schuldgevoel

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ohmama, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ohmama

ohmama Niet meer actief

hoi :D

Ik wist niet zo goed waar ik dit neer moest zetten, dus heb ik het maar hier gedaan. Ik heb een zoontje van twee jaar en ben nu in verwachting van een zoontje van mijn huidige vriend. De vader van mijn zoontje wil geen contact met hem hebben en dit vind ik heel erg, ik gun hem een vader in zijn leven. Mijn vriend kan leuk met hem omgaan enz, maar ik ben bang dat hij later zal gaan merken dat mijn vriend misschien wel meer van zijn eigen zoon houdt dan van hem. Ik weet echt niet wat ik hiermee moet, ik kan er met niemand over praten en ik voel me heel schuldig tegenover mijn zoontje, want hij heeft dit nergens aan verdiend! :(

2. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Wie zegt dat jou vriend meer gaat houden van jullie kindje dan van je eerste zoon dan?
    Ok de liefde zal anders zijn omdat je 2de echt van hem is maar denk dat uit eindelijk je vriend ook niet meer zonder je oudste kan.Hij groeit toch samen op met je vriend.
    Heb je het er wel eens over gehad met je vriend zelf?Zo ja wat zegt die er over?

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    jij hoeft je niet schuldig te voelen hoor.
    de vader van je zoon moet zich schuldig voelen, hij wil niks van je zoon weten.
    en je vriend zal vast ook heel veel houden van je zoon ook als jullie kindje word geboren.

4. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hoe denkt je vriend hierover? Vertel hem gewoon wat je dwars zit.

Mannen denken heel anders, ik geloof bijna zeker dat je vriend net zoveel van beide mannen zal houden!

5. ohmama

ohmama Niet meer actief

Oké, ik ga het vanavond met hem erover hebben. Ik vind het nog steeds een heel moeilijk onderwerp om over te praten. :(

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hoi ik ben ook alleenstaande moeder en ook mijn ex ziet niet om naar zijn zoon. Ik heb zelf geen nieuwe relatie omdat ik er geen zin in heb. Maar lijkt mij ook moeilijk jou gevoel... tis mijn angst ook wel een beetje. stel je voor dat ik eens een andere relatie krijg en zwanger raak e.d. Mijn zoon verdiend het ook niet dat er van de 1 meer wordt gehouden dan van de ander. kan me goed je gevoel voorstellen nu en dat doet je zeer. Maar in de pratijk zie ik veel positieve dingen. een vriendin van mij heeft ook net een 2e gekregen en haar 1e zoon is ook van een andere man, maar haar huidige man is echt als een vader voor haar zoon en ook voor hun dochter nu hij maakt geen onderscheidt en zegt ook ik heb een zoon en een dochter. Kan je niet eens met je partner praten over je gevoel? Oh ik zie al dat je dit gaat doen... idd gewoon doen, tis moeilijk maar ik denk dat het wel goed komt. sterkte en laat je het ons weten hoe het ging?

7. ohmama

ohmama Niet meer actief

We hebben er bijna de hele avond over gepraat en hij vertelde me dat toen we pas een relatie hadden en Alec ongeveer 8 maanden was, hij er niet zoveel voor voelde om voor het kind van een ander te zorgen. Maar dat hij al heel snel van hem is gaan houden en nu niet meer zonder hem kan. Hij zegt ook dat de komst van een tweede kindje daar niks aan zal veranderen :D
    Mijn zoontje ziet hem ook echt als zijn vader, hij weet niet beter. Ik ben blij dat ik nu weet dat dat gevoel 'wederzijds' is. :D

Deel Deze Pagina