Onze dochter is nu 13 maanden geweest en het is een heel temperamentvolle meid. Hardstikke leuk natuurlijk, maar op het moment een drama met eten! ze eet op het moment heel slecht, 'slaat' de lepel/vork uit onze handen of spuugt het eten weer uit. Moeilijk hoor, wil er geen drama van maken, de strijd om het eten verlies je toch, maar ik wil ook geen geknoei met eten. Ik heb het idee dat als ze straks zelf metr een lepel kan eten het al veel beter zal gaan, maar dat kan ze nu nog niet. Hoe doen jullie dit? Boos worden als ze "knoeien" of proberen het gezellig te houden? En moet ik me zorgen maken dat ze te weinig binnen krijgt?
wij hebben er hier ook zo 1 soms helpt het als ik de lepel vast heb en hem ook een beetj de lepel laat vast houden, dan denkt ie toch een beetje dat ie zelf kan eten, ik hoop dat het werkt Ook geen lekkere dingen meer geven voordat hij moet eten, als zeker een uur tot 2 uur van te voren mee stoppen. En mischien is het wel gewoon een periode, en gaat het snel weer voorbij! groetjes marijke
Hier ook gehad, meneer wilde niet eten, Koekje wilde hij wil. Hij kreeg geen lekkernij meer van ons, en met bv boterham of avond eten, paar keer proberen, wil hij het nog steeds niet, gewoon weg doen. en kreeg hij gewoon niks. Ze hebben genoeg reserve en als ze honger hebben eten ze echt wel. heeft 2 weekjes geduurd en nu eet hij weer perfect. Oja, bij opa eette hij wel goed. dus was ons aan het uittesten
Mischien een idee om stukjes groente op een bordje te leggen en haar toch zelf te laten eten, boontjes, worteltjes, spruitjes, dit kan ze zelf allemaal pakken en dan gewoon met dr handjes. En dan apart een prakje die je dan af en toe ff tussendoor zelf probeert te geven.. Wij hebben namelijk ook een tante die een enorme eigen wil heeft, echt altijd zelf eten, maar er zit ook wel eens dingen bij die gewoon te dun zijn om zelf te eten. Dan doe ik meestal grove stukjes op haar bordje en maak een klein prakje apart en die geef ik dan tussen het zelf eten door aan haar en moet zeggen dat ze dan wel aardig wat binnen krijgt! succes
Misschien ligt het wel aan de geboortedatum in combi met geslacht hihihihi. Sam (een meid geboren op 18-12-06) is ook al zo'n hittepetit. Brood eet ze zelf, ik geef het alleen wel aan omdat ze niet kan kiezen uit alle stukjes die op haar bordje liggen. Met avondeten heb ik een tweede lepel, zodra ze gaat slaan dan krijgt ze van mij die andere lepel en dat helpt wonderbaarlijk goed. (oke, soms zitten er ineens twee lepels in d'r mond hihihi) En als ze genoeg heeft dan gaat ze nee schudden, dan stop ik. Soms probeer ik het een minuut later nog een keer maar als ze niet meer wil.. dan houdt het op.
Hier ook nog eentje iris die eet ook heel moeilijk s,avonds ze wil al zoiezo niet gevoerd worden ze wil alles zelf doen met als gevolg alles onder .. soms wil ze zelfs helemaal niks hebben en dan geef ik ook maar niks anders .. ja voor het slapen gaan een flesje maar meer niet groetjes yvonne en iris
pff er staat me nog wat te wachten dus.... tot nu toe kliert lars alleen met brood..... verder lijkt ieder maaltijd wel of ie nooit wat krijgt....
2 happen mag ik doen en dan wilt mevrouw het zelf doen dan laat ik der met der handjes eten krijgt ze iniedergeval wat binnen als ze echt het eten naast der stoel gooit haal ik het bordje weg
iris wil dus echt niet meer gevoert worden en geef haar dus zelf het lepeltje maar als ze dus echt alles op de grond gaat gooien dan haal ik ook haar bordje weg
Ik maakte altijd 2 bordjes klaar. 1 bordje voor haar met stukjes aardappel, vlees en groente, en 1 bordje waaruit ik haar eten gaf. Ook had ze een vork/lepel erbij en deed ze mij na met prakken. Ze at uit haar bordje zelf met haar handen.. Nu is ze zover dat ze alleen maar zelf wil eten met een lepel/vork. Ik maak dus nu maar 1 bordje. Ik hoef ook echt niet te proberen om haar bordje weg te halen of haar te voeren, dan is het brullen geblazen! Het is echt een periode..
Haha Yara is van 191206 en ook eigenwijze tante, vooral met avondeten. Mag dus echt niet helpen, al heb ik de lepel al losjes vast, ze begint te gillen al ze het merkt en wordt echt boos. Gelukkgi zal het maar een periode zijn....
Gewoon lekker zelf laten aanmodderen. Jaime doet dat sinds een maand of twee ook. (het drammen van zelf willen eten). Ik heb er aan toe gegeven. Bij de prenatal zo'n soort plastic slab schort ding gehaald. IDEAAL! Wij helpen haar wel met het eten, dus het schepje nemen of vorkje prikken gaat nog wat lastig, maar zelf in dr mond stoppen gaat heel goed. En moet zeggen sinds ze het meer zelf mag doen maakt ze er ook minder een zooi van Die tip van Bobenmarloes is ook een goeie, hebben wij ook even gedaan.
Nou, het is fijn om te horen dat het dus echt de leeftijd is... Het ligt inderdaad dus ook aan de geboortemaand december er staan een paar tips tussen die ik echt ga proberen. Bedankt meiden, en succes met jullie hittepetits
Julian precies het zelfde verhaal.Hij wil het echt zelf doen, zoniet spuugt hij het uit of gaat gooien met zijn bestek. Ook heeft hij kleine driftbuitjes als hij iets niet mag, hij gaat dan mokkend op de grond zitten "nephuilen".
Hier ook zo'n hittepettitje hoor! Nou eet Dianthe eigenlijk vanaf het begin al zelf, dus dat is het probleem niet zo. Op het ogenblik moet en zal ze echter haar eten aan de honden voeren... Zucht. De honden zitten al in de keuken achter een hekje opgesloten, maar ze geeft haar eten gewoon een gooi richting het hekje, en vaak nog raak ook! Lachen hoor, zo'n portret... (op zo'n moment haal ik haar bordje dan natuurlijk weg, daar is eten niet voor bedoeld...)