Help ik kolf helemaal niks meer

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kyara, 16 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kyara

kyara Actief lid

21 jul 2008
    151
    155
    43
    Vrouw
    Nou was m'n kolfopbrengst nooit echt fantastisch, ik kolfde altijd zo'n 100ml en m'n meisje drinkt zo'n 120 ml per keer. Maar gelukkig heb ik de eerste maanden een flinke voorraad op gebouwd waardoor ik d'r altijd genoeg kon geven. Echter de laatste weken kolfde ik steeds maar 80 ml, nou is ze ook 9 maanden, dus dacht ik dat dat waarschijnlijk kwam door de bijvoeding die ze krijgt waardoor ze minder nodig heeft. Echter gistermiddag kolfde ik maar 40 cc en s middags 20 cc, toen ik thuis kwam heeft ze gewoon bij mij gedronken om 5 uur en 7 uur. Normaal krijgt ze dan om 23.00 nog een voeding, maar ze sliep vannacht bij mijn moeder dus heb ik haar daar om half10 nog gevoed. Thuis heb ik om 12 uur nog gekolfd, ik dacht dan kan ik misschien nog een beetje aanvullen. Maar toen kolfde ik denk ik 5 cc.
    Vanmorgen om 7 uur weer kolven, ik hoopte op minstens 80 cc na de nacht, maar nu was t maar 10 cc. Nu slaat de paniek toch wel lichtelijk toe moet ik zeggen. Iemand die dit misschien herkend? Ik moet straks weer gaan kolven op m'n werk, maar ben zo bang dat er weer niks uitkomt.

2. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Het lijkt er op dat je geen toeschietreflex krijgt. Nadeel zodra je gaat stressen of je voldoende voeding kolft werkt dit je TSR tegen.
    Je kunt evt via de huisarts sycotinon-spray bestellen, om je TSR op te wekken bij kolven, heeft hier super geholpen.

Andere mogelijkheid is je cyclus, maar dan zou je verwachten dat je dochter ook wat onrustiger is en vaker komt voor voeding.

3. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    Misschien tijdens het kolven kijken naar een foto of filmpje van je dochter? Het liefst een filmpje met een huiltje. Klinkt gek, maar dat helpt, hihi!

4. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Inderdaad, hoe drukker je gaat maken hoe minder je gaat kolven! Even terug naar relaxstand en vraag die neusspray bij de dokter. Al heb je hem maar achter de hand, dat hielp bij mij al:D

5. kyara

kyara Actief lid

21 jul 2008
    151
    155
    43
    Vrouw
    Pfft ... Ik weet dat ik me niet druk moet maken. Maar ik kolfde vanmiddag weer maar 40cc.
    Ik gebruik al de neusspray heb altijd een slechte TSR gehad, heb filmpjes en foto's en neem zelfs een knuffeltje mee waar ik aan kan ruiken😳, wat normaal gesproken goed werkt. Ook m'n menstruatie kan het niet zijn dat was 2 weken geleden. Dan merk ik het inderdaad aan haarzelf ook dat ze onrustiger is. Nu is ze niet onrustig als ik haar drinken geef, dus gelukkig heb ik voor haar niet te weinig blijkbaar
    Ik heb vandaag geprobeerd haar zo veel mogelijk aan te leggen, maar ik heb zo'n eigenwijs ding wat niet op mijn verzoek wil drinken.
    Nou ik ga maar weer met frisse moed op naar morgen.

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.876
    2.876
    113
    Noord-Holland
    De neusspray is niet meer verkrijgbaar,de noodvoorraden zijn ook op, al een week of 3 nu. Ik begrijp dat de grondstoffen niet meer leverbaar zijn. Alleenmet veel geluk vind je nog ergens een flesje...

7. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Heel herkenbaar, ik had dit bij mijn zoontje ook ongeveer rond 9 mnd. Ik kon toen alleen nog maar in mijn lunchpauze kolven en toen ging het bal. Ik deed uiteindelijk hem geven wat ik had. Thuis aanleggen wanneer hij wilde. Ik heb toen nog wel geprobeerd of hij fv of gewone melk misschien wilde tussen de middag maar dat bliefte hij niet.
    Ook nog een weekend power kolven gedaan, eerst zoon aanleggen, maar die had vaak zoiets van alweer? Haha ik wil spelen. Dan maar kolven om de 1,5 uur voor 3 dagen. Dit werkte in het begin wel, maar later ook niet meer.
    Uiteindelijk dus overdag niet als ik aan het werk was. En dan als ik thuis was wat vaker aangelegd. Wel blijven kolven ook al komt er niets, is wel een stimulans momentje. (Ook al voelt dit nutteloos).vanaf 11 mnd ben ik daar toen ook mee gestopt. Was toen ook weer zwanger en bv geven voelde niet prettig meer aan me baarmoeder. Ook geen fv meer aangeboden, toen gewoon andere melkproducten (melk wil hij nu nog steeds niet)

8. Hopelozemama

5 jul 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja update nu nog steeds niet... Ik heb overal gebeld en het is gewoon niet te verkrijgen. Ik moet denk ik noodgedwongen stoppen:((

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als kolven niet goed lukt, bedenk dat dat vaak kolven meer geeft dan lang kolven. Liever elk uur 10 minuten tot een kwartier dan om de 3 uur 3 kwartier.
    Verder, masseer je borsten voor je gaat kolven, dat helpt bij het oproepen van de tsr.

Deel Deze Pagina