Zoals sommige van jullie wellicht weten is er in oktober longkanker met uitzaai bij mijn moeder ontdekt. Vandaag precies een week geleden is ze plotesling toch nog heel snel overleden. 12 april is mijn lieve mama overleden.. Ik was Justin naar school brengen toen mijn vader belde.. kan je hierheen komen want je moeder wordt weer met de ambulance opgehaald. Ben meteen daarheen gefietst en meegegaan in de ambulance.. Met gillende sirene's zijn we naar Rotterdam gereden naar het ziekenhuis. Vanaf het moment dat ze de ambulance uitkwam heeft ze mijn hand gepakt en niet meer los gelaten. Ondertussen werd mijn moeder naar een sterfkamer gebracht. Heb een uur alleen met haar gezeten, hand in hand. Toen kwamen mijn vader en broers ook aan.. Wat was mijn moeder onrustig.. constant haar zuurstof eruit trekken en zitten en weer gaan liggen. Heb het haar zo comfortabel mogelijk gemaakt.. Maar god wat was het moeilijk. Ik zat bij haar op bed.. ze keek me 10 min aan.. glimlachte en zwaaide naar me.. zo nam ze afscheid! Heb haar gezegt dat ik van haar hou en gevraagt of ze bang was.. dat was ze niet gelukkig! Artsen besloten in overleg met ons om een morfine pomp te gaan starten.. op het moment dat ze dat deden viel ze direct in een slaap. De uren die volgden waren afschuwelijk.. schuim uit haar mond,ogen weg gedraaid. Om voor over half 4 in de middag blies ze haar laatste adem uit.. Ik heb mijn moeder na haar overlijden zelf verzorgd en gekleed, en samen met de mannen van het rouwcentrum in de kist gelegt. Dat was heel fijn en mooi maar ook moeilijk. Gisteren hebben we definitief afscheid genomen.. en nu? nu voel ik me leeg
Gecondoleerd meid. Heel veel sterkte komende periode. Wat een rot tijd zit je in en gaat er nog komen. Ik wens je alle kracht toe om hier doorheen te komen. Ons staat over een tijdje hetzelfde te wachten, mijn schoonmoeder heeft longkanker. Dat maakt jouw verhaal voor mij ook vreselijk pijnlijk en verdrietig om te lezen.
Meid de tranen staan in mijn ogen, veel sterkte. Moge god je de kracht geven om dit te kunnen verwerken
gecondoleerd.. put kracht uit het feit dat je op een mooie manier afscheid hebt kunnen nemen... het gevoel van leegte zal met tijd minder worden.. het gemis niet... zo moeilijk als iemand wegvalt waar je van houdt..
Heftig zeg . Ik wens je heel veel sterkte. Gecondoleerd. Ik denk dat je moeder wel 'gelukkig' gestorven is met jouw dichtbij haar.
Pfff heftig, maar ook wel heel mooi dat je er bij was. Eerst ben je druk bezig met van alles regelen en na het afscheid val je een in een gat (ik weet niet zo goed hoe ik t moet verwoorden), alsof dan de echte klap pas komt Gecondoleerd en heel veel sterke.
Gecondoleerd meid. Ik wens jou heel veel sterkte toe en jouw naasten. Het is heel erg moeilijk om een dierbare te verliezen en het zal lange tijd duren om eroverheen te komen. Neem je rouwperiode en heeeeel veel sterkte.
Wens je heel veel sterkte! Volgens mij heb jij jouw moeder geweldig bij gestaan op haar sterfbed. Mag je trots op zijn!