Ik was een aantal maanden gestopt op het forum. Voornamelijk om er niet zoveel mee bezig te zijn. Nou door er niet mee bezig te zijn word je ook niet perse zwanger hoor. Ik temp wel de laatste 2 dagen van mijn cyclus zodat ik weet of ik al iets mee moet nemen voor mijn menstruatie. Gister afspraak gehad in het ziekenhuis. Alweer. Deze keer een hsg gepland en toch zaadonderzoek voor mijn vriend. Hij heeft al 2 kids dus vonden ze het niet echt nodig. Hsg moet rond cyclus dag 6, 7, 8, 9 of 10 las ik. Gister moest het dag 1 zijn en vol vertrouwen vanwege een temp daling gewoon die als dag 1 genoemd. Gelijk gepland voor dag 9. Neemt Mn lichaam een loopje met me en gaan we nu naar cyclusdag 32 want het is nog steeds niet doorgebroken. Ik heb ook nog niet de gebruikelijke menstruatie klachten.... Had ik nooit van mijzelf verwacht maar nu zit ik dus juist op Mn menstruatie te wachten. Straks moet ik de hsg gaan laten verplaatsen omdat mijn lichaam net zo eigenwijs als zijn huisbaas blijkt te zijn Hahahah. Sorry wilde het even kwijt. 😉
Daarom moet je ook pas bellen op dag 1 van je bloeding. Het liefste hebben ze net na het bloedverlies en net voor je eisprong.
Maar dat hij al 2 kinderen heeft ,wil toch niks zeggen? Het kan zijn dat zn kwaliteit verminderd is , maar misschien ook dat jullie combi samen minder is
Mijn temp was al gezakt naar 0,2 boven voor Mn eisprong. Dus kans is klein dat ik wel zwanger zou zijn denk ik? Ja de kwaliteit zou wel achteruit kunnen van het zaad. Ben blij dat ze dat nu wel gaan testen en mij ook verder onderzoeken. Kreeg alleen tijdens het gesprek gister te horen dat ze naar aanleiding van alle onderzoeken van een half jaar terug, totaal niet had verwacht dat ik terug zou komen. Een hsg is wel pijnlijk begreep ik. Dus vind t best spannend. Weet dat een bevalling etc ook pijn kan doen dus oefen hopelijk voor een goed doel.
Ik had bij al mijn zwangerschappen 37,3 al piek na mijn eisprong Maar ook deze zakte naar 37,1 voor nod. Maar hij bleef netjes op nod ook 37,1 dus iets zakken zegt nog niks Over het hcg onderzoek lees ik verschillende verhalen qua pijn, hopelijk valt het mee voor je! Goed dat ze verder onderzoeken, je bent toch weer 1,5 jr bezig
Toch na 33 dagen Mn menstruatie. Gelukkig toch op tijd voor hsg. Maar mijn cyclus is nu wel zo verschoven is dat mijn eisprong rond het weekend valt waarbij klussen een hoop creativiteit vergt. We zijn dan nooit alleen😬😬😬 Maar goed daar komen we vast wel uit. Wel merk ik dat het wachten op eindelijk een zwangerschap toch wel wat van mijn emoties vraagt. In mijn werk met kids ook veel baby's en zwangeren om mij heen. Kan ik hoewel ik niet echt jaloers ben aangelegd toch wel eens jaloers worden. Je moet als vrouw best wel sterk zijn op deze manier.
Dank je moonlight Morgen indd de hsg. Best spannend maar hopelijk brengt het iets goeds met zich mee.
Hahahah ik had ook liever hcg dan hsg.... Maar net de hsg achter de rug. Volgens de gyn zag alles er picobello uit. Geen aanwijzing gevonden waarom t zo lang duurt. Wel is mijn baarmoeder een beetje gekanteld maar dat hebben genoeg mensen dus dat is ook geen probleem. Wat het dan wel is? Nu mijn vriend nog onderzoeken maar als dat het niet is weet ik het echt niet. Dan moeten we op gesprek om een traject van de iui in te gaan. Las alleen dat de slagingskans net zo groot of minder groot is dan als je het thuis samen doet op het juiste moment. Ik twijfel dan of we deze rompslomp dan wel willen, als de kans op een baby er niet groter op wordt. Wat zouden jullie doen?
Gaan ze ook nog testen hoe jullie samen zijn? Volgens mij heet dat de samenlevingstest Daarbij wordt beoordeeld hoe de zaad door het baarmoederslijm heen gaat Wel lastig he wat te doen als jullie beide goed vruchtbaar zijn.
Nee er werd gezegd dat ze dat niet meer doen. De test zegt niet zoveel en met iui of elke andere volgende stap passeer je dat eventuele probleem. Maar daarom twijfel ik ook of we wel iui zouden moeten proberen.
Oh die doen ze niet meer. Naja kon me nog voorstellen dat als dientest goed is dat je dan nog bv een 1/2 jaar zelf probeert Misschien voor jezelf een einddatum stellen ? Bv nog drie maanden zelf proberen ?