Weer geen eisprong...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SuusjeLove, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Ik heb nu al de 2de keer geen eisprong...
    blijkbaar krijg ik 1 maand een eitje en dan weer niet...

Ik mag dinsdag wel al naar de gynaecoloog maar toch komt dit als een klap... Had gehoopt dat het een uitzondering was... maar helaas deze maand weer geen eitje...

Wie heeft dit nog en wat kan een gyn er aan doen...

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Jou cycli zijn ook wel kort zeg, een ei heeft amper de tijd om te springen lijkt wel.
    In je laatste grafiekje mist wel wat meetpunten, ben je er klaar mee of heeft t een andere oorzaak?

Sterkte bij gyn!

3. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Ben er helemaal klaar mee... Zit nu ff in een dipje en het hoeft allemaal niet meer zeg ik dan...
    Terwijl ik nu alweer ermee bezig ben...

MIjn LF is rond de 11... Dus zou wel kunnen al is het erg kort...

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Er niet mee bezig zijn is erg lastig. Ik probeer het, maar lukt ook niet erg. Bij mij trage eitjes, gaaap.

Een LF van 11 dagen is oke toch. Maar dan moet er wel in 8 dagen een follicel rijpen en het ei springen. Ik opper maar wat hoor, maar zou het kunnen dat je hormoonhuishouding een omslag maakt voordat er rijping + sprong mogelijk is? Dat je daarom niet elke ronde een eisprong hebt.
    Hopelijk is het eenvoudig het te ondersteunen zodat je iig elke ronde een ei hebt.

5. Delta

Delta Niet meer actief

er is zeker wel wat aan te doen! door middel van clomid enzo toch? hopen dat je dan snel zwanger bent!

6. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

15 jul 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Hee SuusjeLove,

Wat vervelend zeg! Geen eisprong.. damn, dan is het ook wel lastig zwanger worden natuurlijk. Echt balen zeg. Dat moet echt onwijs oneerlijk voelen, alsof je niet eens de kans krijgt! :(

Ik heb laatst een uitgebreid boekje zitten lezen op internet, over het orierenterend fertiliteits onderzoek, dat is waar de gynaecoloog als het goed is mee gaat beginnen. Wel van een Twents ziekenhuis, maar ik denk dat het niet zoveel verschilt met hoe andere ziekenhuizen het aanpakken.
    Daar staat ook in dat er al snel bloedonderzoek wordt gedaan, op verschillende momenten in je cyclus. Dat wordt er gekeken naar verschillende hormonen. Hormonen die ervoor zorgen dat een eitje rijpt, springt, innestelt, dat soort dingen. Wat ik ervan begreep, zou je aan de hand van dat bloedonderzoek vrij gemakkelijk moeten kunnen zien waarom er geen eitje springt. En zou je er met medicijnen ook relatief gemakkelijk voor moeten kunnen zorgen dat dat wél gebeurt. (Iemand noemde hier al Clomid, dat wordt onder andere genoemd, maar ik heb de details niet meer helemaal paraat)

Hier kun je het nalezen:
    http://www.mst.nl/gynaecologie/fertiliteitsonderzoek/ofo_boekje.pdf

Misschien sowieso wel interessant als voorbereiding op je eerste bezoekje aan de gynaecoloog.

Veel sterkte!

7. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    maar je word wel elke maand ongesteld?
    want ik dacht altijd als je geen ei hebt dan word je ook niet ongesteld! ik heb 1,5 jaar gedaan om mijn eerste te krijgen en we gaan nu weer voor een tweede.
    ik had een onregelmatige cyclus en dacht wanneer ik een keer een hele lange cyclus had, dat ik dan geen ei heb gehad.
    maar dat klopt dus niet?
    hoe weet jij dat je wel een eisprong hebt dan? met ovu testen?

ik hoop dat je snel zwanger word meid! ik weet hoe jij je voelt!

8. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Ja ja ik word gewoon iedere maand ongesteld...
    De ongesteldheid is alleen een stuk lichter... Bij mij dan maar dat hoeft ook niet...
    Ik gebruik ovulatietesen en ik doe temperaturen...

Had gehoopt dat er iemand zou reageren die het zelfde probleem had...
    Maar helaas...

Deel Deze Pagina