering. wel al 2 afspraken gehad om uit te zoeken wat we nodig hebben.

Het gaat hier iets anders dan in Nederland en ik moet zeggen dat het allemaal heel goed voelt. we hebben nu al hele boeken en dvd's ontvangen en de artsen en verpleegkundigen zijn persoonlijk, geven heel veel duidelijke informatie maar zijn ook doortastend. ik voel me hier echt een 'goede' klant.
    Het ligt er natuurlijk aan wat jullie problematiek is. Ik kan in ieder geval het UZ Brussel aanraden.

Als je nog vragen hebt hierover of de stappen te nemen voor de verzekering dan laat maar weten. wacht in ieder geval niet te lang om alvast een afspraak te maken.
    succes

14. wenswens

wenswens Actief lid

Nov 14, 2007
    104
    0
    0
    Hoi Chanti1,

Moest je lang wachten voor de 1ste afspraak in UZ Brussel of ging het snel? Jouw eerste ivf/icsi poging?

Duidelijke informatie en doortastend bij uz Brussel?! Dat spreekt mij wel aan :)

Ik weet eigenlijk niet wat er mis is met ons. Zaad van manlief is gewoon goed. Behalve dat ene keer toen hij griep had en toevallig zaad moest laten onderzoeken, ging er bij oplevering 98% gewoon dood(ja vreselijk woord). Ik heb een lage FSH gehalte. Gyn. zei een keertje dat mijn hormoonhuishouding in de war is, maar heeft nooit verteld dat ik PCO heb. Ik zag een keertje toevallig in mijn dossier staan "PCO". Erg he?!

Mijn hubby en ik zitten te denken om een overstap te maken naar een zk in Belgie voor de resterende pogingen. Ik heb begrepen dat ze in Belgie de technieken zoals hatching, Embryo Glue, flushing, IMSI, eiceldonatie, embryodonatie etc toepassen.

De kosten voor een behandeling zijn best hoog he..dan is het voor ons ook logisch om te kijken naar een zk die veel verder zijn qua technieken om de kansen van slagen te vergroten. Natuurlijk, je moet soms ook "Geluk" hebben.

15. Chanti1

Chanti1 Actief lid

Feb 16, 2012
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi wenswens,
    sorry dat mijn reactie even duurde: ik keek steeds naar mijn ingekomen berichten maar die had ik niet. ik denk dat je dit alleen ziet als je zelf een topic plaatst?

Ik heb hier een kaart met de exacte kosten als je dit wil weten?

Het duurde niet zo lang om een afspraak te maken: zij hebben veel ervaring met buitenlandse clienten. zorg wel dat ze dat weten als je een afspraak maakt. verder meteen aanvragen bij je verzekering: je hebt dan waarschijnlijk een brief nodig van de arts in het belgisch ziekenhuis met de vermoedelijke startdatum en de kosten.
    Ik zit nog te wachten op de GO dus duimen maar.
    Wij hebben het gevoel dat we hier goed zitten en het is inderdaad prettig te weten dat het ziekenhuis bij de toonaangevendste ter wereld hoort (UZ BRussel).
    hatching weet ik maar de andere methodes die je noemde moet ik even opzoeken op hun website.
    Brussel is natuurlijk niet bij de deur maar het is het best waard om daar even een stukje voor te rijden. zeker ook omdat zij met planning en afspraken etc echt rekening houden met je reistijd etc. je zou de uitgangsecho en andere echo's en bloedtesten in NL kunnen doen, dan hoef je niet zo vaak op en neer. het UZ vraagt wel allerlei onderzoeken te doen alvorens je dossier mee te nemen zodat je voor die kosten niet zelf opdraait aangezien je nog geen toestemming hebt van je verzekering. de telefonistes weten wel wat nodig is.

Als je nog andere vragen hebt hoor ik het wel

veel succes

16. wenswens

wenswens Actief lid

Nov 14, 2007
    104
    0
    0
    Hoi Chanti1,

Als je je abonneert op een bepaald topic/onderwerp door e-mail- notificatie te activeren dan denk ik dat je dan vanzelf een bericht krijgt als iemand gereageerd heeft op die topic. Voordat je een bericht plaats kan je bij "overige opties" notificatie type selecteren. Ik heb in het begin dat probleem ook.

Exacte kosten van UZ Brussel?! Dat is geweldig Chanti1! Je maakt me wel heel nieuwsgierig :). Ik heb me al ingeschreven voor een van de informatieavonden bij UZ Brussel. Over een paar dagen moet ik naar zk voor evaluatiegesprek (zelf aangevraagd), hopelijk krijg ik een duidelijk beeld van wat er met mij mankeer en wat te doen. Als zk mij niet verder kan helpen dan ga ik UZ Brussel bellen voor een afspraak.

Maar hoe lang moet je rijden? Voor mij ca 2 uurtjes, niet bepaald om de hoek.

Ik heb bericht gekregen van mijn zorgverzekeraar. Ik moet wel van tevoren aanvragen door per e-mail op te sturen:een verwijsbrief van de Nederlandse gynaecoloog, een behandelplan van de arts in het buitenland, en kostenraming van gynaecoloog/arts in het buitenland. De kosten moet ik wel eerst zelf betalen, en ik krijg ze pas vergoed als ik ga declareren. Maar ze vergoeden de kosten naar NL- se geldende marktconform tarief.

Ik heb onze medisch dossier alvast opgevraagd. Ik weet niet of mijn gyn. me wil helpen met echo, bloedprikken etc als ik het in NL laat doen. Wel een gedoe lijkt mij, want je bent voor het opsturen van de uitslagen afhankelijk van zk en lab in NL. Als zij het vergeten dan moet je zelf alsnog achteraan gaan?!

17. Chanti1

Chanti1 Actief lid

Feb 16, 2012
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de tip: ik ga me daar zo eens in verdiepen.

over het UZ:
    kan ik je een pm sturen via deze site? dan stuur ik een kopie van de lijst. Verder is wat jij zegt over de verzekering ook aan mij meegedeeld, dus marktconform etc. ik heb wel begrepen dat medicijnen goedkoper zijn in belgie, deze moet je ook zelf voorschieten dus dat scheelt dan weer. ook moet je misschien de eerste consulten voorschieten als het nog niet allemaal rond is met de verzekering: ik zit bij ohra/CZ. ik wordt als het goed is vandaag teruggebeld. spannend

Ik denk dat je het beste een up to date dossier kan hebben maar je zal altijd de ontbrekende stukken nog op kunnen vragen. je kunt het dossier aan de dames bij de balie van de fertiliteit afleveren zij scannen het dan in zodat zij alles bij elkaar hebben.
    maar dit zullen ze je allemaal uitleggen, want dat doen ze heel goed daar!
    Ik denk dat het niet echt een kwestie is van of je Gynaeco je wil helpen met bloedprikken etc: daar heb je gewoon recht op. en de meeste gynaeco's vinden het prima en ook interessant om samen te werken met andere ziekenhuizen. ik denk dat het even wennen is om die uitslagen door te bellen en als het ziekenhuis het voor jou doet zou ik er zeker goed op letten maar ook daar wordt je bij geholpen door het monitoringsteam van het UZ Brussel. kortom goed geregeld!
    wacht niet te lang met een afspraak maken. ik weet niet hoe lang je nodig hebt maar er is natuurlijk het plan om maar 1x ivf/icsi te vergoeden wat weleens per 2013 in zou kunnen gaan in NL. ik weet niet of dit dan ook voor jou geldt maar ik neem geen risico.
    succes en laat me maar even weten hoe ik je kan pm-en dan stuur ik je de lijst door

18. Elize84

Elize84 Bekend lid

Dec 2, 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Dat plan van 1 x ivf in 2013 is van de baan hoor! Lees maar op Freya.

19. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Wij zijn in Dusseldorf geweest.
    Hebben alles vergoed gekregen van de verzekering.

Share This Page