Omdat iedereen wel eens van makkelijk en snel houdt als die eters krijgt, maar toch ook wel goed uit de hoek wil komen, leek het mij wel leuk om de makkelijkste succesrecepten uit te wisselen. Dus geen exclusief 5 gangen diner neerzetten he?? Ik zal beginnen roerbakmie met gewokte thaise groenten 300 gram ongekruide varkensreepjes marineren in een marinade van: 2 eetlepels olie, 2 eetlepels ketjap en een theelepel sambal. Een pan water aan de kook brengen en de roerbakmie 2 minuten koken. Na het koken in een zeef gooien en even koud afspoelen. Dan uit laten lekken. In een wok de varkensreepjes bakken, als die goed gebakken zijn doe je er de mix voor roerbakmie bij en 150 ml water. Even laten doorkoken. Dan een zak thaise roerbakgroenten toevoegen en lekker bakken in de mix. Als de roerbakmie uitgelekt is voeg je die toe met 3 lenteuitjes in ringetjes en wok je alles nog 3 minuten op hoog vuur. spinazie fussili met kip 2 halve kipfilets in kleine blokjes snijden en zachtjes gaar bakken. Dan 300 gram fussili koken en 300 gram diepvriesspinazie ontdooien in een pannetje. Daarna de spinazie bij de fussili voegen, er goed doorheen scheppen met een klein pakje room. Daarna de stukjes kip erdoorheen scheppen en alles nog even goed verhitten. Als variatie kun je het daarna ook in een ovenschaal scheppen en een laag geraspte kaas eroverheen strooien en gratineren in de oven.
Klinkt erg lekker!! Ik maak zelf graag iets vergelijkbaars; penne met kipfilet en spinazie a la boursin! Je schijnt de spinazie a la boursin kant en klaar in een pak te kunnen kopen, maar dat heb ik bij mij in de supermarkt nog niet gezien; ik doe altijd een pak diepvriesspinazie, en dan op het einde een (half) pakje Boursin of Boursin Cuisine erdoor! Heerlijk! Ook pijnboompitjes erdoor en evt een teentje knoflook en geraspte kaas!
Mexicaanse ovenschotel met kip en tortillachips 2 kipfilets 3 paprika's (rood, geel, groen) 1 ui 1 teentje knoflook 1 blikje mais zakje fajita kruiden halve zak tortillachips geraspte kaas klein bekertje creme fraiche Ovenschaal invetten. Paprika's, ui, knoflook en kip in blokjes snijden. In 1 pan de paprika's roerbakken, in andere pan de kip met ui en knoflook aanbraden, daarna de fajitakruiden toevoegen met een klein beetje water. Paprika en mais toevoegen en goed roeren. Mengsel in ovenschaal verdelen. Creme fraiche eroverheen smeren. Helft van de geraspte kaas over het mengsel, daarover een laag tortillachips en daaroverheen de overige geraspte kaas. In de oven op 185 graden de kaas in 10 minuten laten smelten.
Apple crumble 4 appels 150 gram suiker 200 gram boter 300 gram meel 1 zakje vanillesuiker 1 theelepel kaneel snufje zout Appels schillen en in kleine blokjes snijden. Appels in ingevette bakvorm doen. Van alle overige ingedrienten een kruimeldeeg kneden. Over de appels verdelen. Tot afbakken in de koelkast zetten (of bij meteen bakken eerst 10 minuten in de vriezer). Gaar bakken in ongeveer 35 minuten op 180 graden.
Kost ietsje meer tijd maar absoluut niet moeilijk....en heel erg lekker....Turkse griesmeelcake. Revani 1 waterglas meel 1 waterglas suiker 1 waterglas griesmeel 1 waterglas olie 1 waterglas yoghurt 1 zakje bakpoeder 1 zakje vanillesuiker 2 eieren Eieren met suiker luchtig mixen. Olie en yoghurt toevoegen en mixen tot een vloeibaar beslag. Meel, griesmeel, bakpoeder en vanillesuiker gezeefd toevoegen en goed mengen. In bakvorm gieten. De eerste 20 minuten bakken op 175 graden, daarna de temperatuur terugdraaien naar 150 graden en bakken tot de cake goudbruin is en een mespunt er schoon uitkomt (ongeveer nog 20 minuten). Ondertussen de siroop maken van 3 glazen water, 2,5 waterglas suiker en 1 eetlepel citroensap. Cake in ruiten snijden. Siroop en cake laten afkoelen tot ze lauw zijn, dan de siroop over de cake schenken tot het niet meer wordt opgenomen.
jij kan het weten! Het fijne daarbij is ook dat je er van alles wat 'over' is in kan gooien, champignons, gehakt in plaats van kip etc etc
Pastasalade met zalm (je kunt de pastasalade koud of lauwwarm serveren) Pasta (penne of fussily) cherrytomaatjes mozzarela avocado pijnboompitjes rivierkreeftjes pesto grano pardano (parmezaanse kaas aan een stuk) olijfolie, zout, peper zalmfilet veldsla of rucola Kook de pasta en mix alle ingredienten erdoorheen (pesto, olie, peper ,zout en parmezaan naar smaak) Even door elkaar husselen. Zalm bakken. Beetje sla op een bord, salade erop en daar bovenop de zalm. Succes verzekerd!
spinazie taart 450 gr spinazie a la creme 300 gr gehakt 4 eieren 1/2 pakje geraspte kaas 2 tenen knoflook 5 plakjes bladerdeeg peper en zout spinazie opwarmen, en daarbij knoflook en peper en zout toevoegen (naar smaak) gehakt rullen springvorm bekleden met bladerdeeg gehakt bij spinazie voegen kaas en 4 eieren door roeren even warm maken mengsel in bakvorm 40 min op 200 graden lekker met sla erbij (ah recept )
Leuk topic dit!! @tullip: wat voor soort room moet je toevoegen aan de spinazie met fussili? @luciaatje: de spinazie a la boursin staat in de supermarkt in het diepvries vak is van iglo, maar gok dat het vers veeeel lekkerder is!! _____________________________________________________ Zo hier ook een receptje wat bij ons thuis een hit is als ik even snel wat moet maken: Penne met kip: * ui * knoflook (fijn gehakt) * 1 pot tomatensaus grand italia (basililicum of bolognese) * 1 klein potje grand italia 4 kazen * halve boursin * kipfilet * penne De penne al dente koken. In een pan de kip bakken, daarna de ui en de fijngehakte knoflook toevoegen. Daarna de sauzen en de boursin toevoegen even laten pruttelen. Als de saus klaar is de penne toevoegen en even goed laten intrekken. (eventueel kun je als extra ingredient nog kastanje champignons toevoegen) ..
zalm prei aardappel pakketjes kant en klaar aardappelschijfjes prei rode ui mosterd olie zout/peper dille zalm visbouillon tablet oven voorverwarmen op 200C in zakje aardappelschijfjes gaatjes prikken en 5 min in magnetron (stoomt het gaar) prei en ui snijden en schoonmaken bakpapier de aardappelschijfjes leggen daarboven op de prei/ui leggen schaaltje dille, olijfolie, mosterd en peper en zout mengen zalm in smeren met mengsel boven op leggen, peper en zout bestrooien visbouillon erover gieten pakketje dichtbinden met touwtje(zorgen dat het goed dicht is) 20 min op 200 graden (heeeel mager ook )
Mijn lekker makkelijk altijd succesrecept: indische makreel met sperzieboontjes 1 grote ui 2 eetlepels zonnebloemolie 1 gerookte makreel 1 blikje tomatenpuree 1 teentje knoflook 1 theelepel sambal (naar smaak) 1 a 2 eetlepels ketjap 1 blik sperziebonen 1 dobbelsteentje trassi of een theelepeltje trassi pasta van Faya Lobi Bak de gesnipperde ui en de uitgeperste knoflook in de olie. Voeg de trassi, sambal en ketjap naar smaak toe en het blikje tomatenpuree. Voeg een glas water toe en het geheel aan de kook brengen. Uit het blik sperziebonen toevoegen in de pan. De makreel van de graat ontdoen en in stukjes toevoegen. Dit geheel goed doorwarmen. Nog even laten sudderen en opdien met witte rijst.
miracle of love, je kunt kookroom gebruiken, maar ik gebruik altijd slagroom (ongeklopt natuurlijk he) liselot, dat is zeker te doen, want ik ben echt geen keukenprinses, maar over deze 2 gerechten krijg ik altijd positief commentaar.
Ik maak deze wel eens maar dan met de boursin zoals eerder vernoemt. Kipfilet in blokjes, en een bakje spekblokjes, ui gesnipperd en paar teentjes knoflook. Alles bakken en een pak spianzie à la crème erbij. Op het laatst nog een bakje boursin (of andere kruidenroomkaas). Serveren met tagliatelle en geraspte kaas op tafel. Hier ook al heel wat eters die het recept vroegen.