stoppen met pil

Discussion in 'Zwanger worden' started by charlotte265, May 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. charlotte265

Dec 30, 2007
    34
    0
    0
    knokke
    hallo

ik ben charlotte , ik en mijn vriend hebben besloten voor zwanger te worden maar mijn vriend zou nog graag een paar maand wachten. ik heb toen gezegt dat zwanger graken niet van zelf gaat en dat ik zeker optijd met mijn pil moet stoppen
    hoeveel tijd op voorhand zou ik ongeveer moeten stoppen want ze zeggen dat het raak kan zijn van de eerste keer maar ook dat het een jaar kan duren dus ik weet het niet goed

charlotte

2. Nadine29

Nadine29 Bekend lid

Apr 29, 2008
    762
    0
    0
    Adm. MW/ Friture Hulp
    Bocholtz
    Zoals je al zelf zegt het kan meteen raak zijn dat was bij mij het geval bij me eerste zwangerschap maar het kan ook maanden duren moeilijk van te voren te zeggen.

3. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Het is moeilijk te zeggen wanneer je het best kunt stoppen met de pil. Het kán zijn dat je meteen in ronde 1 zwanger wordt. Vaker komt voor dat je eerst moet ontpillen. Dat kan ook nog variëren van 1 a 2 maand tot maandenlang...
    Praat er goed met je vriend over en besluit dan samen wat jullie het beste lijkt. Als je vriend zich er écht beter bij voelt als je nog even doorgaat met de pil, kun je dat misschien beter respecteren. Wat ook kan, is dat je stopt met de pil, en gewoon gaat klussen wanneer jullie er zin in hebben, niet op de 'verplichte' dagen. Dan kun je ook rustig ontpillen, en misschien raak je wel vrij snel zwanger. :D Lukt het niet om binnen een paar maand zwanger te worden op die manier, kun je altijd nog gaan denken aan ovutesten of temperaturen om je vruchtbare dagen op te sporen.
    Succes!

4. mamasan

mamasan Fanatiek lid

en anders is het een idee om zolang condooms te gebruiken?
    Kun je al ontpillen en toch nog even wachten.

5. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Hoe kon ik dát nou vergeten?
    Zo'n simpele oplossing... Goed meegedacht, mamasan! :D

6. sheann

sheann Fanatiek lid

May 14, 2008
    4,643
    0
    0
    Ja zo heb ik het ook gedaan. Dan kan je alvast je cyclus bij gaan houden.

Share This Page