Hartslag boelie op 11 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Noushis, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noushis

Noushis Actief lid

16 sep 2008
    336
    0
    0
    Hallo.

Ik ben gisteren bij gyn op controle geweest. Ik ben 11 weken ver en had een inwendige echo gehad... Ze kon afleiden dat 190 slagen per minuut was.

De week ervoor had ik een echo bij vroedvrouw (uitwendig) en kon ik ons boelie al bewegend bewonderen.

Omdat ik 2 miskramen al gehad heb, voel ik mij onzeker...
    Kan dat dat bij een inwendige echo dat je boelie niet ziet bewegen...
    En is 190 slagen per minuut niet veel?

Groetjes en alvast bedankt

2. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hey,

Hier zagen we ook niet veel beweging op de echo op de wat vroegere termijn. Misschien was de kleine net even druk geweest en was het tijd om even bij te komen? 190 bpm klinkt inderdaad snel, maar wie weet kwam dat ook wel doordat de kleine druk was geweest? Als de gyn daar niets over heeft gezegd, zal het vast goed zijn.
    Wens je een goede zwangerschap toe!

3. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    Ik kan zelf luisteren met de angelsound. Ben ook elf weken ver en de hartslag van de beejb hier is 180. Dus vrij normaal denk ik.

4. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Over de hartslag durf ik niets te zeggen, maar ik had de echo's bij de vk rond de 11/12 weken ook geen bewegende baby, terwijl de week ervoor hij bijvoorbeeld wel bewoog.

Met 16 en 17 weken ook een hele drukke baby en vandaag lag hij gewoon stil. Kan dus enorm verschillen per keer.
    Geen zorgen!!

5. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Dat je beeb bij 11 weken echo niet bewoog is niet gek hoor.
    Kindje kan tuurlijk ook niet iedere minuut van de dag in beweging zijn, en heeft ook zijn rust. Dus waarschijnlijk zag je de beeb niet bewegen omdat hij/zij aan het rusten was. Heb ik ook vaak gehad. Kleine bewoog ook niet bij iedere echo wat ik kreeg.
    Hartslagje van 190 vind ik ook niet dramatisch. Kan zijn dat de kleine net VOOR de echo druk in de weer is geweest, en dan stijgt het hartslagje. Is bij mijn kleine ook weleens 180 geweest, en ben nu ondertussen bijna 37 weken zwanger.

6. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    is niet vreemd hoor dat je kindje rond dat termijn niet beweegt.
    En de hartslag is normaal hoor! De hartslag van mijn dochtertje was rond de 180/200

7. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Hartslag van een ongeboren baby (geen idee eigenlijk hoe dat zit als ze geboren zijn) is vele malen hoger dan die van een volwassene.

En een tip :D vraag DAAR meteen of iets goed of fout is... scheelt je een hoop druk maken ;)

8. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Vroeg in de zwangerschap is het inderdaad nog heel snel. Naar mate de kleine groter word gaat het wel iets langzamer. Rond de geboorte vaak tussen de 120 en 140 als ik het goed heb.

9. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Bij de bevalling is de hartslag vaak tussen 110 en 190.
    Bij de 190 slagen per minuut is je kindje lekker druk.
    Ook zeggen ze vaak dat je bij ctg aan de hartslag kan zien of het een jongen of meisje word. Lagere hartslag is vaak een jongen en hogere hartslag een meisje.

10. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    hartslag kan en durf ik niks over te zeggen, maar ga wel mee in de gegegeven antwoorden.

wbt bewegen is vrij normaal, ik schrok met de termijn echo ook heel erg want ukkepuk lag echt gewoon stil, en de echoscopiste zei maar niks, na een minuut of wat zei ze wel, het hartje doet het mooi!

Deel Deze Pagina