Wij hebben al een zoontje Jesper. Eerst hadden we voor onze 2e zoon Finn in gedachten. Nu komt deze ineens zo vaak voor dat we er een variant op willen. Ik ben voor Mervin, mijn man voor Marvin. Wat is jullie voorkeur?
Ik ga dan voor Mervin, dat klinkt wat minder hard dan Marvin. Bij Marvin denk ik ook meteen aan Marvin Gaye (zanger). Ik vind Finn wel veel leuker dan Mervin / Marvin. Andere ideetjes met ongeveer dezelfde klank als Finn erin: Devin / Davin Elvin / Alvin Ervin, Edvin Finley Finnan Finnegan Finnian Firmin Flemming Florin Flynn Irvin, Irving Lievin Navin, Nevin Vince
Ik kies voor Marvin. In het zelfde genre vind ik deze namen ook goed passen : Marlon Marden Marlof Marald
Beslist Marvin. Maar dat ligt denk ik bij mij: bij Jesper heb ik ook altijd al het idee dat de "a"mist ( Jasper), en als daar dan nog een Mervin ipv Marvin bijkomt, dan wordt het geheel zo'n ehhhhh -klank. Marden vind ik overigens ook mooi!
Ik heb voor Marvin gekozen. Bij Mervin zou ik denken: dat is zo gekunsteld omdat Jesper ook met een e is ipv a. Een beetje flauw zeg maar.
Ik vind het ook niks. En Mervin.. nee.. dat klinkt mij niet lekker. Andere opties; Jesper & Thijmen Jesper & Marijn Jesper & Hidde