En hoe hoog is het salaris dan tijdens zo'n bbl traject? Ik verdien nu ongeveer 1000 voor 20 uur werken en zou niet minder kunnen gaan verdienen...
Ik weet niet hoe oud je bent? Want je hebt salaris voor 1,2,3 en 4de jaars. Ben je boven de 24 of 25 jaar dan krijg je het salaris van een 4de jaars. Het was toen uhm 1700 bruto. Je moet rekening meehouden ook dat je ORT krijgt (onregelmatigheidstoeslag) voor avond en weekend. 1000 euro netto haal je wel hoor.
Ik ben 30 jaar! Als je zegt dat je ook in het weekend en 's avonds moet werken, over welke richting heb je het dan? Want als ik bv een kinderopvang als werkplek krijg, dan hoef ik alleen overdag...
Nou.. Da's niet helemaal waar. Helemaal in deze tijd waar erg bezuinigd wordt in welzijnsland en de hulpverlening. Ik kom met mijn MWD diploma nu errug moeilijk aan het werk en ik kom al helemaal niet aanmerking voor groepswerk (SPH). De werkgevers hebben het voor het uitzoeken en selecteren eerst op CV, dus passende opleiding. En als SPH-er kom je ook niet aan de slag als maatschappelijk werker of andere functies waar je met name 1 op 1 hulpverlening voert (bij BJZ vragen ze nu ook MWD, je moet als SPH-er wel flink wat relevante werkervaring hebben wil je voor dit soort functies in aanmerking komen). Maar goed, voor veel andere functies vragen ze idd wel een MWD of SPH, dus dan maakt het niet uit. TS: Ik zou een loopbaancoach oid zoeken en je goed gaan verdiepen. En gesprekken aanvragen bij verschillende opleidingen.
Medisch secretaresse is wel een beroep waar veel op gesolliciteerd wordt en weinig banen in vrijkomen. Een vriendin is aan de bak gekomen (en daar heb ik nou weer respect voor he) door vanuit haar bijstand een stageplaats te regelen in het ziekenhuis. Zij had zich helemaal suf gesolliciteerd en dacht uiteindelijk: Nou dan kom ik wel gratis werken. Na drie maanden werd ze aangenomen. Geweldig, waar een wil is, is een weg denk ik dan weer. Leuk dat je zo gedreven bent om een opleiding te volgen! Ik denk dat iedere opleiding, op ieder niveau altijd bijdraagt aan je kans op een baan. Het laat natuurlijk ook zien dat je ergens iets voor wil doen. Leuk!
Ja ik ben wel gedreven, maar uiteindelijk komt er nooit iets van en zit ik alweer ruim 10 jaar in een functie waar ik allang op uitgekeken ben. Alleen nu heb ik een gezin met 2 kleine kinderen en is het gewoon heel lastig om me om te laten scholen!! En ik vind zoveel leuk, dat ik uiteindelijk geen keus kan maken.. En het inkomen mag niet omlaag gaan, dat maakt het ook lastig.
Je moet eens goed naar de cao's kijken, de meeste cao's nemen je huidige salaris over. Dit doet in ieder geval de ggz.
@ TS, misschien dat je eens kan kijken op MBO opleidingen 1 jaar: Capabel Onderwijs Groep en misschien staat daar wat voor je tussen?
Capabel is erg interessant, maar wel erg duur. Meer dan 4000 euro voor een opleiding??? En ik ben al 30 geweest, dus kom niet in aanmerking voor Studiefinanciering... Misschien staan er ook goedkopere opleidingen tussen.
Hopelijk kom je er uit. Ik weet niet of je bij NHA je opleiding kan vinden maar ben erg te spreken over hun. Niet te duur,goede begeleiding en ook weer flexibel. Hebben goede certificaten, heb ook een opleiding bij NTI en Loi gevolg, dat was 3x niks. Duurde soms weken voordat je je huiswerk terug hebt. Hier vaak binnen 1 dag. Ik ben er erg blij mee.Misschien vind je daar wat.Succes.