Zwanger en sauna/welness?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dani84, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi allemaal

Ik ga lekker een weekendje weg, maar nu zit hier een spa resort bij.. heerlijk, maar ik heb gelezen dat je vor de 3 maanden niet in de sauna mag omdat het kindje nog niet een goede warmte en kou regeling heeft. Mag je wel in een "hot" whirlpool, of gewoon zwembad? en hoe zit het met de zonnebank (behalve oppassen voor zwangerschapsmasker?) en gewoon zwemmen kan wel?

Graag jullie reacties!

Groetjes Danielle

2. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hai meid,

Als jij een vaste saunaganger bent mag je gewoon in de sauna hoor...je moet alleen niet te lang blijven zitten en goed naar je lichaam luisteren.
    Bubbelbaden e.d. mag ook gewoon.
    De zonnebank mag ook maar dan moet je wel je buik afdekken met een handdoek of iets dergelijks en hopen dat je inderdaad geen zwangerschapsmasker krijgt.

Veel plezier!

3. Bri

Bri Niet meer actief

Let vooral heel goed op de signalen van je lichaam. Het kan dat je nu minder goed tegen warmte kunt dan voordat je zwanger was. Als je last krijgt: uit de sauna/de hottub/de zonnebank!
    Overigens wordt het in de eerste 13 weken vaak wel afgeraden, omdat blijkt dat bij muizen de aanleg van het vruchtje stoornissen oploopt in het begin. Bij mensen weten ze dit nog niet.

4. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Oke dank jullie wel! :D voor de snelle reacties. ik ga nooit naar de sauna eigenlijk dus dit gaan we niet doen! ik denk dat ik het alleen lekker bij zwemmen houd. Kan ik ook wel lekker genieten! 8)

Groetjes Danielle

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Ik ga volgende week een dagje naar de zwaluwhoeve. had dit al gepland voor ik wist dat ik zwanger was...
    Heb eergisteren de vk even gebeld omdat ik me af vroeg hoe dit nou zat. Zij vertelde dat je inderdaad naar je eigen lichaam moet luisteren. als je duizelig ofzo wordt moet je er natuurlijk wel uit gaan. verder liever niet alleen in de sauna. (voor mocht er wel iets gebeuren)
    ze vertelde mij dat je lichaam zichzelf wel koel houdt. alleen je huid wordt warm.. Je beebje heeft nergens last van.
    weet zelf nog niet precies wat ik ga doen. sauna lijkt me zelf gewoon niet zo'n goed idee. maar ga wel lekker in het bubbelbad!

Veel plezier :)

Deel Deze Pagina