vraagje

Discussion in 'Zwanger worden' started by liza1991, Aug 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liza1991

liza1991 Bekend lid

May 14, 2013
    529
    130
    43
    stewardess
    He meiden

Ik heb een vraag aan jullie .. is het normaal dat je het eerste half jaar niet zwanger kan worden als je bent gestopt met de pil. Mijn cyclus was het eerste half jaar langer elke maand 32 dagen en nu ineens 28 dagen. Ik voel me echt depri nu ik weer ongesteld ben . Ik twijfel om morgen naar de dokter te gaan ..

X

2. swagartist

swagartist Niet meer actief

Ik zit in ronde 4 en ben ook gestopt na 13 jaar pil gebruik. Ik ben naar de arts geweest maar mag pas weer terugkomen als ik een jaar aan het proberen ben....

3. eviiii

eviiii Fanatiek lid

Feb 27, 2013
    1,137
    0
    0
    werk en gezelligheid
    vrouwenpolder
    Nadat je van de pil af bent heeft een lichaam even tijd nodig. De een is gelijk in de eerste maand na de pil zwanger, een ander doet er langer over. Vind je cyclus gewoon netjes en ik denk dat de dokter zal zeggen tegen je dat je gewoon moet afwachten. Veel succes ;)

4. liza1991

liza1991 Bekend lid

May 14, 2013
    529
    130
    43
    stewardess
    Maar her is gewoon vreemd altijd precies 32.dagen . Ik ben zo bang dat het gewoon niet gaat lukken en iedereeen in mijn omgeving is zwanger. Snik...

5. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Tja het is moeilijk als het niet gelijk lukt, maar er staat gemiddeld een jaar op. En ik vind je cyclussen erg netjes hoor. Het kan altijd iets afwijken, maar vind dit niet echt alarmerend. Je ei is gewoon iets eerder geweest deze keer.

6. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Ja dat is normaal. Wachten is frustrerend en niet leuk maar je hoeft je nog nergens zorgen om te maken hoor!

7. Pluizje

Pluizje Bekend lid

Oct 31, 2011
    661
    14
    18
    Niet heel vreemd inderdaad. Maar troost je, de meeste vrouwen lukt het wel binnen een jaar hoor :) koppie hooghouden hoor!

8. nev

nev Actief lid

Apr 5, 2013
    295
    2
    18
    Ja als je begint hoop je dat je snel zwamger bent. Maar je overdrijft nu wel een beetje in je bewoordingen. Je hebt je cyclus zonte lezen meteen na stoppen met de pil terug gekregen, daar mag je blij mee zijn. Bij veel meiden duurt dat wel even (bij vriendin van mij zelfs 6 maanden voor ze uberhaupt weer menstruatie had!). En elke maand heb je bij normale vruchtbaarheid en seks op t juiste moment ong 20% kans op zwangerschap. Binnen een jaar zijn de meeste vrouwen zwanger. Daarom verwijzen de meeste huisartsen pas na die tijd door voor controle gyn (tenzij er reden is on dat eerder te doen, zoals extreem korte cyclus). Dat je cyclus ) maanden na stoppen pilgebruik veranderd is niet raar en hoeft helemasl niks te betekenen! Zeker niet als je nog zon mooie cyclus houdt!

9. misty33

misty33 Lid

Sep 14, 2012
    98
    0
    6
    verkoopster
    hoensbroek
    hallo zeker is dat normaal ij ben in augustus gestopt met de pil na zeker 15 jaar de pil geslikt te hebben en had meteen een regelmatige cyclus van 27 dagen en ben nu nog steeds niet zwanger terwijl ik best snel ben doorverwezen naar het ziekenhuis door mijn huisarts ik was net een half jaar bezig en werd doorverwezen. succes ermee allemaal

10. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

May 9, 2012
    1,689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ik vind dat je een mooie cyclus hebt, hoor! Ik zou er wel wat voor over hebben om zo'n cyclus uit mezelf te hebben! En liever ietsje korter dan juist langer, want dan heb je ook minder vaak kans in een jaar.
    Gewoon even rustig afwachten dus. Gemiddeld staat er een jaar voor en dat is gemiddeld.. Kan dus best zijn dat jij er 1,5 jaar over doet en een vriendin van je een half jaar.
    Bij mij is iedereen ook direct zwanger en ik zorg dus gewoon voor de balans.

11. liza1991

liza1991 Bekend lid

May 14, 2013
    529
    130
    43
    stewardess
    Als ik nu maar gewoo. Wist of her überhaupt gaat lukken dan heb ik wel geduld maar heb ooit chlamydia gehad dus misschien heeft het wel iets beschadigd. Dat maakt mij zo onzeker. Niet het feit dat ik nu 8 maanden ben gestopt met de pil. Ook heb ik pap a 3 al meer als een halfjaar misschien heeft dat er ook wel iets mee te maken. Maak me gewoon erg druk. Ondanks dat de gynecoloog zei dat het er netjes uitzag toen hij een uiysrijkje ergens anders voor maakte.. en hij een ei kon zien in me eileiders ..

12. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

May 9, 2012
    1,689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Of het überhaupt gaat lukken weet niemand. Met die onzekerheid zitten zoveel meiden hier op het forum. Maar de kans dat het uiteindelijk zal lukken is groter dan dat het niet lukt. Als je onder begeleiding van een gyn staat, komt het vast uiteindelijk een keertje goed.
    Ik snap alleen niet waarom je dan morgen naar de huisarts wil gaan, want je zegt net dat je bij de gyn bent geweest..

Share This Page