Mijn zoontje is een hele vroege vogel. Hij wordt eigenlijk altijd tussen 05.30 en 06.00 uur 's ochtends wakker en dat is al meer dan een half jaar zo. Vanmorgen was het zelfs 05.25 uur. Hij wil dan echt niet meer slapen ook niet in ons bed. Hij gaat om 19.30 naar bed en later naar bed brengen helpt niet, hij is dan net zo vroeg wakker. Maar nu slaapt hij 's middags best wel lang. Hij lag er vandaag om 12.30 uur in en hij slaapt nu nog. We hadden altijd zoiets van als hij om 16.00 uur nog slaapt dan maken we hem wakker. Moeten we hem niet eerder wakker maken? Ik heb het idee dat wat hij 's nachts minder slaapt hij 's middags inhaalt. Of moet ik hem gewoon laten slapen en zijn ritme volgen. Vind het ook wel zielig om hem wakker te maken want hij vind het echt niet leuk en is dan ook het eerste half uur erg vervelend. Hij is trouwens bijna 22 maanden oud. Wat zouden jullie doen want dat hele vroege opstaan begint mij zo langzamerhand op te breken?
Bij ons maakt het helemaal niets uit hoe veel ze overdag slaapt, ze is altijd vroeg wakker. Soms heb ik juist het gevoel dat ze s'nachts beter slaapt als ze overdag ook goed / veel slaapt (verschilt per dag nogal van niet slapen tot 3-4 uur). Je zou het anders gewoon eens kunnen proberen hem minder lang te laten slapen? Mijn dochter wordt vreselijk chagrijnig als ik haar wakker maak, dus dat doe ik haast nooit.
Hier merk ik wel verschil! Zoon ligt er meestal rond 14.30 in. Als ik hem dan langer dan tot ongeveer 16.30 laat slapen, is hij ten eerste niet te genieten (hij wil dan niet wakker worden) en hij ligt dan s'avonds nog vrji lang wakker. Ik heb nu dus ook de regel dat ik hem wakker maak om 16.30. Dan is hij nog gezellig, kunnen we op tijd eten en gaat hij ook weer goed slapen rond 19.30 Wat betreft de ochtenden...of het daar nog verschil in kan maken...geen idee! Zoon kwam hier ook heel af en toen nog wel eens rond die tijd zo s'ochtends vroeg, maar na een voeding ging hij dan wel weer lekker slapen gelukkig.
Het enige wat je kunt doen is accepteren... Wij hebben van alles geprobeerd om haar s ochtends langer te laten slapen en is allemaal niet gelukt, iedere dag tussen 5.30 en 6.00 is mevrouw wakker of ze nu om 18 uur of om 22 uur naar bed gaat. We hebben haar wel een kidsleep wekker gegeven en ze blijft gewoon op haar kamer tot 6.30 doordeweeks en 7.30 in het weekend. Ze gaat dan gewoon spelen ofzo..
Mijn dochtertje is 2 jaar en 4 maanden en was de laatste maanden ook zo vroeg wakker. Wij hebben in de kerstvakantie haar middagslaapje helemaal gestopt, omdat ze zelf ook aangaf dat ze niet meer wilde. Ze houdt het eigenlijk niet vol en valt nog regelmatig op de bank in slaap, maar dat is max. een uurtje en sindsdien is 6.30u vroeg wakker! Jouw zoontje is nog wat jonger, dus helemaal afschaffen is waarschijnlijk te vroeg, maar een uur inkorten helpt misschien wel. Gewoon uitproberen in het weekend.
Indd iets sneller wakker maken... En bij mijn dochter hebben we doorgezet als het 's ochtends zo vroeg was. Dan zeiden we dat nog te vroeg was en dat ze nog even moest slapen. Soms pikte ze dat en soms was het ff brullen, maar uiteindelijk heeft het wel gewerkt en is het nu 6.30/7.00 uur
Ik zou 's middags eerder wakker gaan maken. Liever een kind dat even chagrijnig is, (maar mogelijk dat dat ook bij gaat trekken als hij daaraan went), dan zo vroeg wakker Hier ook zo'n vroege vogel, door oorklachten, dus weet hoe slopend dat is Zou er een hoop voor over hebben als dat verschuift naar half 7 ofzo...
Ja, maar die van mij is dan dus én chagrijnig én evengoed nog vroeg wakker, dus dan liever een leuke middag, hahaha. Ik heb raar genoeg nooit problemen haar weer om de gewone tijd in bed te krijgen als ze s'middags te lang geslapen heeft. Denk dat ik een raar kind heb als ik de reacties zo lees.
Vanmorgen was het weer 05.30 uur. Toen ben ik er naar toe gegaan, hij had een poepluier, die verschoont en hem weer terug gelegd. Helaas accepteerde hij dat niet en heeft hij tot 06.10 'mama uit, mama uit' geroepen. Ben er vervolgens maar uit gegaan Ik ga toch maar proberen hem 's middags korter te laten slapen, misschien werkt het.
Ik zou idd ook hem wakker maken smiddags en het zeker een week volhouden.. hij moet er miss even aan wennen.. hopelijk helpt het..
hier is wakker maken ook ruzie! maar als ik boven iets te hard ga rommelen dan word hij wakker van mij, maar wel uit zich zelf en laat ik em nog ff 5 minuten ofzo wakker worden en dan ga ik pas zn kamer binnen. ipv dat ie zn ogen open doet en meteen mij ziet staan,
Ik zou zoals al eerder gezegd het middagslaapje inkorten, en dat minimaal 1 week doen anders weet je niet wat het effect is. Hier ging ik dan inderdaad boven flink rommelen zodat hij toch zelf wakker wordt, anders was hij ook niet te genieten. Hier ging zoonlief trouwens uit zichzelf steeds langer uitslapen, iedere x als er weer iets in zijn slaapjes veranderde. Met 2 slaapjes overdag was het nog 6.30/7.15, met 1 slaapje 7.30/8.00 en nu zonder middagdutje (of nog maar heel af en toe) is het vaak 8.30/9.00 maar soms hoor ik hem ook pas tussen 9.30 en 10.00.
hier maakt het middag slaapje niet zo heel veel uit qua lengte. het bizarre is dat hoe vroeger hij s'avonds op bed gaat hoe beter hij "uitslaapt" s'ochtends. sinds we daar achter zijn gaat hij om 19.00 het bed in en slaapt tot ongeveer 7.15. Gaat hij een half uurtje later is hij ongeveer een uur eerder wakker.