Hallo allemaal, Even een vraagje. Ik ben vandaag 37.4 zwanger. Alles gaat eigenlijk prima, buiten wat bekken pijn, geen klagen! Alleen slaap ik sinds een week beneden op de bank. Ik ben en voel me heel erg onrustig, werd s'nachts wakker en kreeg het dan heel benauwd alsof ik in een hele kleine ruimte opgesloten zat. Kwam dan niet meer goed in slaap, moest rechtop gaan zitten en tv aanzetten. Op een gegeven moment ben ik beneden op een matrasje op de bank gaan liggen omdat het hier natuurlijk ruimer is en we hebben echt geen hele kleine slaapkamer maar goed. Ook hier blijf ik erg onrustig en wordt ik ieder half uur tot ieder uur wakker! Geen nacht dat ik doorslaap of een paar uur aan een stuk door slaap. Heel onrustig en ook beneden steeds de tv aan en even recht zitten. Ik heb nog een kleine meid rondlopen van 3 jaar dus rusten overdag zit er niet echt in.. Iemand die hier ook las van heeft of ervaring mee heeft? Ik ben absoluut niet bang oid voor de bevalling, zie er ook echt niet tegenop.. Verder is de kamer klaar en alles is in huis dus we zijn er helemaal klaar voor eigenlijk. Niks geen stress ed. Ik hoop dat iemand wat effectieve tops voor me heeft😊
Klinkt een beetje als paniek...toch stress...misschien onbewust..waarschijnlijk al langdurig slaap te kort...toch niet echt rust overdag..je moet je andere kind bezig houden...hier hetzelfde hoor... Al weken slaap te kort...soms denk ik goh dat ik nog geen paniekaanval heb gehad door al dat slaap te kort Maar ja tips....pffff...ontspannen...proberen je niet druk te maken om onrust/ hartkloppingen....dagje rust nemen...dus een dagje op je bed liggen..wat voor jezelf doen... Enz... Sterkte met de laatste loodjes!
Goedenacht! Herken delen van je verhaal wel. Hier ook veel onrust. Niet piekeren of stress maar soms overweldigt door teveel denken. Wat mij hierbij helpt: Luisterboeken. Ik heb een aantal boeken die ik erg goed ken op cd. Als ik ga slapen zet ik die aan. Doordat ik ze goed ken hoef ik maar met een half oor te luisteren. Toch gaat m'n hoofd lekker in het verhaal zitten en slaap ik makkelijker in. Lijk ook minder te dromen. Ook loop ik vlak voor ik naar bed ga rond op blote voeten. Verwarming uit. Krijg het dan 'lekker' koud. In bed heb ik dan mijn electrische deken aan of kruik zodat het lekker behagelijk is. Hopelijk heb je wat aan de tips. Ik ga ook weer proberen te slapen. Succes met je slapeloze nachten.
Misschien dat van die rustgevende muziek helpt. Je weet wel zo'n kabbelend beekje. Steek een half uur voor je naar bed gaat een oliebrandertje aan met lavendelolie. Ruikt heerlijk en is rustgevend. Luister naar een geleide meditatie of speciale "voor het slapen gaan" meditatie van bijvoorbeeld Roy Martina. (Geleide) ademhalingsoefeningen helpen ook om uit je hoofd te komen waardoor je in kan slapen. Sterkte!
Oh ja nog een tip. Zorg dat je vitamine D op peil is door bijv. een supplement en een magnesium supplement kan ook helpen tegen onrust. Zorg wel dat je dan magnesiumcitraat neemt of stearaat. Geen magnesiumoxide. Dat kan niet goed opgenomen worden en werkt alleen laxerend.